Ligge alene

Tiaso

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Får dere lagt de små før dere selv? Her må vi legge oss sammen, noen ganger kan jeg snike meg ut om pappaen blir liggende, men hun kan ikke ligge aleine uansett hvor godt hun sover først. Skulle gjerne begynt å legge henne litt tidligere uten selv å måtte legge meg da, får jo ikke gått på do før hun våkner engang..

Høres vanskelig ut, her har han heldigvis ikke noe problem med å sove i senga si når jeg går og legger meg, han kan se meg hele tiden da og våkner ganske ofte for mat

Nei her nekter han å sove alene. Sover oppå meg, i armene mine eller inntil meg. Kan sove i vogn, men den må være i bevegelse. Fryktelig slitsomt, spesielt når det ikke funker at pappaen ligger inntil, det må være meg. Gleder meg veldig til han klarer å sove alene, selv om det er koselig at han vil være så nær meg [emoji173] [emoji173]

Nei her nekter han å sove alene. Sover oppå meg, i armene mine eller inntil meg. Kan sove i vogn, men den må være i bevegelse. Fryktelig slitsomt, spesielt når det ikke funker at pappaen ligger inntil, det må være meg. Gleder meg veldig til han klarer å sove alene, selv om det er koselig at han vil være så nær meg [emoji173] [emoji173]
Greit å kunne gå på do selv om ungen sover liksom :p

Har vært vanskelig tidligere, men nå har han sovnet i senga si et par kvelder og sovet der mens vi har vært på stua. Men det virker ikke som han har starta nattsovinga, har våknet igjen etter et par timer.

Jeg ligger ved siden av og holder henda på han og holder inne smokken, og han koser med henda mine[emoji173]️ Sovner som regel på noen minutter, men jeg må bli der 10-15 min til han slutter å skvette/kave i søvne, for han våkner når han ikke finner noe å holde i. I dagtidlig holdt han i en bamse mens jeg gikk på do, det virka faktisk :D

Ellers har han sovet i vogna på kveldstid.

Har vært vanskelig tidligere, men nå har han sovnet i senga si et par kvelder og sovet der mens vi har vært på stua. Men det virker ikke som han har starta nattsovinga, har våknet igjen etter et par timer.

Jeg ligger ved siden av og holder henda på han og holder inne smokken, og han koser med henda mine[emoji173]️ Sovner som regel på noen minutter, men jeg må bli der 10-15 min til han slutter å skvette/kave i søvne, for han våkner når han ikke finner noe å holde i. I dagtidlig holdt han i en bamse mens jeg gikk på do, det virka faktisk :D

Ellers har han sovet i vogna på kveldstid.
Hærlig!
Om hun våkner igjen her så må det amming til for å sovne igjen, hjelper ikke at jeg ligger å koser på henne, da blir det bare skriking :/

Ja her har vi lagt henne i egen seng nå i to uker, fungerer veldig bra :) vi merker at hun sover mye bedre enn når hun sov sammen med oss. Var gråting de to-tre første kveldene men nå sovner hun fort når vi legger henne. Virker som om hun skiller fint mellom natt og dag. Sovner rundt kl 20 nå hver kveld, men vi har øvd med henne fra uke 6 på rutiner :)

Gutten vår har alltid sovet i egen seng inntil vår, men det er førstes den siste uken at vi har lagt han våken. Nå sovner han ganske greit med en hånd å holde i og gjerne litt rolige nattasanger. Når han førstes sover på natta sover han som regel godt, alt fra 3-7 timer i strekk. Virker som han skiller mer og mer på natt og dag nå. Søvnen på dagen er mer urolig, men vi har funnet ut at han trenger mer ro for å sove. Han trives ikke så godt med å sove på brystet lengre som han gjorde før, noen ganger må han legges i vogna for å klare å sove.

Eldste var den rake motsetning, han sov kun tett inntil meg. Var veldig slitsomt å aldri få noe våkentid for seg selv. Men det ble jo bedre, etter 6 år begynte han å sove natten gjennom uten å komme opp i senga vår. Det er vel ikke til noen trøst men :p

Har planer om å samsove en stund framover ^^ Men hadde vært deilig at jeg slapp å ligge der i 12 timer med henne. Nå varer jo natten bare rundt 9 timer for henne så akkurat nå går det greit, men føler at hun kanskje får litt lite søvn fordi hun ikke klarer ligge noe aleine.

