Liggeunderlag i vogn

2014_Baby

Forelsket i forumet
Hva skal dere bruke som liggeunderlag i vogn?? Jeg aner ikke hva jeg må ha....Har kun dyne og helseteppe, men tenke ikke på underlag[:)] Håper jo på varm sommer, å har jo termin i slutten av mai...

Det er vel ikke nødvendig i sommer? De moderne vognene er jo ganske godt isolert også.

Skal ha lammull om det er nødvendig (har termin tidlig mai), om ikkje så legger eg sikkert bare eit fleece pledd/helseteppe ned i botn...dyne over...

ORIGINAL: SookieStackhouse

Madrass? [8D]

Har også et korthåret lammeskinn som jeg kan bruke om det blir kaldt

Åh? Trodde hun måtte ligge rett på papp/tre/stål jeg? [8D]

synes madrassen på vogna vår er så puslete og tynn, så legger nok et mykt teppe oppå hvertfall.. Ikke noe annet spesielt underlag enn det..
Ser emmaljunga selger "ekslusiv" madrass til vognene, men aner ikke hvor jeg kan få tak i det her omkring..får undersøke litt..

Vi har kjøpt vogn brukt, så må kjøpe ny madrass. Skal dra på Skumplast senteret og få skåret til ny, den er tykkere og bedre enn den som er i vogna nå.

Og så skal jeg strikke tisselaken i lanolinull, så det ikke blir et sånt klamt tisselaken under...

Tviler på at det er nødvendig med noe mer. [:)]

Bruker bare madrassa, også med et putetrekk eller en gulpeklut under hodet hvis hun gulper like mye som storesøskene gjorde [:)]

Bruker et helseteppe under om det veldig varmt, så det ikke blir så klamt og for varmt[:)] Madrassen dekker jeg med et tisselaken og vanlig laken.

Hadde madrass i simovognene med lillemor og laken[8D]
Bruker ikke lammeskinn/ull (Det er meg da)
Og putetrekk til pute

ORIGINAL: MissOddsteenOgMichee

Bruker ikke lammeskinn/ull [;)](Det er meg da)
Og putetrekk til pute

Ikke jeg heller, og når høsten kommer så tar jeg frem voksi posen og bruker underlaget i den[:)]

æ å syntes madrassen i vogna virka tynn,men fikk beskjed om at når ungan e så lett så trengs itj det nå mer. men bli vel å fyll opp med litt pledd tenke æ.
e heller ikke nå fan av sauskinn.

brukte madrassen med laken på sommeren med førstemann.
På vinteren la jeg et hjemmelagd tova underlag i bunnen av bagen/sportsdelen og brukte voksiposen oppå. Ble godt og varmt av det [:)]
Har aldri brukt saueskinn.

Madrass, laken, tepper og gulpeklut. Har lammeskinn etter storesøster, så får se om vi bruker det også.

Kan jeg spørre dere som ikke bruker lammeskinn, om hvorfor? Er det ikke anbefalt eller noe?? Er bare nysgjerrig altså [:D][:D]

ORIGINAL: MissOddsteenOgMichee

Bruker ikke lammeskinn/ull [;)](Det er meg da)
Og putetrekk til pute

signerer her jeg[:D]

ORIGINAL: Air

Madrass, laken, tepper og gulpeklut. Har lammeskinn etter storesøster, så får se om vi bruker det også.

Kan jeg spørre dere som ikke bruker lammeskinn, om hvorfor? Er det ikke anbefalt eller noe?? Er bare nysgjerrig altså [:D][:D]

jeg bruker det ikke i vogna ( syntes det blir så klumpete å fælt) og har jo dyne og teppe der,
men i senga hadde jeg det til nr 1, denne gangen skal ikke minste ha det der engang det ble alt for varmt, så jenta ville ikke sove der da det var der, så fort jeg tok det ut så sov ho som en stein[:D].  kan jo sikkert hende denne nye liker det, men prøver heller til vinteren da[:)]

Mye som er anbefalt, men alle unger er forskjellige og liker ikke det samme[;)],

veit itj helt ka anbefalingan si om det. men va snakk om det her engang, om langhåra og korthåra,og at det ene va bedre enn det andre. 
grunnen min e bare at æ like itj tanken på selve skinnet[&:] ser for mæ at det slippe hår og ligg og samle rusk og småtteri:)
har ett sauskinn liggende på gulvet å får litt assosiasjona te det,hehehe...

ORIGINAL: turtles

brukte madrassen med laken på sommeren med førstemann.
På vinteren la jeg et hjemmelagd tova underlag i bunnen av bagen/sportsdelen og brukte voksiposen oppå. Ble godt og varmt av det [:)]
Har aldri brukt saueskinn.

hørtes godt ut:) kanskje æ ska spør morsjan om hu vil lage ett:)

ORIGINAL: DUCHESS

Bruker et helseteppe under om det veldig varmt, så det ikke blir så klamt og for varmt[:)] Madrassen dekker jeg med et tisselaken og vanlig laken.

samme her [:)]

ORIGINAL: SookieStackhouse

ORIGINAL: Air

krybbedødforeningen anbefaler det ikke i seng nei , langhåret er verre enn korthåret. Jeg har det gjerne i vogna på trilletur for har aldri opplevd at baby har snudd seg på magen i vogna

Oj, det visste jeg ikke. Brukte det bare i vogn sist, heldigvis. Men da vet jeg det til neste gang iallfall. Takk! [:)]

Back
Topp