ligge i trekken

Vesten

Forumet er livet
Eg og samboer har krangla hver bidige dag nå , siden han ble født
-Samboer klager over varmen , og har vindu og verandadør på vidt gap![:@]

Sofagruppa er akkurat der verandadøra er-og babyen ligger jo i sofaen eller på babygymmen ila dagen(liten leilighet).

Samboer syns eg er hysterisk-siden det er 30 grader ute og over 25 inne.

Eg meine at trekken kommer inn i stua, uansett om det er sommer el vinter.

Rett før eg drar han etter ørene opp på helsestasjonen så han for høre det av helsesøster!

Grrrrrrrrrrrrrrr!
[&:]
-----------
OG selfølgelig lufter vi leiligheten.[8D]!!.sikter mer til å ha babyen MELLOM vindu og dør..

men du kan jo lufte, bare ikke ha babyen RETT i trekken.. her har vi verandadøra masse oppe, han får jo ikke trekk på seg fordet,.. føler du det "blåser" inn så ta på en tynn lue, nå vet ikke jeg hvordan det er hos deg da, mulig det båser rett inn og på ungen, og det er jo ikke bra..
de har ikke godt av at det er FOR varmt heller, de skal jo helst sove i 18 grader på natta.. 

Jeg og sambo har også kranglet nesten hver eneste dag siden fødsel.. så nå er jeg på hyttetur med farmor og lillegutt [8D]

Her har jeg da døra oppe hele dagen så lenge det er fint vær.. Også liten leilighet her.. Det blåser jo ikke inn på han.. Men han får jo frisk luft..

ORIGINAL: ToSmå2010

Her har jeg da døra oppe hele dagen så lenge det er fint vær.. Også liten leilighet her.. Det blåser jo ikke inn på han.. Men han får jo frisk luft..

Samme her :) Lukker igjen om jeg merker det blir for kaldt istedet ;)

Ikke bra hvis han får trekken rett på seg nei, og de får trekk på seg om de ligger på gulvet, det er sant.
Men å lufte gjør ingenting [:)]

Uansett vær og vind er gjennomtrekk GANSKE FARLIG for kroppen - for både voksne og bebiser. Det er ikke kanskje godt kjent i Norge men de fleste muskel/ledd pluss stivhet i kroppen vondter har sitt årsak av gjennomtrekk [;)] Og ikke minst man kan også bli forskjøla ved å være i trekken..

ORIGINAL: Hilly77

Uansett vær og vind er gjennomtrekk GANSKE FARLIG for kroppen - for både voksne og bebiser. Det er ikke kanskje godt kjent i Norge men de fleste muskel/ledd pluss stivhet i kroppen vondter har sitt årsak av gjennomtrekk [;)] Og ikke minst man kan også bli forskjøla ved å være i trekken..

Jepp!
Både lillegutt OG samboer er forkjøla[8D]

Og eg VET det er pga gjennomtrekken[8|]

trekk er ikke bra!
Bedre da å fryse enn å ligge i trekken, det er mindre"skadelig"..

Jeg er enig med samboeren din, jeg.. Når det er så varmt ute og inne har da ingen daua av litt frisk luft. Ungen ligger vel ikke naken heller.. 

å herregud, jeg forbanner denne trekker som jeg aldri blir klok på.
Alle mase om denne trekken...mamma for eksempel har jo totalt angst for trekk...Gubbevaremegvel...
Vi har sola rett inn i stua på ettermiddagen, holder på å daue av varme. Vi MÅ lufte gjennom huset for å overleve. Jeg legger lillemor i benken, og hun ligger så klart ikke rett i "vinden".

Her står døra oppe HELE dagen, nåde den som prøver å lukke den på sommeren!!! Jeg MÅ lufte, får helt fnatt av innestengte leiligheter/hus. Så her står vinduet oppe på sorerommet også, jeg får ikke sove i tett luft.
Er de "surt" så lukker jeg døra mens hun ligger på gulvet, er jo maks 1 time hun ligger der. Og jeg tar like gjerne på henne en tynn lue på natta, for hun ligger rett under vinduet[;)]
Er det strålende vær, er vi ute alikevel.

Ta en papp plate og sett opp forann nederst på døra davel, sånn at det ikke blåser langs gulvet hvis du er redd for trekken.

Altså..

selfølgelig har vi verandadøra oppe hele dagen!
Det er jo sommer tross alt.[;)]

Men mener det blir trekk hvis man sitter med babyen mellom vinduet og døra.
Kjenner jo trekken i nakken sjøl eg da.

Back
Topp