Letta!

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Jeg har vært så stressa for studiene i det siste. Er sykemeldt fra jobben, men kunne visst ikke bli sykemeldt fra studiene.
Er veldig plaget med kvalme, og har ikke fått lest noe på flere uker. Har også fått flere utsettelser på arbeidskrav, men det har egentlig bare ført til at jeg har hatt et konstant press over meg til å få gjort noe.
Selv om jeg er sykemeldt fra jobben slapper jeg ikke ordentlig av så lenge jeg føler jeg burde ha studert.

Var hos jordmor idag og fikk snakket masse om det. Hun sa at man blir lettere kvalm når man er stressa og har mye å tenke på.
Så nå har jeg funnet ut at jeg kan søke om permisjon fra studiene. Studieleder visste ikke noe om dette, måtte lete litt for å finne det i reglene.

Så nå skal jeg slappe mest mulig av de neste tre ukene, og håper på at jeg er i form til å jobbe igjen etter det.

Føles ut som om 1000 kg er løftet bort fra skuldrene mine.

Så godt at JM fant en løsning for deg!
Håper det gjør susen og at det ordner seg med et lite pusterom.
Har du mye igjen før du er ferdig med studiene?

Hva slags studie er det som ikke lar deg bli sykemeldt? Det ville jeg tatt opp med rette instanser for å få endret.

Hva slags studie er det som ikke lar deg bli sykemeldt? Det ville jeg tatt opp med rette instanser for å få endret.
Det var legen min som sa at man ikke kan bli sykemeldt fra studier. Men det blir jo nesten det samme å ta permisjon, bare at da tar det lenger tid for å bli ferdig.
Det med permisjon sa ikke studielederen min noe om, hun foreslo at jeg kunne slutte isteden.
Måtte snakke med administrasjonen for å få riktige regler. Jeg burde jo har gjort det før, men jeg har vært så sliten at jeg ikke har visst hva jeg skulle gjøre.

Så godt at JM fant en løsning for deg!
Håper det gjør susen og at det ordner seg med et lite pusterom.
Har du mye igjen før du er ferdig med studiene?
Jeg har akkurat begynt! Det er det som hsr føltes litt håpløst. Har flere ganger vurdert å bare slutte, men det hadde jo blitt veldig dumt i forhold til studielånet.

Merkelig at studieleder ikke visste at man kan ta permisjon fra studiene!

Så bra at dere fant en løsning. Håper du føler deg bedre etter litt hvile :)

Det var legen min som sa at man ikke kan bli sykemeldt fra studier. Men det blir jo nesten det samme å ta permisjon, bare at da tar det lenger tid for å bli ferdig.
Det med permisjon sa ikke studielederen min noe om, hun foreslo at jeg kunne slutte isteden.
Måtte snakke med administrasjonen for å få riktige regler. Jeg burde jo har gjort det før, men jeg har vært så sliten at jeg ikke har visst hva jeg skulle gjøre.
Så rart. Jeg er blitt sykemeldt fra studier flere ganger.

Jeg har vært sykemeldt fra studier, så synes det er rart du ikke kan det.

Merkelig at studieleder ikke visste om dette. Men bra du fant ut av det og kan nå slappe av videre. Viktig å eliminere all slags stress. :)

Så deilig å finne en løsning som funker for deg :) Jeg går siste året mitt nå, og vil så gjerne fullføre, men merker det er vesentlig tyngere gravid enn ikke gravid.. Husker ikke at det var sånn sist, men man har jo en tendens til å glemme de negative tingene :P

Jeg har akkurat begynt! Det er det som hsr føltes litt håpløst. Har flere ganger vurdert å bare slutte, men det hadde jo blitt veldig dumt i forhold til studielånet.

