Light Brus

Browneye

Forelsket i forumet
Marshmallows2021
Drikker dere det??
Har unngått kunstig søtningsstoff i de to andre svangerskapene...men denne gangen "må jeg ha det"!!
Men får dårlig samvittighet... er jo ikkje bra med Aspartam :/

Drikker ikke brus så ofte at jeg tenker det er et problem om den er sukkerfri. Føler heller det er viktig for meg å unngå unødvendig sukker. Men hadde det vært snakk om å drikke brus daglig hadde jeg heller prøvd hardere å slutte, det tror jeg ikke er bra enten den er sukkerfri eller ei.

Er ein del pepsi max som går ned her i løpet av ei veke desverre! VELDIG godt! Men prøve å holde meg til under 1liter ;-)

Er ein del pepsi max som går ned her i løpet av ei veke desverre! VELDIG godt! Men prøve å holde meg til under 1liter ;-)

Godt å høre det er flere!!! Er såååå godt!!!
Men leste meg skikkelig redd på hva det kunne føre til... men altså. Hadde det vært skikkelig dokumenterbare greier hadde vel jordmødrene gått hardt ut med at det var NEI mat??

For å sei da sånn. Eg drakk MASSE pepsi begge forrige svangerskap. Både lege og jordmor viste det, dei sa at brus va verre for meg og mine tenner enn det var for baby :-) så ikkje bra, meen veldig godt :D:eek:

Jeg var så sikker på at jeg hadde lest at aspartam var farlig for gravide, men googlet og fant ingenting. Nå mener jeg på generelt basis at lightprodukter ikke er bra da, men som sagt ikke funnet noe som tilsier at det skal være mer skadelig for gravide enn alle andre.

Pepsi max er ikkje bra. For det er koffein i det. Så der seier dei det samme som kaffi og cola, max 1liter pr.dag! :-) men eg drikker det og nyter det!

Tenker at så lenge man går etter "alt med måte"-prinsippet så går det nok bra når det kommer til brus og snop :)

Sukk etter å få påvist begynnende svangerskaps diabetes har jeg desverre ikke noe valg. Er normalt veldig skeptisk til kustig søtning, men kvalmen gjør at bare vann ikke går alltid. Og alt av juice og brus gir forhøyet målinger. Drikker dog ikke så mye brus da jeg ikke liker sukkerfri brus men drikker endel funn saft, og det er nok ikke noe bedre. Men men er i hverfall ikke tjent med forhøyet blodsukker i det lange løpet så får satse på at den kunstige søtingen er bedre totalt sett.

Holder meg ikke unna, drikker maks en boks pepsi max om dagen så det tenker jeg må være greit. Orker ikke å være helt hysterisk :P

Om det hadde vært tre bokser om dagen (det drakk jeg i begynnelsen av graviditeten, men mista lysten på det etterhvert) hadde det også vært innafor i mine øyne :P Tenker maks en liter om dagen, som er innafor anbefalt mengde koffein.

Her går det ofte litt pepsi max hver dag (a) Har lest at man skal holde seg under 1 liter om dagen, men mange jordmødre sier man ikke skal overskride 0,5 liter daglig. Derfor har jeg rett og slett gitt meg selv en grense på en boks (0,33) om dagen :p om jeg får servert blir det kanskje litt mer ;)

Drikker alt for mye Pepsi max, føler meg nesten avhengig :p men det er jo bare såååå godt :D

Back
Topp