Lett forbanna

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Kjenner jeg begynner å bli ganske forbanna på mannfolket nå.
Vi bruker mme og han jobber kveld.
Så vi har i utgangspunktet blitt enig om at jeg mater og steller første del av nstta, og at han tar siste del, så jeg får sove mere en 2 timer i slengen.

Problemet er bare det at han syter, klager og uffer seg når han må opp og ordnd melk, han bruker evigheter, og går gjerne på do mens lille gull ligger å venter og skriker for full hals.
I tillegg fortsetter uffingen seg gjennom hele matingen,så jeg ikke har sjangs til å sove uansett.

Og når jeg først er igang, gjør det meg også forbanna at jeg rydder, ordner, sterilisere flasker, og vasker hus mens ungen sover. Han derimot, setter seg ved pc'n, spiller på playstation, eller ser tv. Her gjøres det bare noe om jeg sier at han skal gjøre det.

Er det bare hos meg det er sånn?
Hva skal jeg si til han? Er jo tross alt jeg som er i permisjon.

Beklager tidenes syteinnlegg, men bedre å få det ut her en å kjæfte samboeren full.

Off.. jeg er ganske helsig selv om det er jeg som mater om natta da gubben går på skole. Men jeg vekker han fordet slik at hannka holde mini mens jeg fikser mme, slik at hun slipper å ligge der å skrike. Han hjelpernogså til med å rydde, vaske klær, middag og slik. Han spiller også en del, men det synes jeg går fint da han avslutter eller pauser spillet hvus det er noen:)

Huff er normalt at alle er sliten. Tenker det at du bare må gi mye baby til mannen når han er hjemme. både mating, skifte bleie osv. så kommer det nok etterhvert. han et gjerne ikke like knyttet til baby som deg enda. men det vil nok komme om han får mulighet

Jeg våkner heldigvis når minien begynner å smatte (sover fryktelig lett) og er så rask at han ikke rekker å begynne å gråte.

Begynner å tro at jeg bare må innfinne meg med å være "alenemamma" til tross for at han er her.

Uff hørtes ikkje grett ut.. me hadde og flaskebarn på nr 1. Mannen begynte på jobb kl 6, så eg tok ho alltid sjølv. Men han måtte stå opp i helgene, så fekk eg såve frempå.
Åsså lagte eg system på flaskene så det var fort gjort å lage.
Kokte vatn og hadde på termos. Åsså kokte eg vatn som eg hadde på ei flaske, for å kjøle ned vatnet og sleppe og kjøle ned det kokende vatnet. Hadde og beger med ferdig oppmålt pulver så det bare var å tømme oppi flaska. Så då var ei flaske ferdiglaget på 30sek. [emoji4]
Håper det går seg til med dere. Men er hardt første månedene.

Uff hørtes ikkje grett ut.. me hadde og flaskebarn på nr 1. Mannen begynte på jobb kl 6, så eg tok ho alltid sjølv. Men han måtte stå opp i helgene, så fekk eg såve frempå.
Åsså lagte eg system på flaskene så det var fort gjort å lage.
Kokte vatn og hadde på termos. Åsså kokte eg vatn som eg hadde på ei flaske, for å kjøle ned vatnet og sleppe og kjøle ned det kokende vatnet. Hadde og beger med ferdig oppmålt pulver så det bare var å tømme oppi flaska. Så då var ei flaske ferdiglaget på 30sek. [emoji4]
Håper det går seg til med dere. Men er hardt første månedene.
Jeg har samme systemet, går fantastisk fort. Men sinka av en samboer er ikke akkurat den raskeste jeg vet om [emoji28]

Kjenner på den jeg også!! Jeg tar hun om natten siden jeg ammer. Han drar på jobb kl 7. Kommer hjem kl 4. det første han gjør er og sette seg ned på den forbannede telefonen for å spille mobilspill, og når jeg spør om han kan ta lillemor sånn jeg får laget ferdig middagen og gjort ferdig lekser med storebror så sier han: vent litt, skal bare spille ferdig den runden her! Nå har jeg ikke snakket med han siden søndag, for jeg er så irritert på han. Han var så flink før når han kom hjem og tok henne med engang, noe som har dabbet av den siste tiden!

Tror de mennene faller i dvale modus, og har sin periode hvor de ikke ser andre enn sin egen behov. Og ja de har mer ammetåka og sliter mer med søvn og er trøtte en vi som har bærte babyen i 9 mnd, slita med alt, føda de og den tiden nå

Ville tatt en alvorsprat med han. Det er ikke ok. Høres nesten ut som han er treg med vilje. Har du vurdert å kjøpe baby brezza for å få fortgang i matingen?

Jeg tror ikke det hadde funket for min mann å lage melk/våkne om natten. Kroppene til oss mammaer er laget for å våkne av baby, slik er det ikke med pappaen.

Går det an at du heller kan ta en hvil når han kommer hjem fra jobb?

Hvis du føler at problemene bare eskalerer vil jeg anbefale familievernkontoret, der får dere hjelp til å komme frem til gode løsninger.

Litt av problemet med kveldsjobbing er at han ikke kommer hjem før mellom 23 og 01.00.
Og da legger jo han seg også.
Så ender jeg opp med å ta gutten på natta, og på morran fordi samboeren trenger å sove ut. Og da våkner ikke han før gjerne kl 11 eller 12 om jeg ikke vekker han.
Så når han da igjen starter på jobb mellom kl 15 og 16, så er det ikke mye tid igjen å ta av..

