Ligamentsmerter?

Frkmy

Betatt av forumet
Har i dag hatt tre-fire tilfeller der det brått kommer en stikkende smerte i livmorsregionen. Smerten varer bare et halvt sekund, men jeg skvetter når det skjer siden det kommer så brått på. Har lest at ligamentsmerter kommer mer på sidene av livmor, dette føles mer som midt på livmor.. Hva tror dere det er? Grunn til å ringe JM? Blir litt bekymra bare.. Sikkert uten grunn da, men :) Er 15+2

Jeg har stikninger spesielt i den ene siden, jeg er på barn nr 3 og har hatt samme stikningene med alle sammen! 15+6 i dag

Langt ned? Kan det være fra bekkenet? Har ingen tro på at det er noe akutt/farlig i alle fall, stikker og gjør vondt alle veier i perioder. Både da og sist. Er som regel ligamenter eller fra bekkenet. :)

Høres ut som det jeg harhatt i går og i dag :) møkk vondt! Snakka m føden, de sa det var positivt, og var egentlig glad for at vi gravide har litt vondter, fordi det betyr at det vokser som det skal :) tok alikevell en tur på legevakta, fordi jeg hadde murringer lenge etterpå, men alt var fint :)

Kjennes ikke som bekkenet, nei. Fint å høre Sviima, jeg tror nok heller ikke det er farlig, men man tenker nå all slags ting i disse tider :) jeg kjenner etter i morgen, om det fortsetter så tar jeg for sikkerhets skyld en tur til legen. Takk for svar :)

Har også veldig vondt siste dagene, både på sidene og nederst i livmor. En blir redd og bekymret selv om det er positivt :p

Har i dag hatt tre-fire tilfeller der det brått kommer en stikkende smerte i livmorsregionen. Smerten varer bare et halvt sekund, men jeg skvetter når det skjer siden det kommer så brått på. Har lest at ligamentsmerter kommer mer på sidene av livmor, dette føles mer som midt på livmor.. Hva tror dere det er? Grunn til å ringe JM? Blir litt bekymra bare.. Sikkert uten grunn da, men :) Er 15+2
Jeg får smerter litt sporadisk overalt nedi der jeg :p :( I dag har jeg for eksempel hatt smerter som lignet på sterke mensensmerter i nedre del av magen og da kjente jeg at livmoren ble stram og var det i nesten hele dag, så ga det seg på kvelden. Så går der dager hvor jeg ikke har noe og så kommer det tilbake. Er ganske sikker på at dette kun er ligamentsmerter :)

Jeg får smerter litt sporadisk overalt nedi der jeg :p :( I dag har jeg for eksempel hatt smerter som lignet på sterke mensensmerter i nedre del av magen og da kjente jeg at livmoren ble stram og var det i nesten hele dag, så ga det seg på kvelden. Så går der dager hvor jeg ikke har noe og så kommer det tilbake. Er ganske sikker på at dette kun er ligamentsmerter :)

Menssmerter er ikke ligamentsmerter. Kommer nok bare fra selve livmoren av at det vokser. Spesielt siden du kjente at livmoren var stram. :) ligamentsmertene er mer skarpe og akutte, og kjennes "rundt" livmoren :)

Menssmerter er ikke ligamentsmerter. Kommer nok bare fra selve livmoren av at det vokser. Spesielt siden du kjente at livmoren var stram. :) ligamentsmertene er mer skarpe og akutte, og kjennes "rundt" livmoren :)
Ja det vet jeg :) men har "smerter" rundt samtidig som ved lysken for eksempel :p

Så har jeg jo ikke mensensmerter heller for har jo ikke mensen :p hehe.. Men mensenlignende smerter har jeg en gang i blant..

Ser det er mange av oss som har sånne vondter om dagen,så er vel kanskje rett tid for at ting strekker seg litt og begynner å vokse ordentlig :)

Ser det er mange av oss som har sånne vondter om dagen,så er vel kanskje rett tid for at ting strekker seg litt og begynner å vokse ordentlig :)

Skjer mye nå ja. Og så kjenner jeg liv daglig, gjerne flere ganger om dagen. :) er i denne perioden det er mest gøy å være gravid :) gleder meg til vesla og mannen kan kjenne utenpå og gravidmagen er tydelig, men søt og ikke så tung å bære på :p

Skjer mye nå ja. Og så kjenner jeg liv daglig, gjerne flere ganger om dagen. :) er i denne perioden det er mest gøy å være gravid :) gleder meg til vesla og mannen kan kjenne utenpå og gravidmagen er tydelig, men søt og ikke så tung å bære på :p
Jeg teor jeg kjenner liv innimellom, men er jo første, så ikke helt sikker på hva jeg skal kjenne heller :P men tydelig at det skjer mer nå enn tidligere :) føler magen har pluppa ut nå de siste dagene, i takt med ligamentsmertene :P

Jeg teor jeg kjenner liv innimellom, men er jo første, så ikke helt sikker på hva jeg skal kjenne heller :P men tydelig at det skjer mer nå enn tidligere :) føler magen har pluppa ut nå de siste dagene, i takt med ligamentsmertene :P

Jeg har litt fra før som gjør det mindre tydelig, men har helt klart vokst jeg også :p

Tror faktisk kanskje det er kynnere jeg har kjent i det siste :o Ikke farlig det? Er 16+3 nå
Syntes det hørtes ut som kynnere ja, og det er ikke farlig. Hadde det mye sist svangerskap, spessielt etter litt anstrengelser. snakk med jordmor om det på neste kontroll, hun vet når man eventuellt bør ta en sjekk:) men det er vel livmoren som forbereder seg til fødsel tror jeg.

Back
Topp