Ligger lavt?

bakemamma

Elsker forumet
Begynner å lure litt her på den lille...
Når jeg ligger i senga, så er jeg ikke tissetrengt. Men så fort jeg reiser meg opp, så må jeg gå på do. Enda jeg nettopp har vært der....

Nå ligger morkaka foran, og littt oppe.. Kan det da bety at fosteret ligger såpass langt nede at blæra er under konstant press?

For når jeg gikk med førstemann, så kom ikke dette presset før de siste 2 -3 ukene.. Nå er det enda 10 uker igjen, og jeg kjenner trykket konstant når jeg er oppreist

Flere som har det sånn?

har det periodevis sånn. Værst når jeg har sittet/ligget lenge også reiser meg for å gå. Da er det ofte jeg må tisse selv om det er omtrent "ingenting" der.. Sist kontroll lå han med hodet ned men var ikke festet enda. Jeg måtte be henne sjekke litt nøye på urinstix'en om jeg hadde UVI, men nei sa hun. Var redd for UVI siden jeg må tisse og det er ingenting liksom. Men regner med det er lillegutt som presser på. Kanskje det blir værre når hodet fester seg?? Har det heller ikke om natta noe særlig..

Kjenner det her å, mange for ei ukes tid siden så var jeg på do, 5 ganger på 5 min, kom litt tiss hver gang.. Grusomt slitsomt.. men jeg kan kjenne der veldig når jeg ligger å til tider, ligger og kjenner at det kommer et lett press på blæra, går på do, setter meg i sofen, eller legger meg,så føler jeg igjen at jeg må på do...

Godt det ikke bare er meg da.. Trodde nesten jeg kunne vente en veldig travel tid...
For ett par uker siden lå rompa godt planta nedi bekkenet, men jeg kjenner jo at den snur seg ofte.
Men så jo også at morkaka ligger høyt foran, så det henger vel sammen.. Er jo så morro når man er ute og går, også kjennes det ut som om man må på do for annahvert skritt man tar :-p

Ja! og enda værre er det hvis det er kaldt ute! (da trekker blæra seg sammen pga kulden...)

Går litt i rykk og napp her også, men at jeg er ofte på do er det ingen tvil om!! Og gjerne flere ganger i timen og at det kommer litt og litt.. Men på natta er det verst for min del.. her en natt var jeg oppe 7 ganger!!!! veldig irriterende.. er jo ikke snakk om å sovne med en gang etterpå heller:P off.. 

Sånn har jeg vært de siste dagene også, men kan ikke huske at det var sånn med førstemann, og jeg har enda ni uker igjen til termin 
Når jeg var på kontroll sist lå han med hode helt ned, men hadde ikke festet seg, legen mente på at jeg nok måtte regne med at han kom7-8 dager før termin.

check!
Er ikke så ille når jeg Ligger/sitter, men kommer med en gang jeg jeg reiser meg. Da kan det være skikkelig vondt. Har heldigvis ikke noe særlig om nattan, men kommer når jeg står opp.

Var hos JM i dag, og hu anbefalte at jeg sa fra på sjukehuset når jeg skal dit til uka...
Jeg får det nemlig kun etter å ha lagt meg på kvelden. Og ikke når jeg faktisk har gjort noe anstrengende.
Det kommer først etter at jeg har liggi en time eller to. Og jeg ligger på siden når det skjer.

Hu trodde ikke det kunne være noe, men var greit å nevne det i alle fall :-)
Så får vi heller se hva de på sjukehuset mener...

Back
Topp