Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg lever etter "alt med måte"-regelen.. Det gjelder nok det meste. Leste forressten her forleden dag om at gulrøtter kan være kreftfremkallende.. ? Men det var visst man spiste MAAAASSSE.. Såh, igjen, alt med måte![]()
Aspertam er jo kjent som et ikke bra søtningsmiddel. Kan gi en nagativ effekt på balansenerven eller noe i den dur.. Fun light saft har det, flere lettbruser og særlig pepsi max. Jeg holder meg unna det for det meste, men kan ta et glass dersom jeg har lyst..
Gir absolutt ikke fun light til sønnen min!!
Men må man da gi saft i det hele tatt?Jeg kjenner ei som kun gir fun light til sine barn, men der har hun en med diabetes.
Da er fun light og light brus det beste i forhold til blodsukkeret.
Jeg kjøper ikke fun light til mine barn. Men jeg ser jo de som må det pga medisinske årsaker.
Men må man da gi saft i det hele tatt?
Min sønn på 3 1/2 drikker så og si aldri saft, han er fornøyd med vann. Og derfor er det helt greit at han drikker saft med sukker når han først får saft.
Det finnes andre alternativ for diabetikere enn fun light/ brus med aspertam!
Leger vet ikke alt de heller...De oppfordrer nesten til bruk av fun light til barn som har diabetes,veninna mi fikk beskjed om at fun saft kunne guttungen drikk så mye han ville...og legen sa det imens han var tilstede.
Ungene mine drikker ikke mye saft,men hvis de ber om saft så er det solbær saft![]()
Min sønn på 3 1/2 drikker så og si aldri saft, han er fornøyd med vann. Og derfor er det helt greit at han drikker saft med sukker når han først får saft.
Jo, er enig i det. Alt med måte. Jeg er på ingen måter fanatisk. Men det er vikitg å ha innsikt og kunnskaper om hva man putter i kroppen sin og sine barns kropper.Nei man må ikke
Men når barnet er 7år gammelt og det drikkes brus/saft i diverse sammenhenger, så er det greit å ha et alternativ.
Jeg gir ikke mine barn mye saft eller brus. Men av og til er det godt med noe annet enn bare vann.
Alt med måte tenker jeg![]()
Leger vet ikke alt de heller...
Min liker også solbærsaft om han skal ha saft. Men han vil mye heller ha vann.