Lettbrus

rampen

Betatt av forumet
Novemberskattene 2014 <3
Hmm.
Ser det er noen som sier at dette er skadelig for fosteret. Er dette sant? Fikk beskjed om at litt er OK... men nå ble jeg raskt litt nervøs/skeptisk...

Snakker ikke om litervis per dag altså...

drikker kanskje 3 kjøkkenglass pepsi max i uken, altså ca 3 desiliter, har vondt for å tro at det skader mer enn salami feks ;) men det er jo opp til hver enkelt.. og det er veldig omdiskutert..

Tenker det samme- Alt med måte. De forandrer stadig hva man kan og ikke kan spise.....

Jeg tenker at å drikke ett glass i ny og ne sikkert går fint. Er forskjell på det og å drikke litersvis hver dag. Men nå er ikke jeg helsepersonell så jeg har jo ikke noe grunnlag på å si det. Men det er som Mimpi sier at de stadig forandrer hva vi kan og ikke kan spise.

Drikker ikke lettbrus i det heletatt. Er skeptisk til kunstig søtning, så her går det heller i vanlig sukker, så får vi heller begrense oss og bevege oss litt mer :)

Drikker aldri lettbrus på grunn av disse kunstige søtningsstoffene i det. Forskningen sier både negativt og nøytralt om det, men det har vært mer forskning og "bevis" på negative virkninger av det. Derfor vil jeg ikke ta sjangsen for verken meg selv eller en spire. Men man må jo nesten bare velge å tro enten det ene eller det andre, siden fagfolk og forskere sier så mye forskjellig enda ;p

Jeg koser meg med lettbrusen min når jeg måtte ønske det. Drikker ikke kaffe eller te, ei heller sukkerholdig saft eller brus. Noe må jeg ha og jeg nekter å bli helt hysterisk i svangerskapet.... Har jeg lyst på Pepsi Max- så drikker jeg det...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg holder meg unna alt som har kunstig søtning, men fastlegen min har ikke noe problemer med lettbrus. Han drikker minst halvannenliter Cola Zero om dagen :/

Jeg drikker ikke noen form for brus og nesten ikke saft eller annen form med sukker, men syns det er litt sånn hysteri, for de forandrer jo hele tiden, hva som er bra og ikke bra. Det vi kunne spise for noen år siden, kan vi ikke nå og omvendt. Dette er jo ganske frustrerende, mens syns vi må bruke sunn fornuft :-)

Jeg drikker ikke noen form for brus og nesten ikke saft eller annen form med sukker, men syns det er litt sånn hysteri, for de forandrer jo hele tiden, hva som er bra og ikke bra. Det vi kunne spise for noen år siden, kan vi ikke nå og omvendt. Dette er jo ganske frustrerende, mens syns vi må bruke sunn fornuft :-)

Helt enig...;) alt med måte ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp