ligge på magen.

mamma 2010.

Blir kjent med forumet
jeg har ikke lagt lillegutten min så mye på magen,bare sånn innimellom ,mest fordi jeg synes det har hvert litt skummelt :s men nå leste jeg nettopp at han helst skal ligge en god del på magen hver dag for og trene muskleneså jeg skal bli flinkere nå fremover og ligge han litt på magen hver dag men jeg så noen bilder her inne av dere andre sine babyer og jeg ser mangen av de holder hodet ganske høyt oppe av seg selv. lillegutten min er kjempe sterk i nakken og holder det lenge oppe uten at det faller ned når jeg holder han og når han ligger på brystet mitt. men jeg ser at han ikke er like flink på magen,bare lurer på hva som er normalt,nå er han 9 uker og to dager :)

Det er også like normalt som om at noen er tidlig ute med å holde nakken lenge tidlig.... Er jo bare å legge han mer på magen på dagtid på krabbeteppe så vil han øve seg litt hver dag. Og legg deg litt ned foran han på magen så han har noe å fokusere på når du snakker til han og "aktiviserer" han[;)]

Var hos fysio i dag med lillegutt og han sliter med det samme.. hater å ligge på magen siden han har problemer med å holde hodet oppe.. Fikk tips om å hjelpe han med å legge armene hans inntil kroppen og framover.. Albuen og håndflata i gulvet slik at han får hjelp til å støtte opp.. Det hjalp litt på lillemann her, så vi skal øve på det hver dag

David er flink til å holde hodet oppe, men er som din; liker ikke å ligge noe særlig på magen. Vi har han ofte liggende på magen på våre underarmer når vi bærer ham (hvis du skjønner hva jeg mener). Da holder han hodet kjempebra, og elsker å se seg rundt [:)]. Liker å "fly" [:)]

Her i hjemmet så er vi på lekematten eller leketeppet mange ganger om dagen - for hun blir fort sliten, så holder ikke på å øver på magen så lenge om gangen. Hun sier fort ifra når hun er lei [:D]

Hun har ligget mye sammen med meg på gulvet fra veldig tidlig av, så er sikkert derfor hun er blitt så sterk i nakken, og siden hun var 8 uker har hun rullet over fra mageleie over til rygg - veldig stolt av henne [:D]

Så lag masse moro på gulvet sammen, og ta med kameraet - for blir mange kjekke øyeblikk [;)][:D]

Back
Topp