Levere syke barn til besteforeldre...

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Det er krise på arbeidsplassen min og sambo sin. Mye sykdom og sykemeldinger... På min avdeling er det for øyeblikket bare meg og vikarer. Snuppa er syk og har snart vært det en uke. Jeg har snakket med mormoren som skal ha henne i morgen, etter å ha jobbet nattevakt. Dette fordi jeg har dårlig samvittighet for arbeidsplassen... mormoren skal ta henne til lege og ha henne til jeg kommer fra jobb. Men i kveld renner tårene.. jeg la jenten min med 38.8 i temp. Hun er utilpass og har sovet nesten i hele dag.. og nå har jeg så dårlig samvittighet for å levere henne fra med. Jeg velger faktisk jobben....

Andre som leverer til besteforeldre når barna er syk??
 
Har gjort det før og så lenge hun er helt trygg på mormor så hvorfor ikke? Hun kommer nok til å ha det bra der så det verste er nok din samvittighet.

Men det skal jo selvsagt også være greit for din del også
 
Hvor gammelt er barnet?
Hvor godt forhold har hun til mormoren?
Synes barnet det er greit?

Hadde det vært mitt barn med min mor, så hadde det gått fryktelig bra fordi gutten min er helt trygg på mormor som omsorgsperson og det er jeg også.
 
Nei, det er jobbens ansvar å holde arbeidsplassen i gang, ikke arbeidstakerne.
Er ungen syk, så er ungen syk. :)
 
Min eldste er kjempetrygg på bestemor og vil til tider heller være med henne enn med mamma og pappa, så det ville gått helt fint. Yngste virker mer skeptisk, og han er veldig liten enda, så da ville jeg blitt hjemme. Skjønner godt at du har dårlig samvittighet og føler du må være på jobb og må være hjemme i tillegg, men jeg tror datteren din kommer til å ha det veldig fint med mormor :)
 
Så lenge hun er trygg på mormor ser jeg ikke problemet :)
 
Så lenge barnet er trygg på mormoren, ser ikke jeg problemet.
Min gutt har hvert hos besteforeldrene et par ganger noen timer når han hvert syk. Og det har gått helt fint. Han er trygg på de.
 
Mine unger er hos mamma når de er syke. Ikke omgangssyke, men mye annet. Det trives både hun og ungene med. De elsker å være hos mamma, hun tar sikkert halvparten av sykedagene våre. Min mor er uføretrygdet så der må gå for helsa hennes også, men det et fint for både store og små at vi har denne muligheten.

Klart, er de så syke at de trenger meg eller mannen så er vi hjemme. Og til legen tar vi dem. (mamma kan uansett ikke kjøre)

Men en kosedag hos mormor har de hatt en etter en
 
Last edited:
Mine foreldre er ofte barnevakt når barnebarna er syke. Det går helt fint, og bara koser seg. Men jeg vil si at det kommer litt an på hvordan syk de er. Noen ganger føler barna seg så syke at kun mamma og pappa er gode nok, og da synes jeg at man skal velge å være hjemme med dem.
 
Det kommer litt an på formen tenker jeg.
Når mini er skikkelig syk - er det kun jeg som gjelder.
Men om det var småfeber og forskjølelse - hadde jeg sendt mini til foreldrene mine. Han er veldig trygg på begge to:)

Barn er selvsagt alltid viktigst, men for min del ønsker jeg også å levere det jeg skal på jobb. Min filosofi er at om jeg er fleksibel og strekker meg langt - gjør arbeidsgiver det samme ved behov!
 
Kun når de er friske nok til å klare seg uten en av oss foreldrene, men for syke for barnehagen. Med andre ord ikke i etableringsfasen av sykdommen, de gangene vi trenger lege/sykehus forbehandling eller når det er så akutt at vi ikke rekker å planlegge alternativer.

Kommer også an på sykdommen. Min mor jobber i helsevesenet, med personer med nedsatt immunforsvar, så omgangssyken og barnesykdommer med feber og utslett er uaktuelt for dem å hjelpe til ved. Svigers bor for langt unna til å rekke å komme fram før sykdommer går over, så det er ikke et alternativ av den grunn.
 
Min mor passer barna ofte når de er syke, jeg tar noen dager og mamma noen. Mamma er ufør og hjelper til ved sykdom for at jeg skal få kabalen til å gå opp. Hun har og hvert med småen til lege flere ganger.

Er mor/far, barn og besteforeldre komfortable med det ser ikke jeg noe problem.
 
Om besteforeldre og barn ønsker det. Så er det helt greit.

Men minste her i hus foretrekker mammaen sin ved sykdom. Så da blir det slik. Selv om hu forguder besteforeldrene.
 
Her stiller bestemor gladelig opp! De bør i samme hus som oss, Og mini er like trygg på henne som oss, så det er heldigvis ingen problem :)
 
Jeg er vokst opp med at det var farmor som tok så og si alle sykedager. Det var bare slik det var, og det var helt greit. Men tror nok mine foreldre fikk noen stikk med dårlig samvittighet de gangene jeg var syk i helg eller ferier, og mitt spm var "når skal jeg til farmor?" (Var jeg der man var når man var syk...)
 
Svigers har passet ofte ungene hvis de har vært veldig forkjølet og snørrete :happy: Feber, omgangssyke og andre sykdommer da har en av oss vært hjemme da de vil helst være med mamma eller pappa :happy:
 
Jeg hadde ikke sendt syke barn til besteforeldre nei:eek:. Samme hvor trygge/godt forhold di måtte ha. Er man syk,så er man syk. Da får jobben komme i andre rekke. ;)
 
Jeg er vokst opp med at det var farmor som tok så og si alle sykedager. Det var bare slik det var, og det var helt greit. Men tror nok mine foreldre fikk noen stikk med dårlig samvittighet de gangene jeg var syk i helg eller ferier, og mitt spm var "når skal jeg til farmor?" (Var jeg der man var når man var syk...)
Uff, tenker det stakk i samvittigheten ja
 
Tenker dette må være opp til foreldre selv. Spør man her får man mange forskjellige svar, men når alt kommer til alt må man gjøre det man selv er komfortabel med.
Jeg ser forøvrig ikke problemet med at besteforeldre også kan være involvert mer i barnas hverdag så fremst de er trygge og stabile. Synes vi foreldre i dag er så opptatt av å klare alt selv. Bare en liten tanke på siden[emoji6]
 
Back
Topp