Hun her har egentlig alltid klart å sove alene, vi har vært skikkelig heldige der! :D
Sovner hun på meg på dagene så kan jeg ofte (men ikke alltid) legge henne i babynestet og få 1-3 timer "fri" mens hun sover.
På nettene hadde vi egen seng til å begynne med, hvilket gikk bra de fleste netter, men nå har hun og jeg flyttet opp i gjestesengen, så da kjører vi samsoving (vi er alene i en 150's seng) Blir en del besøk i jul der vi er nøtt til å sove sammen med samboer igjen, så vi får se hva hun mener om å sove i bedside criben igjen :)

Her sovner hun på meg, også flytter jeg henne over til babynestet som ligger mellom meg og kjæresten. Der sover hun heldigvis godt selv om jeg står opp og går på do :p og der sover hun i 3 timer før hun skal ha mat igjen :)

Greit å kunne gå på do selv om ungen sover liksom :p
Jepp [emoji14] Her om dagen måtte jeg ta han med på do, sov seg gjennom det! Men om jeg legger han fra meg, våkner han nesten på sekundet. Rare unge [emoji5]

Sovee kun med meg ved siden av, da hengende fast i puppen.. Og uansett hvor tungt det ser ut til at han sover, så kan jeg bare glemme å legge han i egen seng eller babynest.. Da e han lys våken med en gang.. Å sove i vogna det varer kun rundt en halv time med vogna i bevegelse, stopper den er han våken.. Men har i det siste sett at lille gutt har begynt å gnikke seg i øyene på kvelden og har da forsøkt å legge han alene og det har gått greit i to dager, da har han ligget alene i ca 30 min og sovnet selv.. Men så våknet.. Så æ lurer på om det er en positiv endring på gang..

Her legger vi oss sammen på kvelden, men det er på grunn av at jeg vil legge meg allerede i 10 tiden :) han er nok vant med å sove med meg i den store sengen når mannen er vekke på jobb. Men han kan sove fint i sin seng ved siden av vår. Har ikke prøvd å legge ham alene for natten, er så trøtt jeg og

Her har hun elsket å sove i egen seng siden fødsel, og takk Gud for det. Når hun sovner godt kan hun gjerne ligge for seg selv på soverommet, eller i stua mens vi lager mat, dusjer eller gjør andre ting.

Her har hun senga si ved siden av vår, hun sovner av og til alene i sengen frem til hun vil ha nattmat/morgenmat sover hun videre i vår seng,elsker å våkne opp med henne og gliset hennes men kjenner det er godt å strekke seg litt i senga uten babyen i senga også men pappen tar gjerne med snuppa på morgningen så jeg får ligge en time lenger midt i senga å dra meg*heldig*

Siste 3 dagene har hun sovnet med oss i vår seng,er litt urolig om dagen(utviklingssprang?)

Hærlig!
Om hun våkner igjen her så må det amming til for å sovne igjen, hjelper ikke at jeg ligger å koser på henne, da blir det bare skriking :/
Får dere lagt de små før dere selv? Her må vi legge oss sammen, noen ganger kan jeg snike meg ut om pappaen blir liggende, men hun kan ikke ligge aleine uansett hvor godt hun sover først. Skulle gjerne begynt å legge henne litt tidligere uten selv å måtte legge meg da, får jo ikke gått på do før hun våkner engang..
Akkurat det samme her. Men han kan faktiskt ligge inntil meg uten puppen i munnen noen ganger nå, det er fremgang. Før var det bare soving hvis puppen var i eller rett ved munnen. Blir ikke så gode sovestilinger av det for min del .

Men jeg kjører på med samsoving til han virker klar for å sove alene.
(Foreløpig våkner han oftest etter 4 min hvis puppen/jeg ikke er nær. Samme når på døgnet det er)

Har aldri prøvd å legge han alene på soverommet, så det vet jeg ikke. Vi legger oss alltid for kvelden sammen. Han sover ved siden av meg i sengen, men ikke helt inntil.. På dagtid kan han sove i nestet sitt, men sover ofte lenger hvis han sover i armene mine :)

Back
Topp