Ligge på ryggen

Helena81

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Klarer dere ligge på ryggen lenger? Blir så utrolig dårlig med en gang jeg legger meg litt over på ryggen. Vet jo grunnen og at det er vanlig,men kom mye senere sist. Var på ultralyd i dag,og holdt på å svime av da jeg måtte ligge på ryggen en stund,skikkelig ubehagelig!

Klarer dere ligge på ryggen lenger? Blir så utrolig dårlig med en gang jeg legger meg litt over på ryggen. Vet jo grunnen og at det er vanlig,men kom mye senere sist. Var på ultralyd i dag,og holdt på å svime av da jeg måtte ligge på ryggen en stund,skikkelig ubehagelig!

Varierer litt fra dag til dag - sikkert alt etter hvordan frøkna ligger tenker jeg. Prøver å ikke ligge HEEELT rett

Jeg ligger helt klart best på ryggen. Skal jeg slappe av må jeg ligge rett ut. Ligger jeg på siden klemmer det veldig mye på ribbena og det gjør vondt

Jeg ligger helt klart best på ryggen. Skal jeg slappe av må jeg ligge rett ut. Ligger jeg på siden klemmer det veldig mye på ribbena og det gjør vondt

Jeg opplevde også det med press på ribbeina her en dag når jeg lå på siden - skikkelig vondt!!! Får stå å sove siste mnd'ene :P

Haha Synes jeg kan se det for meg.. Gruer meg til evt smerter/ubehag av å ligge på ryggen for da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre

Haha Synes jeg kan se det for meg.. Gruer meg til evt smerter/ubehag av å ligge på ryggen for da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre

Jordmor sa sist at de ikke anbefalte gravide som hadde kommet så langt å ligge flatt på ryggen. Vi vil våkne av ubehag før det blir farlig, men hun anbefalte at man la en pute under halve ryggen slik at man ble liggende litt på skrå

Jordmor sa sist at de ikke anbefalte gravide som hadde kommet så langt å ligge flatt på ryggen. Vi vil våkne av ubehag før det blir farlig, men hun anbefalte at man la en pute under halve ryggen slik at man ble liggende litt på skrå
Hmmm.. har lest både for- og i mot rundt om på nettet. Skal til jordmor i neste uke så får høre med hun ☺ Men så lenge det ikke er ubehagelig kan det vel ikke være farlig

Varierer, går greit en liten stund men kunne ikke lenger ha sovet på ryggen, da blir det veldig vondt!

Blir ekkel i kroppen av d nå, og kjennes ut som jeg får Kynnere av d så ligger mest mulig på siden , med støtte av puter :p

Jeg må legge meg på ryggen når jeg får kynnere, noe som skjer veldig ofte hver natt.
Men når de går over så legger jeg meg på siden.

Jeg har ikke problemer med å ligge på ryggen, men jeg synes det er mer behagelig å ligge på siden. Det høres fælt ut å slite med vena cava-syndrom.

sliter heldigvis ikke med å ligge på ryggen, kunne fint ligge på rygg hele svangerskapet sist! Må ligge på rygg innimellom for å avlaste bekkenet litt(blir veldig vondt av å bare ligge på siden) :-)

sliter heldigvis ikke med å ligge på ryggen, kunne fint ligge på rygg hele svangerskapet sist! Må ligge på rygg innimellom for å avlaste bekkenet litt(blir veldig vondt av å bare ligge på siden) :-)
Sånn er mitt bekken og! Det låser seg helt om jeg ligger for mye på siden :( spesielt høyre side

Sånn er mitt bekken og! Det låser seg helt om jeg ligger for mye på siden :( spesielt høyre side
Mitt er også sånn,må bytte side hele tiden,ellers blir det kjempevondt. Og nå kan jeg ikke ligge på ryggen lenger heller,så nå vet jeg sannelig ikke snart hvordan jeg skal ligge;)

Kan ligge korte perioder på ryggen, med en pute halvveis under. Men jeg får mest vondt i ryggen av det da, har vært sånn hele tiden. Blir ikke svimmel eller uvel enda iallfall.

Jeg liker best å ligge på ryggen, og har ikke merket noe ubehag enda :)

Jeg blir litt usikker når flere sier at jordmødrene sier man ikke skal ligge flatt på ryggen.. det er eneste måten jeg får til å sovne på! Vet at jeg snur meg på siden i løpet av natten, men hvor lenge jeg sover på ryggen vet jeg jo ikke.. Hva er grunnen til at det kanskje er farlig? Må spørre jm neste gang, men er ikke før 28 sept.

Jeg sliter med å finne en behagelig stilling å sove i, ligger jeg på siden føler jeg at magen detter ned og lillemann sparker noe enormt, prøver å bygge opp med puter, men føler meg helt kvelt mellom alle putene i senga. Og ligger jeg lenge på ryggen verker bekkenet... Skal ikke være lett detta :P savnet å sove på magen...

Jeg blir litt usikker når flere sier at jordmødrene sier man ikke skal ligge flatt på ryggen.. det er eneste måten jeg får til å sovne på! Vet at jeg snur meg på siden i løpet av natten, men hvor lenge jeg sover på ryggen vet jeg jo ikke.. Hva er grunnen til at det kanskje er farlig? Må spørre jm neste gang, men er ikke før 28 sept.
Jeg googlet det siden jeg ble så innmari svimmel og ekkel av å ligge flatt, og det jeg kom fram til er at babyen begynner å bli tung og "klemmer" på en hovedpulsåre når man ligger flatt :) men dersom du ikke kjenner ubehag er det jo ikke sikkert det havner i klem hos deg? :)

Back
Topp