ORIGINAL: stibli
ORIGINAL: Frk. Bøllefrø
BMI sier ikke alt. Jeg har og tatt tak i vekten min, følte meg uvel med stor rumpe og celluitter. Jeg meldte meg inn vektklubb. Den største forandringen min er å spise hver 3-4 time. Ikke hoppe over noen måltid. Har gått ned 5 kg på 1 mnd. Superfornøyd[:D]
Har ikke kutta ut noe, bare redusert porsjonene. Når jeg spiser så jevnt, blir jeg ikke fysen på kveldene. Går rask tur med barnevogn ( tvillingvogn) 3 dager i uken, ca 45 min.
Ellers: deler tallerken i 3. Halve med grønnsaker!
Bytta ut leverpostei, smøreost o.l til magrere varianter. Rene kjøttprodukter. Kalkunpølser, grov pasta, ikke smør og fete sauser, mager kesam ikke rømme. o.l
Små endringer i hverdagen gir resultater. Ellers har jeg spist kaker, snop og chips i selskapeligheter, er ikke hysterisk. Er noe jeg skal LEVE med.
Får jeg lyst på noe, lager jeg en kopp kaffi med sjokoladesmak, suketter og lett melk. NAM. Ellers mye frukt, baker et godt brød som gir en syk forbrenning. ( driter noe helt for j........av det[:D])
Lykke til. Er sikker på du skal klare å komme ned til trivselvekt!
Psst, kan ikke skrive sånt uten å fortelle mer [;)] Oppskrift?
1/2 pk møllerens solsikke brød
1/2 pk møllerens kornbrød
2 pk tørrgjær
2 ts salt
1 kg hvetemel
1/2 pk solsikkekjerner
Litt linfrø om du ønsker
4 ss sirup eller honning (ikke sløyf dette)
Kruskakli om du ønsker (ca 100gram)
Ca 15-16 dl vann
Bland alt det tørre
Varm opp vann ca 40 grader, bland i sirup
Alt røres sammen ( Ikke elt!), blir en seig masse! Ha i mer vann dersom det blir tørt.
Deigen kan røres med en sleiv, skikkelig våt deig.
Hev 1 time.
Slås ned på melet bord, ikke elt nå heller! ( ganske flytende og klissete)
Deles i 3 emner, skufles opp i 3 GODT smurte former. Jevn deigen med en våt hånd/slikkepott
Etterhev ca 15 min, til ovnen er varm
NEDERSTE rille, 200 grader varmluft.
SKAL stå 1 time, ja skorpen blir litt svidd, men det gir fantastisk smak. Ikke la deg friste til å ta brødene før tiden.
Disse brødene er UTROLIG saftige og gode.
Fine til frysing, NB må bli helt kalde.