Liggestilling...?

Mamma til ei lita luring <3

Forelsket i forumet
Noen som har noen gode tips til sovestilling? Stupetrøtt, men ikke snakk om at d va mulig å finne en god sovestilling...bekkenet va ikke helt enig at man sku få seg litt søvn...sjøl om d e like før æ går på veggen, e så trøtt...

Det er ikke så mange å velge mellom, men jeg ender ofte opp mer eller mindre sittende. Det er det eneste som avlaster beina/bekkenet mitt.

Kjøp ei sånn gravidpute, det hjelper meg mye :)

Liggende på siden med pute mellom beina med forhøyet rygg og vifte. Har både et bekken og en tett nese og ta hensyn til. Dette er dessverre med varierende effekt, men bedre enn noen andre stillinger :)

Jeg ligger på siden med pute mellom beina og pute foran brystet jeg holder rundt. Deilig for det avlaster både rygg og bekken :) Merker også at det er godt med litt myk seng - så om du kan snu madrassen din til en myk side så er jo det kanskje verdt å prøve?

Ligger også på siden med en stor myk pute mellom knærne og samtidig under magen som støtte. I motsetning til hun over måtte jeg snu madrassen til den hardeste siden da ;-) Men jeg sliter mest med rygg!

Jeg kan ikke ligge I samme stilling lenge, da våkner jeg av smerter. Å ligge på venstre side går ikke, så jeg ligger på høyre med en pute bretter I to mellom beina, eller så ligger jeg på rygg.

Jeg kan ikke ligge I samme stilling lenge, da våkner jeg av smerter. Å ligge på venstre side går ikke, så jeg ligger på høyre med en pute bretter I to mellom beina, eller så ligger jeg på rygg.
ååå.. skulle ønske jeg kunne ligge på ryggen. Føler at jeg blir kvalt når jeg prøver....

Om jeg ikke får til å ligge på siden med gravidputa mellom beina og under magen pga bekken smertene, så ligger jeg på ryggen med gravidputa under øverste del av lårene og opp langs siden av midjen. Altså slik at lårene og knærne ligger høyere opp. Var tips fra manuell terapeuten min. Samt å ligge på ryggen med beina høyt på noe som for eksempel sete på en stol (at leggene ligger der man pleier å ha rompa på stolen). Det blir nesten det samme som jeg skrev som tips i midten.

hotellpute under min faste pute, ekstra dyne som jeg legger mellom bena og magen. når vil ligge på rygg har jeg dyna halveis under ryggen(på langs) slik at jeg ikke ligger helt flatt, for da blir jeg kvalm. Når jeg snur meg tar jeg den dyna jeg hadde over meg, mellom bena og den andre over meg.
Hotell puta sørger for at jeg får puste og at jeg ikke blir plaget med sure oppstøt. :-)
Funker kjempe fint for meg.

Back
Topp