Liam i Toddler Hawk

Love4two

Forumet er livet
Nå har jeg prøvd Toddler hawken jeg en gang kjøpte til frøkena på Liam. Men er litt i tvil om dette blir riktig.
Jeg har twistet selene under rumpa på det øverste og på rumpa på de to nederste.
Blir noe av dette riktig??
Hvordan der det ut med han oppi liksom?

Næmmen, nå ble jeg riktig imponert Hege!!
Du har jo plassert han høyt og fint. Krysset og twistingen er kjempebra.
Han sitter godt i bæretøyet. Knehasene skal være høyere enn rompa eller rompa skal være lavere enn knehasene.

Når du homper han på plass se til å få stumpen pittelitt lengre ned.

Du er jo mester allerede!!

Tihihihi [:D] Vel, jeg har jo prøvd å sjekke bilder her og der om hvordan en skal gjøre det. Da er de to nederste bildene riktig da, og ikke knuten rett under rumpe??

Ser det med rumpa og at den skal være lavere [:)] Skal huske på hoppingen [;)][:D]

Men du, i går tok jeg en tur til gamle trakter, og Thea sovnet på bussen. På bussholdeplassen sov hun like godt så da knøt jeg på meg TH og løftet hun sovende på ryggen. Der sov hun videre mens jeg gikk ned til sentrum. Enda hun ikke hadde støtte bak hodet sov hun godt mens jeg gikk. det var jo litt gøy da [:)]

Jeg blir jo helt rørt Hege!! Så herlig
Siden vi sms'er og skriver her på samme tid fortsetter jeg her, er så mye enklere.
Begge knytingene er riktige. Man kan knyte under roma og twiste over.

Skal legge inn et par bilder til deg etterpå.

Da jeg begynte å bære Kian tok jeg kun et kryss under stumpen, både med magebæring og ryggbæring.
Nå bruker jeg mye twist, men det er på ryggen til barnet jeg twister mest pga støtten det gir og hvordan det fordeler vekten.

Har jeg hastverk blir det ofte en slik twist du har brukt, men det er ikke noe feil i det.
Jeg bare merker det godt når jeg skal bære over tid.

Nå skal jeg se etter et par bilder her.

Som du ser så gjør jeg begge deler, under rompa og på ryggen.

Knehasene syns ikke på noen av bildene, men stumpen er lavere.

Jeg svarer her igjen i stede for sms.

Her bærer jeg i en eye2eye med det unike magebeltet. Så det kan se ut som at det er årsaken til at stumpen kommer litt lavere.
Det er humpingen som er viktig.

Først forstod jeg ingen ting, men etter å ha sammeliknet våres bilder ser jeg jo at du krysser litt anderles ja. Men en sånn twist som jeg laget så skyver en kanskje rumpa oppover, eller det er vanskeligere å få barnet godt ned [8|]

Det er nok lurt å sjekke ut knytingen i speilet. Med Thea ble det en twist under rumpa og siden hun i tillegg hadde på seg parkdress fikk jeg henne ikke godt ned i selen. Men jeg bar henne høyt opp på ryggen sånn at det gikk greit. Ville tro at den måten du knyter på ryggen er bedre ja.

Men hvordan knyter du det på? Som et forkle med trykket innover, sånn at beltet kommer inni selen når en tar opp panelet? Eller sånn at beltet kommer under/nedenfor panelet når barnet er oppi? Hva har disse forskjellige metodene å knyte på å si for bæringen?

Tusen takk for bildene, for det hjelp meg til å se [:)][:)][:)]
Og tusen takk for at du gik meg tro på at det er like før vi får det helt på plass [:)][:)][:)]

Når du bretter inn magebeltet kommer Liam høyere opp fra panelet. De kan begge humpes godt ned med innbrettet magebelte eller vanlig.

Med eye2eye bretter man ikke inn beltet fordi det ikke er designet slik.

Med andre typer bæretøy har jeg brukt apro og non- apro hipp som happ (forkle eller ei)

Dere er så utrolig nære!! Med masse yttertøy er det vanskelig å få det helt perfekt. (egentlig ganske umulig)
Nå er det bare å bære hver dag Hege, så sitter det før du selv er klar over det.

Er det samme hvilken vei jeg bretter magebeltet? Syntes det rullet seg litt ut rett under rumpa... Kanskje jeg skulle knytet det strammere?
Tett inntil skulle få nye instruksjonsbilder, så jeg får titte litt på dem etterhvert.

Har du noen bilder av Kian Eller HErman i Kozy`en? Brukte du apro eller non-apro der?

Hvordan er det å vaske meitaien tro`? har du vasket noen av dine?

