Ligge på magen?

Cowgirl

Forumet er livet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
♡Novemberhjerter 2025♡
Er det farlig/vondt for babyen?

Jeg ligger ikke helt på magen, men veldig på siden. Hvis jeg ligger for mye på siden, mot magen, så begynner han å sprelle masse. Så jeg har vært litt redd for at jeg skviser han? :eek:

Dette lurer jeg også på... Elsker å såve på magen! Litt vanskelig nå da siden den bjunner å bli så stor...

Det blir ubehagelig for deg lenge før det blir farlig for babyen :)
Babyen er godt beskytta med fostervann og diverse inni der ;)

Er også urolig for det samme, så tenkte jeg skulle spørre jordmor neste uke. Jeg liker også veldig godt å sitte litt sammenkrøkt, med lårene godt plantet i (tidl.) mageflesket. Virker ikke som baby liker det heller :-P Blir skikkelig sprellen om jeg på noen måte driver å skviser magen (vil jo ikke gjøre baby vondt da, er bare godt å sitte/ ligge slik jeg er vant med..)

Er også urolig for det samme, så tenkte jeg skulle spørre jordmor neste uke. Jeg liker også veldig godt å sitte litt sammenkrøkt, med lårene godt plantet i (tidl.) mageflesket. Virker ikke som baby liker det heller :-P Blir skikkelig sprellen om jeg på noen måte driver å skviser magen (vil jo ikke gjøre baby vondt da, er bare godt å sitte/ ligge slik jeg er vant med..)
Kan ikke du oppdatere oss etter du har snakket med jordmor?:) greit å vite hva hun sier:)

Så lenge du føler det behagelig er det greit fikk jeg vite av min første jordmor:)

Dette har jeg lurt på også. Nå begynner magen å bli sånn at det er ubehagelig å bøye seg eller sette seg på huk. Er det farlig for baby? Det er jo ubehagelig, men jeg glemmer det bort når jeg skal hente noe fra gulvet eller lignende.

Jeg ligger på magen hver natt, og gjorde det i forrige svangerskap også :) Man kan ikke "mose" babyen ved å ligge på magen. Den er godt beskyttet inni hula si :) Så lenge du ikke kjenner ubehag kan du bare fortsette med dette.

Kan ikke du oppdatere oss etter du har snakket med jordmor?:) greit å vite hva hun sier:)
Da har jeg endelig vært hos jordmor. Hun sa at så lenge det ikke var ubehagelig for meg, så gikk det bra med baby også, og det er vel likt det "alle" sier, så da stoler jeg på det :) Bebis ligger visst veldig godt innpakket, så hun tåler å bli klemt på. Hun sa også at det nok kommer til å begrense seg selv etterhvert som magen vokser. Det viktigste er nok å lytte til kroppen - er det ubehagelig eller vondt, så finn en annen stilling :)

Da har jeg endelig vært hos jordmor. Hun sa at så lenge det ikke var ubehagelig for meg, så gikk det bra med baby også, og det er vel likt det "alle" sier, så da stoler jeg på det :) Bebis ligger visst veldig godt innpakket, så hun tåler å bli klemt på. Hun sa også at det nok kommer til å begrense seg selv etterhvert som magen vokser. Det viktigste er nok å lytte til kroppen - er det ubehagelig eller vondt, så finn en annen stilling :)
Så bra! Da kan jeg slappe av med det, og fortsette å sove i favoritt stillingen :D

Takk Gud! xD

Amen to that! Kroppen sier ifra. Er avhengig av å ligge på siden og delvis på magen, greier nesten ikke sove ellers. Ser for meg at en bbhugme eller noe vil hjelpe på når magen blir så stor at det ikke går lengre :)

Amen to that! Kroppen sier ifra. Er avhengig av å ligge på siden og delvis på magen, greier nesten ikke sove ellers. Ser for meg at en bbhugme eller noe vil hjelpe på når magen blir så stor at det ikke går lengre :)
Jeg og bare MÅ såve på magen! Nå bruker jeg bbhugme og ENDELIG har jeg fått søvnen tilbake!! xD

Back
Topp