Har akkurat det samme problemet selv! Begynte for 2 mnd siden og har vært kraftig redusert i 4 uker! Legen min ga meg kun attest og jeg diskuterte rundt det med sykemld og legen sa til slutt at det er legeerklæring man får isåfall, men da var timen slutt. Jeg ble sur siden det ikke hjelper meg noe å kun få attest der det står hva som er galt, man må jo også få en fra og til dato. Jeg kan ikke bare ta permisjon fra skolen siden da vil ikke Lånekassen gi meg støtte under fødselspermisjon, så jeg må ha legeerklæring. Skal få ordnet opp i det nå, men jeg forstår deg utrolig godt mtp stresset og alt man begynner å tenke på. Vi må ikke glemme at det ikke er noe som er verdens undergang, og at det er lov å være syk :) Veldig bra at det har ordnet seg for deg!

Har akkurat det samme problemet selv! Begynte for 2 mnd siden og har vært kraftig redusert i 4 uker! Legen min ga meg kun attest og jeg diskuterte rundt det med sykemld og legen sa til slutt at det er legeerklæring man får isåfall, men da var timen slutt. Jeg ble sur siden det ikke hjelper meg noe å kun få attest der det står hva som er galt, man må jo også få en fra og til dato. Jeg kan ikke bare ta permisjon fra skolen siden da vil ikke Lånekassen gi meg støtte under fødselspermisjon, så jeg må ha legeerklæring. Skal få ordnet opp i det nå, men jeg forstår deg utrolig godt mtp stresset og alt man begynner å tenke på. Vi må ikke glemme at det ikke er noe som er verdens undergang, og at det er lov å være syk :) Veldig bra at det har ordnet seg for deg!
Jeg skal få legeerklæring nå, bare ringte legen og spurte siden jeg er sykemeldt fra før av. Men hvordan blir det med studielånet om man tar permisjon pga sykdom? Håper på å kunne begynne på igjen i januar.
Så må jeg bare ta første halvår om igjen senere.
Går master, så dette er uansett et langtidsprosjekt. Tok bachelor for 4 år siden.

Jeg skal få legeerklæring nå, bare ringte legen og spurte siden jeg er sykemeldt fra før av. Men hvordan blir det med studielånet om man tar permisjon pga sykdom? Håper på å kunne begynne på igjen i januar.
Så må jeg bare ta første halvår om igjen senere.
Går master, så dette er uansett et langtidsprosjekt. Tok bachelor for 4 år siden.

At det er vanlig å studere eller ta en grad mens man er gravid er det hvertfall ingen tvil om :) og for noen blir det litt motgang eller endringer underveis sånn som med oss. Vi skal ha for å prøve! :) Tar du perm har jeg lest at man ikke får dekket fødselsperm av Lånekassen med mindre det er godkjent grunn (som erklæring eller lignende vil jeg tro), og det får vel du nå? :) Da vil man få støtte (slik jeg forsto). Jeg har i dag sendt en kvass melding om at det må være lov å være syk en gang ila skoletiden uten å måtte bruke opp deler av skolen på å være borte på egen bekostning, og sakt at det må finnes en løsning. I mitt tilfelle ønsker jeg å ha til gode en tapt mnd, men som skolen mener er tapt og at jeg bare må fortsette som det er. Kan gi deg beskjed i morgen når jeg har fått et svar på dette :)

Jeg har sykemeldt meg fra enkelte eksamener, og fikk da ta disse under kontinuasjonseksamen etter jul. Jeg vil tro de fleste universiteter has samme ordning. Det forutsetter kanskje at du har bestått alle kravene for å få ta eksamen, men det burde være mulig. Ihvertfall er sykemelding kjempeviktig slik at du ikke blir forsinket med studiene ift. lånekassen. Det kan bli et kjempeproblem økonomisk.

Jeg har sykemeldt meg fra enkelte eksamener, og fikk da ta disse under kontinuasjonseksamen etter jul. Jeg vil tro de fleste universiteter has samme ordning. Det forutsetter kanskje at du har bestått alle kravene for å få ta eksamen, men det burde være mulig. Ihvertfall er sykemelding kjempeviktig slik at du ikke blir forsinket med studiene ift. lånekassen. Det kan bli et kjempeproblem økonomisk.
Det er det som er problemet, at jeg har vært så dårlig de siste ukene at jeg ikke har fått levert arbeidskrav. I tillegg har vi obligatorisk oppmøte på undervisning, så jeg får ikke gått opp til eksamen siden jeg har hatt fravær.

Back
Topp