Skal prøve å øve litt oftere enn en gang i mnd [8D] Har ikke helt funnet ut av bruken av det enda. Og siden Liam er en ordentlig gulpe unge så venter jeg liksom på at det skal gi seg helt før jeg tar TH mere i bruk. Kanskje litt teit, men har du noen lure ideer til når TH er lur å bruke? Tror jeg ikke helt klarer å se når den kan være lur å bruke. Liam liker å ligge på gulvet hjemme og er ikke vant med å bli båret som Thea. Han har alltid sovnet best alene og ikke på armen som frøkena. Hun liker fremdeles å bli båret og kost med. Liam er rolig og tålmodig, og ligger derfor lenge på gulvet på magen [:)]

Ser for meg at TH kan være fin å bruke til vinteren når det er mye snø og jeg kan hente Thea i akebrettet for eksempel. Men eller må vi ha med stellebagen med alt som hører til der, og da blir det til at vi tar med vognen til Liam og søskenbrettet til Thea. Men det kom jo til nytte da frøkena sovnet, noe som skjedde en gang før. Da fikk jeg hjelp med vogna til Liam ut bussen for jeg bar på Thea. Hun sov godt et stykke men jeg orket jo ikke bære på henne og trille vogna samtidig så tilslutt gikk jeg vekket henne. Hadde jeg da hatt med selen, kunn ejeg knytet dem på meg på bussen og løftet henne oppi før vi gikk av bussen. Ellers kan den jo brukes nå Liam ikke vil sitte i vognen eller vi skal ut på lekeplassen med Thea.

Og en ting til. Når en bærer barnet på ryggen: bærer du da med tibitansk avslutning eller krysser du stroppene? Har bare prøvd å knyte stroppene som en sekk liksom, der jeg avslutter med å knyte rundt magen.

Med kosyen brukte jeg også begge deler apro + non-apro. Skal se om jeg finner noen bilder fra den tiden.
Når det gjelder å vaske den må du putte den inn i et putetrekk, ellers blir den skjoldete på stroppene.

Når den er kjek å bruke er litt hva en trenger den til.

Jeg har alltid en liggende i bilen og under vognen. Skal vi på kjøpesenter pleier jeg å slenge han på ryggen og jeg knyter alltid tibetansk. Er kjekt å ha en under vognen til en hver tid, enten er K sliten eller H nekter å sitte i vognen.

En liten tur i butikken kan også være greit å ha han på ryggen. Nå liker K å ha egen handlevogn så da sitter H fint i vognen.
Så nå bruker jeg den ikke så mye mer der.

Vi elsker å gå tur i skogen vi da, så da springer, mann, K, hund og jeg i skogen mens H sitter på ryggen og hviner av glede.
Så her brukes det ganske mye.

Skal jeg levere/hente i barnehage er det kjekt å ha han på ryggen. Noen ganger vil Kian bli levert slik.. hehe.. store/lille gutten.
Har jo sydd en meitai til Kian også, det er stas å ha den på ryggen når jeg leverer med H på ryggen.

Nå er H så stor at jeg må ikke ha med stellebag over alt lengre.

HAr jeg svart på alt nå? K "maser" litt i bakgrunn så om jeg glemte noe gi meg beskjed.. klem klem til Hegemama[:D]

Herlighet for noen grusomme bilder..

Min første meitai og helt fersk altså.

På de to øverste bildene er det tibetansk og den underste har jeg brettet inn magebeltet og krysset foran.

ORIGINAL: Monkaponka

På de to øverste bildene er det tibetansk og den underste har jeg brettet inn magebeltet og krysset foran.

Jeg trodde kanskje du hadde brettet på de øverste siden han satt litt høyere der.
Synes du har så like gutter jeg da, men er dette Kian? [8|]
Koselig å se bildene [:)]

Det må jo være Kian, siden du skrev du var fersk i gamet [8D]

Ser at den kan være lur å ha med under vogna nå ja [;)][:D] Og bruke den til når en går tur i nærområdet er jo også en lur ting, for da timer vi det i forholdt til Liam sine måltider.

Ler når jeg ser for meg Herman som fryder seg i selen mens dere løper rundt [:D]

Høres ut som Kian fremdeles synes det er kos å kunne få sitte i MT [:)] Koselig det da. De er jo store og små omhverandre [:D] Noen ganger så store med formyleringer og meninger en blir blåst overenda av [:D] Mens andre ganger så slitne, små og kosete [:)][:)][:)]

Jeg fikk svar på alt jeg [:)][:)][:)]
Tusen takk vennen

Haha, måtte vise mamma bildene "ja, det er vel Herman sier mamma"
Jeg trodde ikke de var like, men nå ser jeg det, de er jo kjempelike.

På den tibetanske hadde jeg også brettet inn magebeltet. Er meningen at de skal sitte høyt med tibetansk.
Men, som jeg nevnte tidligere så bretter man ikke inn eye2eye. Nå har jeg kun meitaier fra Ullas design.

Back
Topp