Lettelse...

Beate79

Forelsket i forumet
Da har jeg endelig vært inne og snakket med jordmord på sykehuset. Fikk time til samtale pga angst etter tidligere hendelser med mine to forrige fødsler. Skulle gå gjennom og prate om dem og se hva vi kunne gjøre for at dette skulle bli en fin opplevelse for meg, for det har det ikke vært før.

Enden på visa ble ihvertfall at jordmora sa at jeg skulle få keisersnitt denne gangen, siden jeg hadde prøvd å føde sist mot min vilje egentlig. Og de klarte ikke å ivareta mine ønsker og heller ikke holde de avtalene jeg hadde gjort med dem på forhånd bl.a om smertestillende.
Så nå går jeg bare og venter på dato. Så kanskje jeg endelig klarer å nyte svangerskapet fullt ut som man egentlig skal.[:)]

Kjempeflott at det har ordnet seg så fint [:)]

Jeg måtte kanskje inn og snakke med gynekologen jeg også, men det var ikke sikkert at jeg trengte det.
Har to fødsler bak meg der hun inrømmet at de hadde gjort feilvurderinger, gitt meg for dårlig informasjon og ikke hørt på meg.
Så jeg sa rett ut at det nyttet ikke å snakke meg fra dette for jeg har null tillit til at de skal klare å få det rett denne gangen.
Og at dette har tært på meg mer eller mindre i 11 år nå. ( Da ble datra født)

Håper alt går i orden for deg også, og at det blir en opplevelse som du synes er fin.[:)]

Hei hei... Bare ønsker å fortelle at det er ikke bare bare med keisersnitt heller... Har en 5 åring fra før syns fødselen var helt grusom og skulle ønske at det hadde vært en lettere måte.... Søs fikk keisersnitt og kunne knapt ta seg av seg selv eller barnet sitt i 6 uker...
Heller to døgn i en H.... fødsel og så litt vondt i en uke nedentil enn det... Uff dette gjorde det sikkert ikke enklere for dere men ville bare at dere skulle vite at det er mange (kansje fler) plager ved keisersnitt!

hvor mange samtaler måtte dere inn på før dere fikk invilget ks?

jeg er i uke 24 nå og skal ikke på samtale før om to uker :-(
gruer meg litt.

men snakket med priv jordmor før jeg flyttet fra bergen, og ho mente jeg 100%sikkert ville få ks, selv om ho ikke ville love meg noe siden det endelige valget ikke var hos henne men hos legene, forståeig nok.

vet at ks ikke er noe lett alternativ. men med min historie er det den "letteste" løsningen.
vil nok ikke fungere der nede etter en fødsel til.

ORIGINAL: Snart_mor til2

Hei hei... Bare ønsker å fortelle at det er ikke bare bare med keisersnitt heller... Har en 5 åring fra før syns fødselen var helt grusom og skulle ønske at det hadde vært en lettere måte.... Søs fikk keisersnitt og kunne knapt ta seg av seg selv eller barnet sitt i 6 uker...
Heller to døgn i en H.... fødsel og så litt vondt i en uke nedentil enn det... Uff dette gjorde det sikkert ikke enklere for dere men ville bare at dere skulle vite at det er mange (kansje fler) plager ved keisersnitt!

Ja det er mange flere plager etter et ks, kjenner flere som har tatt det og fått store plager. Men jeg har ikke noe valg lenger.
Gikk inn i dette svangerskapet kun fordi at jeg hadde mulighet for å få ks denne gangen. Ellers hadde jeg sterillisert meg.

jeg har en god grunn til ks. iallefall ifølge den private jordmoren jeg var til i bergen.
ho sendte brev til elverum med historien min før og etter forrige fødsel.

har selv skrevet en "bok" med tanker osv. så tar nok med den.
men etterso jordmor har skrevet ned alt de trenger å vite så håper jeg det er ok :-)

Back
Topp