Lever du sunnere nå når du er gravid?

M

Moderator Kristin

Guest
Tenker du mer over hva du spiser og når? Kansje det er blitt litt omvendt? Man har jo lyst på så mye rart :p
 
Spiser relativt sunt til vanlig, men er nok litt mere bevisst hva jeg putter i meg nå som jeg er gravid.
 
Litt begge deler. Drikker jo ikke alkohol, og har spist mye mindre godteri, men det har blitt mange lettvinte middager pga kvalme og lite energi.
 
Tenker ikke så mye mer over hva jeg spiser, bortsett fra hva jeg ikke kan spise som gravid.

Drikker mye mer vann en før, men det er fordi jeg er tørst hele tiden!
Spiser mindre godteri men det er rett og slett fordi godtesuget er veldig dempet når jeg er gravid.
 
Liker å fortelle meg det, men i og med at jeg har kuttet ut lavkarbo mens jeg er gravid så må jeg si nei
 
Tanken er liksom det, men med både mindre overskudd og energi, og masse cravings, så er det vel ikke den daglige realiteten...
 
Joda, jeg gjør nok det, men det er ikke helt.sånn at jeg har fått inn for det. Med kvalme og dårlig form blir det oftere og mindre måltider og mindre snacks/søtsaker. Det er jo bra, men har på en måte kommet som konsekvens av graviditeten, ikke fordi jeg prøver være sunnere.

Generelt er det sunn mat på bordet til vanlig, men er litt for glad i store porsjoner og snop ellers...
 
Nei egentlig ikke.. får jeg i meg mat så er alle fornøyd. Jeg får sånne akutte sultanfall hvor jeg nesten får lyst til å tygge av mannen armen bare for å få noe i magen hvis jeg ikke får mat AKKURAT DER OG DA!
Går med sjokolader i veska til en hver tid...
 
Prøver, har ikke noe spesielt søtsug til vanlig, men nå har det blitt ekstremt. Prøver å begrense meg. Drikker nesten bare vann og alkoholfri øl og ikke noe sørlig brus da.. og middagene blir så sunne vi får til:) ikke alltid like lett!
 
Synes det er mye vanskeligere å være sunn denne gangen enn de forrige to svangerskapene. Da hadde jeg mest bare lyst på frukt og grønnsaker, og knekkebrød istedenfor brød, så var enkelt å være sunn. I dette svangerskapet har jeg derimot hatt mye mer lyst på ting hele tiden. Har alltid et sug etter noe som stort sett ikke er sunt, og prøver å ikke gi etter men noen ganger glipper det. Var veldig avhengig av snus før svangerskapet og sluttet ca 1 mnd før jeg ble gravid, men jeg har nok enda psykiske abstinenser fra det, for søtsuget kommer omtrent i samme situasjoner som jeg brukte å snuse i :facepalm:
 
Har spist mye sunnere. Men samtidig har matlysten vært veldig dårlig. Ikke mye som frister (annet en sushi og iskaldt vann).
 
Tenker jeg spiser ganske variert. Kan spise fornuftig til lunsj feks, leverpostei, makrell i tomat osv.. Men så unner jeg meg en is til kvelds. Å spise sunt betyr jo ikke at man avstår fra alt snacks og godt. Spiser sunt og usunt da. Kan man si det sånn :happy:
 
Etter at jeg var mye kvalm de første 3 mnd så har godteri eller snacks generelt blitt noe jeg ikke vil ha. Craver ikke etter noe dette svangerskapet. Jeg ser heller fram til god middag osv :happy:
 
Samme som før, hvilket vil si nokså sunt med noen utskeielser, men tror det kanskje har blitt litt mer sjokolade enn det burde :rolleyes: Søtsuget er absolutt ikke noe mindre!
 
Spiser ganske likt som før, veldig sunn i perioder og veldig usunn når kroppen craver junk.. Holder meg unna nei maten :happy:
 
Nei, dessverre.. men her er man bare glad jeg klarer å spise og holde ned maten:oops:
 
Nei, ikke noe sunnere kosthold her i gården dessverre. Har et ekstremt søtsug som er vanskelig å ikke gi etter for :bag: Spiser stort sett normalt sunt til hovedmåltidene, men det blir stadig noen utskeielser til mellommåltidene :rolleyes:
 
Heller mer usunt egentlig. Vet det er dumt, men jeg har ingen selvkontroll om dagen. Snusslutt er ikke lett!
 
I starten var jeg kjempeflink, så sklei det litt ut, men fortsatt det jeg mener er innafor. Nå er kanskje 90 % av det jeg spiser bra - er flink til å velge sunnere alternativer - men av og til så sklir det ut. Som for eksempel i går da jeg fant to kanelsnurrer i fryseskapet når jeg egentlig skulle lage meg smoothie... Dumt å ha bare to liggende der, liksom - kunne jo like så godt spise de.:rolleyes: Ellers så spiser jeg nok ikke mer enn før, men aktivitetsnivået er VESENTLIG lavere, så det blir jo en fint lite energioverskudd som legger seg på hoftene uansett. :p Flink til å spise frukt og grønt da - det skal jeg faktisk ha. :hilarious:
 
Back
Topp