Ligament smerter

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Er det flere som fortsatt opplever smerter i det jeg antar er "livmorbåndene" føles ut som det er sener som strekker seg, våkner gjerne med det på natten, og det er ganske vondt og ubehagelig . Må prøve å skifte stilling og støtte opp magen på en måte.. Hvis eg nyser eller hoster kan det og plutselig bli strekk, hvis eg rykker til i kroppen.
Hadde masse av dette tidligere i svangerskapet, men nå har det tatt seg opp igjen for fullt. Magen er kjempe stor og tung, så regner med det er derfor. Ungen legger jo på seg masse på kort tid nå på slutten.

Jeg har fått det nå. Noen ganger kan jeg ikke reise meg/strekke meg osv, for det er så vondt. Sitter ved hofteleddsbøyerne og lysken :( men gir seg etter et par minutter da, så blir ikke så veldig plaget. Bare vondt der og da.

Er for det meste stikninger nedentil som plager meg nå om dagen, men har det du beskriver i blandt også :)

Jeg har fått det nå. Noen ganger kan jeg ikke reise meg/strekke meg osv, for det er så vondt. Sitter ved hofteleddsbøyerne og lysken :( men gir seg etter et par minutter da, så blir ikke så veldig plaget. Bare vondt der og da.

Der beskrev du det akkurat som jeg føler.. Pleier som oftest gå over etter noen minutter:-) men de minuttene er vonde!

Jepp! Har det ofte på venstre side... Vondt!

Jeg har også dette fortsatt, har vel merket det litt hele veien men det har tatt seg opp nå i det siste igjen. Sikkert en sammenheng med at det blir tyngre ja..

På en måte er det "godt å høre" at det er flere som opplever det.
Venter nr 4, men husker ikke at jeg var plaget av dette på slutten med de andre. Men mulig man glemmer alle plagene;-)

Back
Topp