Ligamentsmerter

Gamlebyen87

Andre møte med forumet
Jeg lagde mat og hadde stått på bena en times tid. Plutselig får jeg vondt i venstre side av livmor - såpass vondt at jeg ble desperat og måtte legge meg ned. Siden jeg ikke hadde opplevd dette før fikk jeg panikk og tenkte spontanabort med en gang. Det føltes som sterke menssmerter og jeg fikk ikke ro. Heldigvis har jeg en lillesøster med barn som beroliget meg med at det måtte være ligamentsmerter, og at det kan oppleves veldig vondt, men ikke er farlig. Jeg hadde ikke hørt om begrepet ligamentsmerter før en gang, så hadde det ikke vært for henne hadde jeg sikkert ringt legevakta. Etter tre timer, to paraset, dyne og varmeflaske går det nå bedre. Men må bare si at det var en ekkel og vond opplevelse. Håper jeg ikke skal ha dette hver dag fra nå av.. er bare i uke 13! :woot:

Har dere plager med dette?
Hvordan oppleves det?
Får dere det ofte?
Kan det unngås?

:Heartbigred
 
Sniker
Det er helt vanlig, og det kan ikke unngås da de smertene kommer av at livmor strekker seg :)
 
Jeg har mye smerter. Men vil ikke si det er helt likt som menssmerter, synes smerten nå er litt «jevnere». Men det kan være skikkelig vondt innimellom. Hadde det ikke i mine to forrige svangerskap men legen mente også at det er helt normalt.
 
Har aldri hatt ligamentsmerter slik du beskriver det. Minner meg mer om kynnere, men samtidig rart om du skal ha så vondt av de.men jeg Er ingen lege, kan godt hende det er ligamentsmerter, Finnes sikkert mange slag av de også. Selv får jeg en sinnsyk ilende smerte i siden av magen om jeg hoster, nyser, lenge eller andre brå bevegelser, og de varer noen sekunder. Men bra de forsvant
 
Back
Topp