Lik sum eller ikke

Kengu

Forumet er livet
VIP
Om dere har ett barn og det får gave for feks 500 fra onkel og tante , Men onkel og tante har 5 barn, gir dere da for 500 kr til hvert av de barna ? Blir det feil om man gir for mindre?

Jeg gir fast sum til alle nevøer og nieser uavhengig av hvor mange det er. Min bror har 1 barn og ene svigerinna har 4 barn, men alle får for samme sum.

Jeg pleide å gjøre det, men barna mine fikk mye dårligere gaver tilbake. Ble lei av det. Gir fortsatt en fast sum til alle de andre da, bare mindre enn før.

Gir likt til alle nevøer og nieser, men om de velger å bruke 500 på mitt barn når det kommer betyr ikke det at jeg kommer til å bruke 500 på deres. Man gir etter hvor mye man føler er riktig :)

Gir likt til alle barn uavhengig av hvor mange søsken de har. Gaven er jo til barnet, tross alt.
Joda klart det er til barnet, men det blir ekstremt dyrt rett og slett.
Min får for 500 og da føler jeg vi må gi det tilbake men det blir da 3000 bare til barna i den familien.

Den er kjip da, her får vi fine gaver heldigvis.
Det er spesielt den ene tanta som kjøper ræl. Har faktisk vurdert å be de om å ikke kjøpe. De er også veldig ærlige på at de hater å bruke penger på andre og det synes:wacky:

Det er spesielt den ene tanta som kjøper ræl. Har faktisk vurdert å be de om å ikke kjøpe. De er også veldig ærlige på at de hater å bruke penger på andre og det synes:wacky:
Oj, såpass ja. Kanskje like greit å be de om å ikke kjøpe ja, så slipper man masse ræl.

Vi gir for lik sum til nevøer og nieser. Fadderbarn får for litt mer.

Jeg gir for det samme til alle tante/onkelbarn, uansett hva de bruker på våre.

Vi har jo tre, så det blir annerledes. Eneste tante ungene vi har et min bror sine to og de opplyste oss om sum, redusert sådann etter jul i fjor. Så jeg gir for like mye til hver av hans to som han gir til mine tre. Hadde vi hatt ekstremt mange tantebarn hadde vi justert oss så vi ikke går konk. Men føles ikke rett å justerer sin pr barn etter hvor mange søsken de har heller.

Gir lik sum til alle nieser og nevøer uavhengig av hvem som er søsken. Men føler meg ikke bunden til å gi for samme sum de kjøper for til mine barn. Men skulle jeg redusert, hadde jeg resudert på alle nieser og nevøer :)

Gir lik sum til alle nieser og nevøer uavhengig av hvem som er søsken. Men føler meg ikke bunden til å gi for samme sum de kjøper for til mine barn. Men skulle jeg redusert, hadde jeg resudert på alle nieser og nevøer :)
Siden det gis forskjellig sum fra fr så blir det ikke redusert for slle

Jeg og søsteren min har avtalt ca sum, så vi gir likt selv om de har tre og vi har to :)

Joda klart det er til barnet, men det blir ekstremt dyrt rett og slett.
Min får for 500 og da føler jeg vi må gi det tilbake men det blir da 3000 bare til barna i den familien.

I våre familier er det avtalt summer. 250kr per bursdag/jul per barn fra tanter/onkler. Vil man gi noe som er dyrere må man spleise med andre tanter/onkler...

Jeg tenker at man gir likt per barn, ikke matcher beløpet fra de som gir (med mindre man har avtalte summer da). Den totale belastningen i gaver er jo ulik fra familie til familie siden man har ulikt antall familier "andre siden".

I våre familier er det avtalt summer. 250kr per bursdag/jul per barn fra tanter/onkler. Vil man gi noe som er dyrere må man spleise med andre tanter/onkler...

Jeg tenker at man gir likt per barn, ikke matcher beløpet fra de som gir (med mindre man har avtalte summer da). Den totale belastningen i gaver er jo ulik fra familie til familie siden man har ulikt antall familier "andre siden".
Vi har ikke avtalt men vi har fått vite hva de gir for, synes det er vanskelig å hi mindre enn de gir også men samtid har vi mange å gi til så det blir endel penger.

Back
Topp