Ligamentsmerter?

lilla2103

Glad i forumet
Himmelbarn
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember 2022
Januarlykke 2026
Jeg er 30+6 i dag og har i et par uker opplevd en slags stikkende smerte i høyre nedre del av magen (rett over lysken-ish) når jeg f.eks røyser meg, vrir høyre-hofta mot venstre eller løfter høyre fot. Vanskelig å beskrive smerten, men er en slags skjærende, skarp smerte om det gir mening? Har også hatt en del mer kynnere i det siste enn ellers. Vil ikke beskrive kynnerne som smertefulle, mer ubehagelige.

Jeg har googlet litt og kommet frem til at dette kanskje kan være ligamentsmerter (som jeg forstår at er helt ufarlige). Høres dette kjent ut for noen andre? :)

Last edited:
Bekkensmerter kan også forekomme i lyskeområdet og på innsiden av lårene. Jeg har mye vondt på disse stedene pga bekkenet mitt :p Men kan også være ligamentamerter, fosteret vokser mye i denne perioden!

Høres kjent ut! Jeg kan få den type smerte når jeg snur meg i sengen el på sofaen, når jeg reiser meg eller gjør andre bevegelser. Det gjør vondt en stund og kan være litt skummelt syns jeg, men så går det fort over. Tenkte jeg skulle nevne det for jordmor til uken.

Hadde en del av det tidligere, varte kanskje et lite minutt eller noe sånn? Nå har jeg ikke hatt det på ukesvis, gikk bare over av seg selv. Tenkte ikke så mye på akkurat hva det var, antok at det hadde noe med ting vokser og strekker på seg...

Kjenner det veldig igjen. Jeg har mye bekkenproblemer og kjenner at det er mer nå som babyen er såpass stor :) Det er ubehagelig men jeg er aldri redd

Høres kjent ut! Jeg kan få den type smerte når jeg snur meg i sengen el på sofaen, når jeg reiser meg eller gjør andre bevegelser. Det gjør vondt en stund og kan være litt skummelt syns jeg, men så går det fort over. Tenkte jeg skulle nevne det for jordmor til uken.

Ja, går også ganske fort over her :) Tenkte også å nevne det for jordmor i tilfelle det er noe jeg kan gjøre for å unngå det.

Ja, går også ganske fort over her :) Tenkte også å nevne det for jordmor i tilfelle det er noe jeg kan gjøre for å unngå det.
Jeg prøver å unngå for brå bevegelser der jeg strekker ut magen. Det hjelper på å minimere ligament smertene. Nå som jeg har bikket uke 33 vil det bare blir flere muligheter for at de trigges.

Hadde en del av det tidligere, varte kanskje et lite minutt eller noe sånn? Nå har jeg ikke hatt det på ukesvis, gikk bare over av seg selv. Tenkte ikke så mye på akkurat hva det var, antok at det hadde noe med ting vokser og strekker på seg...

Så godt at det gikk over av seg selv :) Håper det gjør det her også, syns det skjer litt for mange ganger om dagen nå :shifty:

Så godt at det gikk over av seg selv :) Håper det gjør det her også, syns det skjer litt for mange ganger om dagen nå :shifty:
Fikk det typisk når jeg gikk i trapper eller snudde meg i sengen på natten. Enten har kroppen min tilpasset seg av seg selv eller så har det gått over. Krysser fingrene for at det blir bedre for deg :)

Kjenner det veldig igjen. Jeg har mye bekkenproblemer og kjenner at det er mer nå som babyen er såpass stor :) Det er ubehagelig men jeg er aldri redd

Leit å høre at du sliter mye med bekkenet :/ Håper du holder ut!

Jeg har tenkt på om det kan være det (har en og annen gang litt vondt i korsryggen også og opplever at jeg blir litt "stiv" i bekkenet), hvem vet o_O Jeg er heller ikke bekymret, det føles heldigvis ikke ut som at det er noe rart som skjer inni magen eller at det er fødsel på vei :hilarious:

Jeg har mye av dette på høyre side. Rett med hoftebeinet. Det kommer særlig i forbindelse med fysiske anstrengelser eller dersom jeg har gått mye og langt.. Jeg nevnte det for jordmor men hun var ikke videre informert om hva det eventuelt kunne være.. Men jeg kjenner meg trygg på at det ikke er noe farlig. Det kommer og går og har vært der store deler av svangerskapet.

Jeg har mye av dette på høyre side. Rett med hoftebeinet. Det kommer særlig i forbindelse med fysiske anstrengelser eller dersom jeg har gått mye og langt.. Jeg nevnte det for jordmor men hun var ikke videre informert om hva det eventuelt kunne være.. Men jeg kjenner meg trygg på at det ikke er noe farlig. Det kommer og går og har vært der store deler av svangerskapet.

Takk for svar!

Ja, det er rundt hoftebenet for min del også, men kanskje litt lengre "inn" mot lysken? For min del så kan det egentlig kommer når som helst (ikke når jeg bare sitter), og jeg merker at høyrefoten svikter litt under meg dersom det kommer når jeg reiser meg. Tenkte også å ta det opp med jordmor og satser på at det ikke er noe farlig :)

Back
Topp