lettere fortvila

Amaryllis

Elsker forumet
Jeg har alltid hatt nok melk til mathiasen min - mer enn nok faktisk. han er blid sover godt og lenge og er rett og slett en blid unge. de siste nettene har han spist siste gang før natta ca 18.00/18.30 og så sovet helt til ca 05.00 før han vil ha mat igjen. men nå virker det som om jeg plutselig ikke har melk (tror jeg iallfall). la han til som vanlig før han skulle i seng (rett før 19.00) og han spiste litt og klikket så, prøvde litt på andre puppen og det samme skjedde der. prøvde flere ganger på begge puppene men han bare skrek og nektet og ta tak. prøvde så å legge han for tenkte at han var vel mett da.. men det gikk iallfall ikke (var kjempe sint!!) og jeg VET at han var trøtt. prøvde da med litt mme (for 2. gang i hans liv) og han drakk 140 ml og sovnet etter 3 minutter.

noen som har noen tips? tror da at jeg har hatt nok melk tidligere idag (sov iallfall først 1,5 time og så 4,5 time...)!

noen som har prøvd å ringe ammehjelpen? er litt skeptisk siden det bare er frivillige folk som jeg må ringe hjem til.. trodde liksom at det var jordmødre, sykepleiere eller lignende.. [:o]

og så er det jo så typisk at vi skal til oslo i morgen. kan jo ikke holde på å pumpe meg hele tiden for å få opp produksjonen når vi er borte sånn. og hva med mme på hotell?? hvordan iall verden tilbereder enn det der?

sorry ble visst litt langt dette. men har liksom ikke hatt problem med ammingen før[:(] (han var 3810 g da han ble født og var idag 2,5 mnd gammel 7,7 kg på badevekta...... [8|])

noen som har noen råd å komme med??

Jeg har ingen tips, men det er det samme her. Om kvelden må jeg også gi litt MME vedsiden av puppen.[:)]

Åh snuppeluppa.. [&o] Det var jo merklig da, for som du sier, så har du jo alltid hatt greit med melk.. [&:]

Kan det hende at han var rett og slett for overtrøtt til å spise? Så når han fikk mme så var han så trøtt at melka bare "sklei" ned, fullstendig utkjørt?

De fleste hotellrom har vannkoker på rommene, men jeg ville ringt og spurt før dere dro. For da kan dere jo ta med vannkoker selv. In worst case liksom.. [&:]

ORIGINAL: pandanita

Jeg har ingen tips, men det er det samme her. Om kvelden må jeg også gi litt MME vedsiden av puppen.[:)]

har du alltid måtte gjøre det da? eller kom det sånn plutselig?

ORIGINAL: Trone

Åh snuppeluppa.. [&o] Det var jo merklig da, for som du sier, så har du jo alltid hatt greit med melk.. [&:]

Kan det hende at han var rett og slett for overtrøtt til å spise? Så når han fikk mme så var han så trøtt at melka bare "sklei" ned, fullstendig utkjørt?

De fleste hotellrom har vannkoker på rommene, men jeg ville ringt og spurt før dere dro. For da kan dere jo ta med vannkoker selv. In worst case liksom.. [&:]

nei, tror ikke egentlig at han var så overtrøtt - hadde bare vært våken en time siden siste luren ute (sånn som han alltid pleier) og han drakk godt av flaska.. ikke bare sånn i halvsøvne liksom[:o]

har jo selvfølgelig ikke vannkoker[&:] men får kanskje kjøpe det da! takk for tips[:)] men hva med koking av flaske? må en gjøre det mellom hver gang den er brukt? *litt grønn på området*

håper bare at det er om kvelden han i tilfelle trenger litt tillegg da! det skal jeg alltids greie[:)]

ORIGINAL: Amaryllis

ORIGINAL: pandanita

har du alltid måtte gjøre det da? eller kom det sånn plutselig?

Nei, det har da kommet litt etter litt, på en måte. Også er det ikke hver kveld heller, men stortsett.
Tror det er litt fordi hun stortsett ligger på puppen i ett, fra 17 på dagen og utover kvelden. Da blir nok puppene litt tomme, kanskje. Tror nå jeg da[8|]

Ja, det gjør de vel kanskje. men jeg hadde ikke ammet siden halv 4 tidligere i dag før jeg la han til ca halv 7.. så det burde jo strengt tatt være melk der da?!

Ja, man må vaske og koke flaskene mellom hvert måltid.. Et styr, men man bi fort vant me da...
E har måttet gi mme i tillegg sia vi kom heim fra sykehuset pga litt lite melk. Men e bruk å pump meg på dagen så gir e det først, sånn at da ikke bi så mye mme, mest mm.[:)]
Men har også opplevd at Tobias har kun spist av puppen om kvelden for så å ta kveld og søv t mellom 5-7 neste morgen. Sovner mellom kl 21-23. Legges kl 19, da e han megatrøtt. Dupper litt i senga også ligg han å prata med veggteppet (bilde av 2 tiger på da), og mista smokken. Litt inn og ut a soverommet for å gi han smokken, og plutselig e det helt stilt. Inn å sjekke og da søv han dypt[:D]

Du har ikke på deg parfyme eller tatt på deg noe mellom forrige måltid og dette??
Babyer har jo go luktesans, så hvis du har parfyme på deg, eller noe som lukter surt så kan de kvie seg for å spise. Men rart at han plutselig sku nekt...[:-]

kan det være noe du har spist som har satt smak på melka?

Helsesøster sa også at babyene kan reagere når man får tilbake menstruasjonen. Melka smaker annerledes akkurat da. Tror det er hormonelt. Kan det være det?

Håper i alle fall at det blir bedre. Prøv å pump hver andre time for å se om produksjonen er på topp evt at du kan øke selv.

Er ikkje det at du har amma for skjelden da??
Son at produksjonen har gått ned, fordi kroppen tror at etterspørselen er mindre?![8|]

Om du ikkje vil ringe ammehjelpen kan du gå inn på www.ammehjelpen.no
Der står det masse informasjon.
Den sida har hjelpt meg masse!

Men for å få opp produksjonen har eg hørt at man må amme ofte en periode (kver 2 tme)

ORIGINAL: Amaryllis

Ja, det gjør de vel kanskje. men jeg hadde ikke ammet siden halv 4 tidligere i dag før jeg la han til ca halv 7.. så det burde jo strengt tatt være melk der da?!

jeg hadde noen lignende med storebror da han var omtrent 3 mnd gammel. Har alltid hatt mer en nok melk, men på kvelden har det da etterhvert blitt rett og slett for lite og da begynte vi å gi en flaske mme om kvelden i tillegg og det hjalp. Han fikk da fortsatt pupp resten av dagen uten problemer

Prøvde du å pumpe etter han drakk for å se om du kunne få ut noe selv? jeg tror jeg ville prøvd å legge han til så ofte som mulig, ta noen økedager for å få opp prd hvis den er gått ned. gjerne vekke han på natta og amme da også,siden nattamming stimulerer til høyere prod. må du gi erstatning kan du jo også ta med sånne ferdig-blanda hvis ikke det er mulighet for oppvarming på hotellet,siden de kan serveres i romtemp også.står i alle fall det på pakka...
Lykke til uansett!

Back
Topp