Ligamentsmerter

Canidra

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Sensommerbarna 2019
Ja, ligamentsmerter dere. For dere som faktisk vet hva dette er, og for dere som tror dere opplever ligamentsmerter - hvordan kjennes det?

Jeg lurer på om jeg selv har begynt å kjenne litt til ligamentsmerter, er førstegangsgravid så alle følelser, nye tegn og endringer i kroppen er veldig uvandt og ikke minst spennende, dog også litt skummelt. Det er til tider vanskelig og både skille og vite hva som er hva, og hva som er godt tegn og hva som er dårlig tegn.

Her er hvert fall min greie (tro det eller ei - er ikke blitt super engstlig og hysterisk, bare nysgjerrig :p), er forresten 10 uker på vei i morgen. Satt og pratet i telefon, men reiste meg brått opp for å gå til vinduet, og da kom det brått ett stikk nederst i magen etter ca. 5 sekunder. Ikke kjempe vondt, men ubehagelig og jeg skvatt. Like etter kom det ett til, og så var det over. Kan det ha vært ligamentsmerter jeg har kjent? Og for dere som har opplevd dette tidligere - fortell gjerne om deres opplevelser.

Det høres ut som ligamentsmerter. Det kjennes rett og slett ut som du forstrekker noe rundt lyske og nedre del av mage. Og på en måte er det vel det som skjer, det skyldes jo at alt strekkes inni der. Typisk hvis du hoster,nyser, vrir deg raskt osv. Har hatt det før da dette er nr 2, er snart 8 uker på vei og kjenner noe til det allerede.

Det høres ut som ligamentsmerter. Det kjennes rett og slett ut som du forstrekker noe rundt lyske og nedre del av mage. Og på en måte er det vel det som skjer, det skyldes jo at alt strekkes inni der. Typisk hvis du hoster,nyser, vrir deg raskt osv. Har hatt det før da dette er nr 2, er snart 8 uker på vei og kjenner noe til det allerede.

Sier meg enig!!:happy::happy: litt over 8 uker her og har kjent det et par ganger alleredeo_O

Kanskje det var det jeg kjente i går kveld da? Lå i senga å nøs skikkelig kraftig. Å da stakk det noe helt for ja.. gikk over etter ca 5 sekunder :facepalm:

Kanskje det var det jeg kjente i går kveld da? Lå i senga å nøs skikkelig kraftig. Å da stakk det noe helt for ja.. gikk over etter ca 5 sekunder :facepalm:
Ja,det kan jaggu være vondt! :) Skulle bare reise meg fra en stol på jobb her om dagen,og samtidig vri og dytte stolen på plass, og det var vondt. Måtte jo skjule det da,men stoppet litt opp under og da. Husker ikke hvor lenge der sto på sist, men synes liksom det var ganske lenge!

Jeg har kjent en stikkende smerte i flere uker nå, og jeg går utifra er liganmentsmerter. Det kommer ihvertfall en gang daglig og varer minst 10 min og andre ganger en halvtime. Det kjennes ut som noen tar en kniv og stikker meg i venstre side av magen gjentatte ganger. Jeg er 8+3 i dag :)

Har også kjent på stikkinger i nedre deøen av magen på siden, men visste ikke at det var en greie.
Font å se at det har et navn

Back
Topp