Litt av problemet med kveldsjobbing er at han ikke kommer hjem før mellom 23 og 01.00.
Så ender jeg opp med å ta gutten på natta, og på morran fordi samboeren trenger å sove ut. Og da våkner ikke han før gjerne kl 11 eller 12 om jeg ikke vekker han.
Så når han da igjen starter på jobb mellom kl 15 og 16, så er det ikke mye tid igjen å ta av..

Uff nei det er i mine øyne uakseptabelt at han oppfører seg slik. Her jobber mannen 9-17 hver dag. Jeg sitter/ligger bare hjemme med lille dagen lang - fullammer. Han kommer hjem, koser litt med henne og lager middag til oss hvis jg ikke fikk gjort det. Så koser han med lille mens jeg spiser, så spiser han mens jeg mater henne og resten av kvelden tilbringer hun sovende på brystet hans, da rydder jeg litt hjem, dusjer el. Så mater jeg henne og da rydder han kjøkken, tar ut søppla mm. Lille sovner for natta rundt kl.00 og da tar jeg meg av henne selv om han sier at jeg bare kan vekke han for hjelp. På helg får han henne rundt kl.7 og fom da sover jeg selv :) så får han dataspill tid på helg ca 2 timer. Dere må sette dere ned og ta en prat om dette- hva deres behov er osv og du må gjøre der klart for han at dette også er hans barn og ikke en slitsom oppgave du gir han for å gjøre det surt for han. Spør han hvordan han hadde likt det om han var uttørstet og sulten men at maten kun kom i denne sneglefarten han bedriver.

Uff nei det er i mine øyne uakseptabelt at han oppfører seg slik. Her jobber mannen 9-17 hver dag. Jeg sitter/ligger bare hjemme med lille dagen lang - fullammer. Han kommer hjem, koser litt med henne og lager middag til oss hvis jg ikke fikk gjort det. Så koser han med lille mens jeg spiser, så spiser han mens jeg mater henne og resten av kvelden tilbringer hun sovende på brystet hans, da rydder jeg litt hjem, dusjer el. Så mater jeg henne og da rydder han kjøkken, tar ut søppla mm. Lille sovner for natta rundt kl.00 og da tar jeg meg av henne selv om han sier at jeg bare kan vekke han for hjelp. På helg får han henne rundt kl.7 og fom da sover jeg selv :) så får han dataspill tid på helg ca 2 timer. Dere må sette dere ned og ta en prat om dette- hva deres behov er osv og du må gjøre der klart for han at dette også er hans barn og ikke en slitsom oppgave du gir han for å gjøre det surt for han. Spør han hvordan han hadde likt det om han var uttørstet og sulten men at maten kun kom i denne sneglefarten han bedriver.
Det siste der skal jeg definitivt nevne for han. Det er et utrolig godt poeng. Skal innrømme at jeg skulle gitt ekstremt mye for å amme. Hadde vært så.mye lettere (innbiller jeg meg).

Oi, da ble det straks verre!
Jet må bare spørre om dere har pratet om å bytte jobb? Han vil jo ikke så se gutten i det hele tatt med de arbeidstidene, langt mindre kunne hjelpe deg.

Dere burde prøve å få til en løsning hvor en av dere sover lenge annenhver dag. Begge er trøtte, sånn er det bare, det er ikke kun han som trenger å sove ut.

Oi, da ble det straks verre!
Jet må bare spørre om dere har pratet om å bytte jobb? Han vil jo ikke så se gutten i det hele tatt med de arbeidstidene, langt mindre kunne hjelpe deg.

Dere burde prøve å få til en løsning hvor en av dere sover lenge annenhver dag. Begge er trøtte, sånn er det bare, det er ikke kun han som trenger å sove ut.
Han må nok bytte jobb etterhvert ja, problemet er at han trives så utrolig godt der han er.
Har tatt opp med han det med mating om natten i det minste, tror det gjekk inn i det minste.
Må nok ha litt innkkøring på det med denne babyen også. (Er i litt bedre himør i dag)
Skal informere han litt etter litt tror jeg. Da høres jeg ikke ut som en sur megge [emoji28]

Huff, jeg føler med deg:Heartred Er ikke alltid like lett å få mannfolka til å forstå at LITT hjelp hadde hjulpet så utrolig mye. Når man er sliten selv kjennes alt gjerne hakket værre. Og please ikke føl at du MÅ gjøre alt, bebis er jo faktisk akkurat like mye hans! Jo mer han passer og stellet med barnet, jo mer knyttet kommer han til å merke at han blir..

Her hjemme har mannen tatt seg fri fra jobb frem til måneskiftet pga jobb-bytte, men kan innrømme at det er like hjelp å få uansett. Nå er vår lille gutt bare 1 uke gammel så har ikke gått så lang tid, men frem til nå har han faktisk ikke tatt et eneste bleieskift (han synes det er ekkelt), ikke stått opp en eneste gang om natten, det er jeg som vasker klær, sørger for at vi får mat på bordet hver dag og begynner mini å gråte roper han på meg med en gang. Vi har heldigvis en veldig "snill" bebis som gråter minimalt og virker til å ha det helt topp døgnet rundt så jeg får slappet av innimellom også (takk Gud da jeg har så vonde sting at jeg ikke klarer å sitte engang. Må sitte på gulvet oppå hælene mine :taunt014).

Vil råde deg til å snakke med han. Forklar så enkelt du kan at du trenger litt ekstra hjelp en gang innimellom og at det hadde vært fint å slippe å be om det hver gang. Si at du er sliten rett og slett. Menn trenger å få det inn med teskje! Lykke til og håper det bedrer seg. Du trenger å ta vare på deg selv også oppi alt dette. Sender deg en god klem:hug013

Back
Topp