Ligge på ryggen

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
... er noe kroppen min ikke tåler så bra lengre.. Var i salongen idag for å få refill på pmu bryn.. Måtte be hu heise ryggen på den sengen flere ganger og måtte til slutt ta en pause. For jeg ble suuuuper kvalm og begynte å svette ( lignende hetetokter )
Fyyy f så ubehagelig.. La meg litt på siden og da fikk vi fullført behandlingen :p sekunder før jeg kasta inn håndkle :p så neste refill skjer etter fødsel ja !! :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Har blitt helt motsatt, jeg. Har ligget på siden hele svangerskapet men de siste ukene har jeg sovet best på ryggen. Kan være grunnet bekkenet mitt også. :)

Jeg ligger på ryggen stort sett hele natten uten noe problem. Er veldig glad for det siden dette er min favoritt sovestilling. Men derimot fikser jeg dårlig å ligge på jordmorbenken og benken hos legen osv. Dette pga de er såpass harde ifht sengen - og det presser så mye på alt av sener osv i kroppen. Holdt på å besvime når jeg var på 3D blandt annet og måtte ligge resten av seansen på siden. Det samme skjer hver gang jeg er hos fastlegen. Den benken er så hard. For fire uker siden måtte vi stoppe midt i lyttingen av hjertelyden til vesla pga jeg holdt på å besvime. Alt i rommet svartnet for meg, jeg begynte å svette/hetotokter, og legen måtte dytte meg over på siden og hente vann til meg. Etter ti min kom jeg til meg selv og ble sendt inn på labben for blodprøver. Det viste seg at jeg hadde blodtrykksfall ,som følge av veldig lav blodprosent og jernmangel.
Utrolig ubehagelig å miste kontrollen på denne måten, men heldigvis helt normalt:)

Oi såpass ja..

Liker best å ligge på siden fra før, så gjør meg ingenting :p men gleder meg til å kunne ligge, sitte, stå og gå akkurat åssen jeg vil:))

Jeg ligger på både sidene og ryggen, kommer an på hva som funker best for ribbeina hver natt :p får utrolig vondt når jeg bare sitter vanlig i soffan :p så jeg ligger helst bare :p

Heldig dere er a!:p

Klarer heller ikke ligge noe særlig på ryggen. Blir helst på siden, men må bytte side hele tiden. Utrolig irriterende. *gleder meg til kroppen er min, bare min*

Jeg klarer heller ikke ligge på ryggen, da får jeg blodtrykksfall, som er meget ubehagelig... Ligger bare på siden, og sist hos jm måtte jeg ligge på side pga det.....

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Har blitt helt motsatt, jeg. Har ligget på siden hele svangerskapet men de siste ukene har jeg sovet best på ryggen. Kan være grunnet bekkenet mitt også. :)

Signerer denne, men det er nok pga bekkenet mitt :)

Er sjelden jeg klarer å ligge på ryggen, men skulle virkelig ønske at det gikk siden jeg sliter slik med bekkenet.

Skulle gjerne ligget mer på ryggen, pga isjias, men da blir babyen så urolig, og presser alle veier. Har skikkelig lekker fjelltopp på magen om kveldene for tiden :)

Så det blir mye veksling om natta, og nå er jeg kommet til det punktet hvor jeg omtrent trenger heisekran for å snu meg, så det blir mye avbrutt søvn også :(

Skulle gjerne ligget mer på ryggen, pga isjias, men da blir babyen så urolig, og presser alle veier. Har skikkelig lekker fjelltopp på magen om kveldene for tiden :)

Så det blir mye veksling om natta, og nå er jeg kommet til det punktet hvor jeg omtrent trenger heisekran for å snu meg, så det blir mye avbrutt søvn også :(
Haha samme her:)
Ang heiskranen:)

Signerer denne o_O

Jeg merker en blanding av dårlig samvittighet og ubehag når jeg ligger på ryggen. Merker kroppen fungerer best når jeg ligger på venstre side, men får vondt i bekkene etter en stund og må snu meg.
Det mest komiske er når jeg vrir meg ut av sengen når jeg må på do på natten, siden jeg ligger inners så må jeg krabbe/rulle over typen stakkars:D Ikke særlig smidig nå for tiden hehe
Jeg gleder meg til å rulle rundt og ikke tenke i det hele tatt når fødselen er overstått:)

Det er vel vena cava syndromet dere opplever. Den store, tunge livmoren trykker på ei av de store blodårene, vena cava, og dermed får ikke kroppen nok blod. Om det ikke tas notis av dette får babyen på sikt ikke nok heller, og det er farlig. Derfor anbefales det ikke at gravide som er kommet langt ligger flatt på rygg. Legg en pute eller noe under ene siden slik at dere tipper litt over på siden, så slipper dere ubehaget.

Hater å ligge på ryggen, har aldri fått til å sove sånn:confused:. Sliter mye med bekkenet, og jeg ligger best på siden med en dyne mellom beina. Da er jeg i himmelen:):)

Klarer heller ikke ligge noe særlig på ryggen. Blir helst på siden, men må bytte side hele tiden. Utrolig irriterende. *gleder meg til kroppen er min, bare min*

Må bare si meg enig her..nå i det siste har det vært utrolig vondt og snu seg også, tung mage som skal veltes på så det strekker noe veldig..

Liker best å sove på magen, men det ble det tidlig slutt på med graviditeten. Da jeg endelig klarte å lære å sove på ryggen, knakk halebenet :( så sover på sidene, men må snu med jevnlig pga tyngden av kroppen, men er ikke så lett med vondt halebein og hofteparti :( hvis jeg ligger halvveis på ryggen så føler jeg meg most pga tyngden av magen, kjenner hvordan hele meg blir klemt og blodtilførselen :P

Liker best å sove på magen, men det ble det tidlig slutt på med graviditeten. Da jeg endelig klarte å lære å sove på ryggen, knakk halebenet :( så sover på sidene, men må snu med jevnlig pga tyngden av kroppen, men er ikke så lett med vondt halebein og hofteparti :( hvis jeg ligger halvveis på ryggen så føler jeg meg most pga tyngden av magen, kjenner hvordan hele meg blir klemt og blodtilførselen :P

Uff det hørtes ikke no allright ut :(

Godt det "bare" er ett par mnder igjen jenter!! :p

Jeg er glad jeg fortsatt kan sove på magen sliter med å sove i en annen sovestilling så gruer meg til det tar slutt

Back
Topp