Ligamentsmerter

mammatilen_90

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Oktobergull 2022
Er det flere som har ligamentsmerter?

Er i dag bare uke 6+5 men har helt siden unnfangelse hatt mensmurringer og ligamentsmerter. De værste mensmurringenen har gått over nå men kommer i ny og ne i en mildere form. I uke 4/5 var det helt crazy vondt.
Ligamentsmerter får jeg hvis jeg vrir meg litt kjapt eller strekker meg, kanskje reiser meg for kjapt. Er det flere som kjenner det slik? Skjønner ikke helt hva som skal gjøre vondt eller være ubehagelig når baby er så lite som et blåbær :hilarious:

Hadde veldig lignende smerter hele forrige svangerskap så er ikke direkte bekymret :rolleyes:

Jeg har også det av og til, hvis jeg nyser, hoster eller noe sånt. Noenganger er det syykt vondt :p hatt det med de andre også, så vet det er normalt :p

Jeg har også det av og til, hvis jeg nyser, hoster eller noe sånt. Noenganger er det syykt vondt :p hatt det med de andre også, så vet det er normalt :p

Jeg også! Synes det var så rart. Kunne ikke huske det fra forrige svangerskap (det med strekk smertene) men nå er det ganske mange år siden da... Gutten min går i 1. klasse så føles nesten ut som man er gravid for første gang igjen :wacky:

Samme her, spesielt ved brå bevegelser og når jeg hoster og nyser som jeg gjør en del nå grunnet korona :sorry:

Har samme, og bare 6+1. Spesielt om jeg reiser meg raskt, og om jeg nyser kjennes det mye.

Bra det ikke bare er meg :D lurer noen ganger om at alt er ok når det kommer for det kan jo være litt smertefullt :rolleyes: litt betryggende å høre det ikke bare er jeg :oops:

Godt å lese om flere som har direkte vondt av og til. Her går gutten min i 1. klasse så føler jeg er gravid for første gang igjen :sorry:
Rundt uke 4-5 var det helt utrolig vondt og noen dager har jeg måttet ty til smertestillende. Vært noen bedre dager nå men kjenner det skal bli godt med en ul i morgen for å se at alt er som det skal.

Jeg har en del ligament smerter. Når jeg reiser meg fort, vrir meg i senga eller bøyer meg. Er direkte smertefullt noen ganger.

Jeg har en del ligament smerter. Når jeg reiser meg fort, vrir meg i senga eller bøyer meg. Er direkte smertefullt noen ganger.

Jeg også :hilarious: reiste meg litt kjapt fra do og bare aaaaai :hilarious:

Lurer på hvorfor det er sånn til oss.

Jeg har også en del av disse:( og ekstra mye om jeg snur meg kjapt, nyser eller hoster.. også får jeg stikninger i livmoren også til tider, men leste at det forekom av at den strekker seg så alt er nok i skjønneste orden ;) selv om det er kjipe smerter

Desverre plaget en del med det å har vært det egentli hele svangerskapet så langt.... Er snart 25 uker.... Førstegangs gravid å har smertene kunn på høyre side faktisk... Slitsomt å meget ubehagelig.... Å får smertene både ved bevegelse og når jeg ligger rolig..

Desverre plaget en del med det å har vært det egentli hele svangerskapet så langt.... Er snart 25 uker.... Førstegangs gravid å har smertene kunn på høyre side faktisk... Slitsomt å meget ubehagelig.... Å får smertene både ved bevegelse og når jeg ligger rolig..

Huske jeg hadde det masse hele forrige svangerskap. Føler hvis jeg bare anstrenger meg (går kjapt) så får jeg smerter og gjerne da kun høyre siden som du sier! Men nå er jeg kun 8+1 så hvem vet hva som skjer utover.

Jepp jeg har kjent det mer og mer i det siste (uke 17nå). Men så har jeg covid, har holdt sengen flere dager og mye hosting og nysing her. Reiste meg i går kveld og jammen måtte jeg stå bøyd som en annen tulling for at det skulle gi seg.
Godt det ikke bare er meg :smiley-angelic003

Jepp jeg har kjent det mer og mer i det siste (uke 17nå). Men så har jeg covid, har holdt sengen flere dager og mye hosting og nysing her. Reiste meg i går kveld og jammen måtte jeg stå bøyd som en annen tulling for at det skulle gi seg.
Godt det ikke bare er meg :smiley-angelic003

Det er så fælt det! Lå på ryggen i sengen og nøys og det røska noe inni *elvete jeg trodde et sekund alt gikk gale :blackeye: skjønner ikke det skal være sånn :dead: men etter alle meldingene her så virker det jo som det er ganske normalt!

Det er så fælt det! Lå på ryggen i sengen og nøys og det røska noe inni *elvete jeg trodde et sekund alt gikk gale :blackeye: skjønner ikke det skal være sånn :dead: men etter alle meldingene her så virker det jo som det er ganske normalt!
Hehe ja her strekkes ting inni kroppen, så det er vel egentlig naturlig at man merker det. Men klart man tenker nok ikke over at det skal være vondt å være gravid, når man ikke har vært gjennom det før.
Husker når jeg kjente det første gang at jeg tenkte "oi hæ hva skjer" men så kom minnet tilbake om at "åja stemmer dette hadde jeg de andre gangene også".
Rart hvor fort man kan legge vekk minner om ting igrunnen.

Men godt å vite at kroppen tåler dette og det er faktisk normalt :think005

Back
Topp