Leverpostei

Leverpostei er som all annen barnemat: Max 48 timer i kjøleskap etter åpning!

Men merkelig nok bare den gule boksen... Sånn "spesialleverpostei" som står kaldt i butikken også kan stå lenger :p
Leverpostei er ikke barnemat.
Det er pålegg

Og har naturlig nok helt andre forutsetninger enn barnemat. Ettersom den har konserveringsmidler

Leverpostei er ikke barnemat.
Det er pålegg

Og har naturlig nok helt andre forutsetninger enn barnemat. Ettersom den har konserveringsmidler
For meg er den gule boksen leverpostei barnemat. Hadde vi ikke hatt barn, hadde vi ikke kjøpt den. Da hadde det blitt den "spesialleverposteien" som hentes i kjøledisk på butikken. Og den leverposteien har en best før dato som jeg forholder meg til.

For meg er den gule boksen leverpostei barnemat. Hadde vi ikke hatt barn, hadde vi ikke kjøpt den. Da hadde det blitt den "spesialleverposteien" som hentes i kjøledisk på butikken. Og den leverposteien har en best før dato som jeg forholder meg til.
Greit nok at du bare bruker den til barn, men den er ikke laget på samme vis som vanlig barnemat type "babymat på glass" med kort holdbarhet altså. Derfor har den helt annen holdbarhet enn dem.

Tenker du sånn på hermetikkboks? 2 dager, i så fall. Kjøper derfor alltid liten boks.

Greit nok at du bare bruker den til barn, men den er ikke laget på samme vis som vanlig barnemat type "babymat på glass" med kort holdbarhet altså. Derfor har den helt annen holdbarhet enn dem.
Og det er greit nok, men den kastes etter 48 timer her i hus hvis den ikke er tom. Fordi vi ikke spiser den etter det. Akkurat som med barnemat.
For oss er det bare en huskeregel, ikke noe mer.

Beklager at det kunne feiltolkes.

Den gule boksen må spises innen 24 timer :p sånn ovnsbakt leverpostei holder seg lengre.
Helt enig:-) Den gule boksen er ikke noe god etter et døgn heller og her i huset liker vi best ovnsbakt:-)

Og det er greit nok, men den kastes etter 48 timer her i hus hvis den ikke er tom. Fordi vi ikke spiser den etter det. Akkurat som med barnemat.

Det er en annen greie at dere ikke vil ha den.

Bare at det var relativt umulig å tolke det første innlegget ditt som noe annet enn at det reelt er samme som Nestlé sin babymiddag liksom.

Det er en annen greie at dere ikke vil ha den.

Bare at det var relativt umulig å tolke det første innlegget ditt som noe annet enn at det reelt er samme som Nestlé sin babymiddag liksom.
Og det beklager jeg, for det får jo meg til å framstå som mindre opplyst.

Jeg spiser leverpostei kun når den er nyåpnet. Synes den får en rar smak når den har stått litt.
Guttungen og samboer spiser den uansett opp før den rekker og bli gammel. Men ellers max 3 dager.
Vi spiser kyllingpostei(Stabburet) innen 1-2 dager. Smaker ikke godt etter den ikke er nyåpnet egentlig syntes barna. (Jeg spiser ikke)
"Fersk" holder lenger..

Liker ikke leverpostei selv, men jeg tror aldri vi teller dager på slikt. så lenge vi ikke ser noe galt med den så blir den spist.

Den blir kastet om jeg ser den er blitt dårlig eller om frøkna (hun som spiser den) mener den er dårlig. Men den er spisende hele skoleuka her i hus.

Litt mer forsiktig med den nå som minste på straks 1 spiser litt leverpostei, han kan ikke gi beskjed om den er vond og jeg klarer ikke å lukte på den :P

Vi liker bare ovnsbakt her i huset, og forholder oss til holdbarhetsdatoen :)

Har den så lenge den ser og lukter bra.

Hvor lenge kan dere ha en boks i kjøleskapet? Hvis du åpner boksen mandag, og den ikke blir spist opp,hvilken dag blir "siste forbruksdag" for dere? Jeg har aldri klart å spise fra en boks med mindre den ble åpnet i går eller i dag.. Men er jo fryktelig trist å kaste en nesten ubrukt boks, bare fordi jeg er kresen..
Jeg greier heller ikke spise leverpostei som ikke er åpnet samme dag, eller til nød dagen derpå. Så jeg holder meg til porsjonspakning. Men ovnsbakt og god og mager holder seg en eller to dager ekstra i mitt tilfelle.

Jeg forstod hva du mente ;)

Back
Topp