Libero eller pampers

Linni26

Betatt av forumet
Jeg har alltid brukt libero bleier på mine da de var babyer, hva slags bleie type var dere mest fornøyd med på de små. Pampers sine så så stusselig og stive ut i den prøve bleia jeg fikk fra apoteket? Men så på butikken at de kosta bare 8 kr pakka så vurderer og prøve de ut.

Brukte bare pampers til å begynne med. Libero sine var ikke noe suksess for oss. De var stive og for tette (urinlukta satt godt i gutten), mens pampers var knall. Men det er så forskjellig fra barn til barn. Og så kan det jo være det har skjedd endringer de siste 3 årene også. Men bruker fortsatt pampers på natta, og gikk over til coop sine på dagen da gutten er litt stor for alderen. Og har en enorm blære så er vanskelig å finne noe som holder tett :eek:;)

Alltid brukt libero frem til han ble over 1 år gammel.

Her brukte vi KUN pampers til vesla. Startet med New born, gikk videre til active fit på dagen og baby dry på natta, og til slutt easy up buksebleiene. Vært veldig fornøyd både med passform og absorbering.

Brukte pampers i begynnelsen på guttungen, spesielt da vi kunne kjøpe 4 pker for 1 kr den gangen. Likte også de bedre. Etter str 2 begynte vi med libero da vi opplevde at de ikke var like stive.

Libero brukte vi da vi var i Norge. Funket veldig bra dem, dessuten var de så mye billigere enn pampers sine. Ellers bruker vi kun pampers fordi de synes vi passer best. Men 8kr? Pakka liksom??? Hvilken butikk?

Libero brukte vi da vi var i Norge. Funket veldig bra dem, dessuten var de så mye billigere enn pampers sine. Ellers bruker vi kun pampers fordi de synes vi passer best. Men 8kr? Pakka liksom??? Hvilken butikk?
Ja det lurer jeg på også. Kanskje man skal hamstre litt :P

Brukte libero på snuppa, de som passet best. Kiwi pleier å ha rimelige libero bleier hvertfall i de minste str, pluss at hver fjerde er gratis :)

Vi prøvde ut begge prøvene i starten, men endte opp med libero siden han fikk bleieutslett av pampers. Etterhvert så byttet vi litt på, noen perioder var libero best, og andre var det pampers, byttet når det ble mye bæsjing utenfor bleia osv. Pampers er veldig billig på rema1000 hvis jeg husker riktig, også har de tilbud innimellom. På kiwi får man beste deal på libero, kjøpte evt storpakke på obs som ble like billig som kiwi. Men når kiwi har kampanje med storpakke, er det flest libero-bleier for pengene der ;)

Pampers, syntes de var mykere :-) senere har vi nesten bare brukt coop.

Helt klart Pampers, som er mykere og mindre. Datteren min var liten og "tynn" og libero-bleiene var mer kumpete og gjorde at bena ble så skilt, syntes vi. Hun sluttet med bleie da hun var 3, og vi brukte Pampers hele veien. Aldri utslett og ingen lekkasje. Lukter heller ikke ille. Da hun var mellom to og tre ville hun ikke en gang ha på seg libero.
Har kjøpt inn Pampers denne gang også :)

Last edited:
Tror det kommer veldig an på hvordan babyen din kommer til å bli med tanke på mengde som kommer ut. Jeg syns pampers ikke ble tørr nok da sønnen min tisset veldig mye og bæsja flere ganger om dagen, andre barn jeg har hørt om tålte ingen av de, og fikk ikke utslett bare med first price. Så fint vi får litt prøver, så får vi prøvd oss fram litt:)

Likte best pampers her, og så byttet på litt up and go fra Libero og coop sine bleier. Synes egentlig coop sine bleier var bedre når de ble litt eldre. Holdt best på urinen om natta.
Tenker vi begynner med pampers nå denne gangen også..

Pampers for alle penga her også fra nyfødt, nå bruker vi coop sine på storesøster :)

Jeg synes Libero funket best med førstejenta mi. Nå er det et par år siden hun slutta med bleier, men synes å huske at vi hadde flere lekkasjer med Pampers og at passformen til Libero passet henne mye bedre. Når det er sagt er vel begge merkene supre bleier, så man kan vel ikke gå så veldig feil uansett hvilken man velger.

Vi har brukt Libero og Coop. Pampers synes jeg lukter så rart med litt tiss i. Dessuten er vel Pampers tilsatt lotion? Kan ikke skjønne hvorfor ungene skal ha lotion på huden hele døgnet. Må være bedre å smøre ved behov, og å selv kunne velge hva man skal smøre med...

Back
Topp