Libero touch vs libero confort

Lisaa1234

Elsker forumet
Dere som bruker libero sine vanlige tape bleier, hvilken av de foretrekker dere?
Syns de er gode begge to men touch er jo mykere. Noen som vet om touch er på tilbud i sånne store kasser noen gang? :-)

touch er mykere. Og dyrere. Og aldri sett dem i sånne kasser

Vi brukte touch når hun var lita. men gått over på de vanlige etterhvert, husker ikke helt når En eller annen gang etter hun passerte året. Nå er hun tre og slutter vel snart

Touch var en myk overgang for meg som er vant til tøybleier, det er og blir mykere og annerledes enn papir, men denne tredje ungen fikk bare eksem uansett hva jeg gjorde, men ble bra med papir så da ble det sånn, og hun ville ikke bytte tilbake da hun var blitt så stor at det gikk bra med eksemet. Så da ble det en papirunge. Som jeg gleder meg til det er over!!

touch er mykere. Og dyrere. Og aldri sett dem i sånne kasser

Vi brukte touch når hun var lita. men gått over på de vanlige etterhvert, husker ikke helt når En eller annen gang etter hun passerte året. Nå er hun tre og slutter vel snart

Touch var en myk overgang for meg som er vant til tøybleier, det er og blir mykere og annerledes enn papir, men denne tredje ungen fikk bare eksem uansett hva jeg gjorde, men ble bra med papir så da ble det sånn, og hun ville ikke bytte tilbake da hun var blitt så stor at det gikk bra med eksemet. Så da ble det en papirunge. Som jeg gleder meg til det er over!!
Kan jeg spørre hvorfor du foretrekker/foretrakk tøybleier? :-) pga miljøet, enklere? Har ikke helt satt meg inn i det :-)

Kun touch her. Får utslett av andre bleier. Aldri sett de på tilbud, men på kiwi er hver fjerde pakke gratis så lenge man bruker bleiekort og på bunnpris er det 50% på ene pakken om man kjøper to pakker samtidlig. Skiller 2 kr pr pakke bunnpris og kiwi;) Spar er enda dyrere:facepalm:

Kan jeg spørre hvorfor du foretrekker/foretrakk tøybleier? :) pga miljøet, enklere? Har ikke helt satt meg inn i det :)

Miljøet, søppelmengdene, aldri "oi, tomt for bleier i bhg, husk å kjøpe!"(vi hadde jo alltid med de brukte hjem og like mange nye tilbake, det var alltid 4 bleier i bhg på morgenen og stort sett da to med hjem og to tilbake neste morgen så der var fire igjen) Og når jeg vet hvor mye jeg selv hatet plastbind, hvorfor skulle jeg ønske å pakke underlivet til ungene mine i plast og papir?

Det begynte med et "OI, visste du at en ungen produserer ET TONN med søppel bare av bleiene sine???" når jeg var gravid med eldste, hvorpå mannen sa på tøys "du får prøve tøy da og se om du holde ut en uke" Det ble til at eldste ikke brukte papir en dag i sitt liv, mellomste gjorde det den siste tiden siden bhg hun gikk i ikke gadd, og bare fikk lekkasjer og klagde på at alt ble vått, og mannen bestemte papir på ferie for å slippe styret med å vaske hos svigermor, og så bare ble det til at hun da fortsatte med det i bhg etter ferien så slapp vi ale de våte klærene fordi de ikke skiftet (vi kunne få med EN søkk våt bleie hjem...) og aldri festet dem skikkeig så hun sagget, klart det lakk...)

Yngstemor har altså brukt papir fra hun var et par mnd gammel, jeg liker det ikke, men har godtatt det.
søppelberget merker vi veldig nå som det er blitt sortering av avfallet i enda større grad g vi har tømming av restavfall hver 4. uke. Det er gaske mye bleier på 4 uker... Godt hun går i bhg og tar et par der for dagen...

Kun touch her. Får utslett av andre bleier. Aldri sett de på tilbud, men på kiwi er hver fjerde pakke gratis så lenge man bruker bleiekort og på bunnpris er det 50% på ene pakken om man kjøper to pakker samtidlig. Skiller 2 kr pr pakke bunnpris og kiwi;) Spar er enda dyrere:facepalm:
Ja, lurt med sånn kiwi-kort! :-)

Nei aldri sett de på tilbud så bruker de ikke så lenge det ikke er eksem...

Vi bruker touch. Rett og slett bare fordi de er mykere. De koster jo det samme som libero comfort fra str 3. I enkeltpakker, riktignok. De svære multipakkene blir vel 50 kr billigere (hvis man bruker bleiekort på Kiwi på enkeltpakkene).

Vi bruker touch. Rett og slett bare fordi de er mykere. De koster jo det samme som libero comfort fra str 3. I enkeltpakker, riktignok. De svære multipakkene blir vel 50 kr billigere (hvis man bruker bleiekort på Kiwi på enkeltpakkene).
Alle butikker jeg har vært på har de i enkeltpakke vært dyrere pr bleie

Vi har brukt litt forskjellig, men fant fort ut at billigbleier ikke var bra da hun ble veldig rød av de. Vi brukte comfort/ pampers en god stund, men så begynte hun å tisse seg ut, så virket som at passformen ikke passet henne så godt, etter det har vi for det meste bare brukt touch bleiene og nå noe up and go bleier og er fornøyd med det :)

Vi fortettekker touch :) merker stor forksjell på comfort og touch. Virker som at lekasjebarrierene er slakkere på comfort, fordi han tisser rett igjennom dem. Aldri skjedd med touch. Den er mykere i følelsen også.

Aldri funnet touch i kasser. Men meny har 2 pakker for 79 kr og kiwi hver 4 gratis :)

Last edited:
Foretrekker touch. Eneste bleiene vi bruker, og har brukt siden fødsel. Annet en ett par bleier vi har testet, men ikke har fungert..

Touch er veldig mye mykere og har bedre passform, etter min mening. Sverige har forøvrig gigapakninger med Touch

vi har prøvd litt forskjellige inkludert de over, og touch er desidert beste bleiene. Babyen har jo bleie på seg døgnet rundt og da er komfort utrolig viktig syntes jeg. Bebis her har også arvet min sensitive hud og fikk fort utslett/irritasjon.

Bruker stort sett bare Touch! Men på dagtid bruker vi noen Libero Newborn siden de er under halvpris per pakke :wideyed: Men på natten der det er lengre mellom hver skift, og før dupper så har vi på Touch :smug:

Back
Topp