Leverpostei

Karma27

Forumet er livet
Hvor lenge kan dere ha en boks i kjøleskapet? Hvis du åpner boksen mandag, og den ikke blir spist opp,hvilken dag blir "siste forbruksdag" for dere? Jeg har aldri klart å spise fra en boks med mindre den ble åpnet i går eller i dag.. Men er jo fryktelig trist å kaste en nesten ubrukt boks, bare fordi jeg er kresen..

Er litt som deg jeg, enkelte ting skal ikke stå mange dagene før de blir kastet, eller uspiselig. Da gir jeg som oftest beskjed til samboeren at han må spise det opp ellers blir det kastet :-P
Men 3-4 dager kanskje, så fremt den er godt innpakket og ikke har stått i romtemperatur lenge av gangen :-)

Står på boksen at inntil 5 dager i kjøleskap.. tror jeg :) Personlig så ville jeg spist utav den i 3 dager kanskje.. Men den er nok like god på 5.dagen :)

Max 4 dager.

Ca tre dager. Kjøper små bokser nå, det er bedre enn å kaste masse. :)

Rundt 3-4 dager. Ser jeg at den har en litt annen farge enn normalt, så blir den kastet :)

Den gule boksen må spises innen 24 timer :p sånn ovnsbakt leverpostei holder seg lengre.

Når den mister den ferske fargen sin :D

Om det blir mugg på den så kaster jeg den :p aldri tenkt på hvor mange dager den står, men sjelden de blir tomme samme dagen ihvertfall, så de står nok brått 3-4 dager før det er tomt.
Rekker "aldri" å bli muggen

Boksen står til den mygler. ;) Hvis den ikke blir oppspist først. Som regel kjøper jeg disse små porsjonsboksene i en pakke.

Jeg spiser leverpostei kun når den er nyåpnet. Synes den får en rar smak når den har stått litt.
Guttungen og samboer spiser den uansett opp før den rekker og bli gammel. Men ellers max 3 dager.

Når den lukter surt eller har mugg blir den kastet. Blir sjelden ikke brukt opp, men det tar mye lengre tid enn 4 dager som mange over her har som maks.

Leverpostei er som all annen barnemat: Max 48 timer i kjøleskap etter åpning!

Men merkelig nok bare den gule boksen... Sånn "spesialleverpostei" som står kaldt i butikken også kan stå lenger :p

Back
Topp