Light brus...

Jeg lever etter "alt med måte"-regelen.. Det gjelder nok det meste. Leste forressten her forleden dag om at gulrøtter kan være kreftfremkallende.. ? Men det var visst man spiste MAAAASSSE.. Såh, igjen, alt med måte :P

Jeg er et eksempel/bevis på at man IKKE føder fortidlig om man drikker light brus....hehe...fødte 12 dager på overtid og er alt for glad i pepsi max...
Men at det er skadelig og usunt tror jeg absolutt.

For en mnd siden ca leste jeg at lett brus ikke er skadelig.. Å nå er det plutselig det igjenn...??

Aspertam er jo kjent som et ikke bra søtningsmiddel. Kan gi en nagativ effekt på balansenerven eller noe i den dur.. Fun light saft har det, flere lettbruser og særlig pepsi max. Jeg holder meg unna det for det meste, men kan ta et glass dersom jeg har lyst..

Gir absolutt ikke fun light til sønnen min!!

Jeg lever etter "alt med måte"-regelen.. Det gjelder nok det meste. Leste forressten her forleden dag om at gulrøtter kan være kreftfremkallende.. ? Men det var visst man spiste MAAAASSSE.. Såh, igjen, alt med måte :p

Enig.
Alt med måte.

Aspertam er jo kjent som et ikke bra søtningsmiddel. Kan gi en nagativ effekt på balansenerven eller noe i den dur.. Fun light saft har det, flere lettbruser og særlig pepsi max. Jeg holder meg unna det for det meste, men kan ta et glass dersom jeg har lyst..

Gir absolutt ikke fun light til sønnen min!!

Jeg kjenner ei som kun gir fun light til sine barn, men der har hun en med diabetes.
Da er fun light og light brus det beste i forhold til blodsukkeret.

Jeg kjøper ikke fun light til mine barn. Men jeg ser jo de som må det pga medisinske årsaker.

Jeg kjenner ei som kun gir fun light til sine barn, men der har hun en med diabetes.
Da er fun light og light brus det beste i forhold til blodsukkeret.

Jeg kjøper ikke fun light til mine barn. Men jeg ser jo de som må det pga medisinske årsaker.
Men må man da gi saft i det hele tatt?

Min sønn på 3 1/2 drikker så og si aldri saft, han er fornøyd med vann. Og derfor er det helt greit at han drikker saft med sukker når han først får saft.

Det finnes andre alternativ for diabetikere enn fun light/ brus med aspertam!

Min sønn på 3 1/2 drikker så og si aldri saft, han er fornøyd med vann. Og derfor er det helt greit at han drikker saft med sukker når han først får saft.

De oppfordrer nesten til bruk av fun light til barn som har diabetes,veninna mi fikk beskjed om at fun saft kunne guttungen drikk så mye han ville...og legen sa det imens han var tilstede.

Ungene mine drikker ikke mye saft,men hvis de ber om saft så er det solbær saft :)

De oppfordrer nesten til bruk av fun light til barn som har diabetes,veninna mi fikk beskjed om at fun saft kunne guttungen drikk så mye han ville...og legen sa det imens han var tilstede.

Ungene mine drikker ikke mye saft,men hvis de ber om saft så er det solbær saft :)
Leger vet ikke alt de heller...

Min liker også solbærsaft om han skal ha saft. Men han vil mye heller ha vann.

Takk! Må man virkelig det?
Samme her. Han drikker faktisk bare saft i bursdag. Vi har det aldri hjemme. Hos besteforeldre drikker han juice hvis han skal ha noe søtt,for de drikker jo ikke saft til vanlig selv så det er ikke noe de har stående :p

Nei man må ikke :)

Men når barnet er 7år gammelt og det drikkes brus/saft i diverse sammenhenger, så er det greit å ha et alternativ.
Jeg gir ikke mine barn mye saft eller brus. Men av og til er det godt med noe annet enn bare vann.
Alt med måte tenker jeg :)

Jo
Nei man må ikke :)

Men når barnet er 7år gammelt og det drikkes brus/saft i diverse sammenhenger, så er det greit å ha et alternativ.
Jeg gir ikke mine barn mye saft eller brus. Men av og til er det godt med noe annet enn bare vann.
Alt med måte tenker jeg :)
Jo, er enig i det. Alt med måte. Jeg er på ingen måter fanatisk. Men det er vikitg å ha innsikt og kunnskaper om hva man putter i kroppen sin og sine barns kropper.

Leger vet ikke alt de heller...

Min liker også solbærsaft om han skal ha saft. Men han vil mye heller ha vann.

Vann er uansett best :) Eldste gutten på 4,5 år forstår liksom forskjellen på å kose seg med litt saft og det at man drikke vann når man er skikkelig tørst.Minsten har null antenner der ;)

Jeg er blitt sånn etter at jeg gikk gravid med nr 1 at skal jeg ha brus drikker jeg skikkelig brus (brus med sukker). Jeg tenker også sånn i forhold til sønnen min: Hvis han først skal få brus får han med sukker. Selvfølgelig lar jeg han få drikke sukkerfri brus hvis vi er på besøk og de ikke har noe annet. Vi drikker brus på lørdag, og kun hvis det er noe spesielt utenom. Uten at jeg har noe spesielt peiling føler jeg likevel at det er bedre med sukker enn kunstig søtning.

Back
Topp