Leukocytter

Bajby

Elsker forumet
Mailykke <3
Junilykke 2022
Jeg har fått beskjed om at jeg har leukocytter i urinen. - Hvite blodceller.
Noen som vet hva det betyr? :)

Det kan være symptom på urinveisinfeksjon, men trenger ikke å være det. Mest sannsynlig helt uskyldig. [:)]

Leukocytter viser at man har en infeksjon i kroppen - fks UVI...

Hadde 3+ på leukocytter når jeg hadde svangerskapsforgiftning.

Sendte de prøven til dyrkning?

Man kan få utslag på leukocytter i urin ved urinveisinfeksjon, men kan også få lavt utslag ved utflod.

Ja, prøven ble sendt til dykning med der fant de visst ingenting gale.
Når jeg prøvde å spørre hva det var kunne det enten være urinveinsinfeksjon, eller noe annet virus greier som kunne ligge i "kanalen" når babyen ble født som de da eventuelt måtte være ekstra påpasselige med. Men synes legen forklarte det så defust at jeg ikke fikk det skikkelig med meg...
Da jeg var hos legen igjen hadde dyrkningen vært negativ, men hadde fremdeles leukocytter i urinen.
Så jeg blir jo veldig usikker på hva det egentlig betyr. På helsekortet mitt står det L+3 og p+ i kolonnen med "urin".
Blodtrykket mitt har lagt på 102-110/65 alle gangene, så har ikke noe uvanlig blodtrykk.

Leukocytter +3 er jo ikke lavt som ved utflod iallefall. Vet ikke helt hva han mente jeg det han forklarte
p+ betyr nok utslag på protein. - men blodtrykket var jo bra

jeg har hatt helt opp til 4+ og legen sa urin min var fin.. I går hadde jeg 2+ og jordmor sa den var fin..  

Heilt vanlig for kvinner å ha litt utslag på leukocytter av og til, kan komme av utflod også..Men er så klart også et tegn på UVI hvis du har utslag på mer på u-stix.

Back
Topp