levert inn kvitteringer til nav

ORIGINAL: jon blund

Ja du skal lever den inn nå , selv om det ikke e 15 000 kr.

Svarte deg bedre på pm .[:)]

takk for svar....
skal kopiere alle sammen på sambos jobb, og levere alt inn. sammen med reise, parkering og opphold.og se hva vi får igjen.

Slik er det: Du skal vente med å levere kvitteringer for medisin til du har oversteget 15000. Ellers får du det i retur. Reise, evt opphold kan du søke refusjon om på NAV. Tidsfristen er seks måneder fra utgangen av det året du hadde utgiftene.

Eks: Begynte første forsøk juni 07. Hadde andre nå i feb og da oversteg jeg. Sendte inn papirene i nov fordi jeg var redd det gikk for lenge. Fikk alt i retur og beskjed om at det var tidsnok å sende inn før juni 08.
Altså hadde du første forsøk nå i jan er det tidsnok å sende inn før juni 09. 6mnd etter utgangen av året du hadde utgiftene.

Reise, kost og oppholdsgodtgjørelse kan du søke om med engang. Det du evt må bruke på gu eller ul får du skrive opp på egenandelskortet.

Bare å spørre, ny her men ellers meget erfaren i gamet.

På første forsøk brukte jeg "bare" 12.000, men jeg leverte inn reiseregning og dette fikk jeg oppgjør med en gang.

greit nok at folk er erfarne i gamet, men her blir det jo sagt forskjellige ting. å alle kan ikke ha rett.så tror jeg hører med nav når jeg uansett skal ned å levere 3 reiserekninger å litt forskjellig. hadde vært supert med den 6 mnd regelen ved utgangen av året, men da burde det blitt gitt info om, å ikke bare 6 mnd. men skal snakke med nav, så har jeg det å forholde meg til tror jeg.

Spør deg jeg da siden du er erfaren i gamet. Vi bor ca to timer fra sykehuset. Tror du vi får tilbake noe ved ev overnatting? Kost - får vi igjen det også, på dagsturer? Skrives det på egenandelskortet når jeg skal på ul og gu i løpet av prosessen? Disse trygdetinga er en eneste stor jungel! Jeg kan tro jeg vet litt, men... Er det ei nettside det står konkret på?

Vi bor 3 timer fra klinikken og må og over med en ferje , som ikke alltid går når det e STORM og sånn, men vi fikk ett klart NEI av Nav til å ligge på helse fonna sitt sykehotell. Måtte bare få time senere på dagen var svare vi fikk.
Kost må du dekke selv, du får bare reisepenger igjen.
Hvis du skal ta Ul og Gu uten om klinikken og betaler for det skrives det i frikorte og du får det igjn på den måten.
Har ikke funnet noen ba side hos nav som forteller rettene dine ved tilbake betaling ang.prøverør.

ORIGINAL: jon blund

Spør deg jeg da siden du er erfaren i gamet. Vi bor ca to timer fra sykehuset. Tror du vi får tilbake noe ved ev overnatting? Kost - får vi igjen det også, på dagsturer? Skrives det på egenandelskortet når jeg skal på ul og gu i løpet av prosessen? Disse trygdetinga er en eneste stor jungel! Jeg kan tro jeg vet litt, men... Er det ei nettside det står konkret på?

Vi bor 3 timer fra klinikken og må og over med en ferje , som ikke alltid går når det e STORM og sånn, men vi fikk ett klart NEI av Nav til å ligge på helse fonna sitt sykehotell. Måtte bare få time senere på dagen var svare vi fikk.
Kost må du dekke selv, du får bare reisepenger igjen.
Hvis du skal ta Ul og Gu uten om klinikken og betaler for det skrives det i frikorte og du får det igjn på den måten.
Har ikke funnet noen ba side hos nav som forteller rettene dine ved tilbake betaling ang.prøverør.

jeg som håååpa at vi fikk igjen på overnatting...altså en del av den. vi har ganske mange mil å kjøre, å den formen jeg var i etter uttak veit jeg ikke om jeg hadde greid flere timer  på drittveg i bil, for en natt hjemme så tilbake kvelden etter. kan nesten ikke kjøre om natta heller, vi skulle jo møte kl 08 begge gangene.
rare greier dette.

du har jo termin om 1 uke du jon blund....lykke til da....heldige deg[:)]

jeg var på nav idag, leverte kvitteringene for 1 ivf og fryseforsøket,
de var ikke sånn 6mnd regel på men kjøregodtgjørelsen var det viktigre å ha innen 6mnd.

så da var det gjort. deilig

jeg skal levere fredag satser jeg på om jeg rekker..
kjøregodtgjørsler for 2 turer til bergen på meg, og 1 tur for sambo, pluss parkeringsbiletter, å hotellrekning (krysser fingrene for at vi får igjen noe, men tviler..) å så skulle hun sjekke det med kvitteringer for medisin, å om vi får dekka noe for frakten av sæden fra trondheim til bergen....røyk 4000 ekstra der jah!  så greit å ha alt i orden....[:)]

Back
Topp