Lett andpusten.

Polly84

Gift med forumet
jentene i juni13
Novemberfnuggene 2023
Det er ikke hver dag, men noe ganger så blir jeg så fort andpusten. Nesten så jeg har problemer med å puste. Vet jeg slet mye med førstemann, men det var kun på slutten av svangeskapet, og når jeg lå på ryggen. Nå så kan jeg bli det bare ved å stå rett opp og ned. Akkurat som at det presses på lungene. Samme følelsen som med førstemann, men syns er itt vel tidlig til at livmora skal begynne å presse seg oppover....alt nå liksom? Noen fler som sliter litt?

nei, er heldigvis ikke så gale her :-) men kan ikke gå opp en trapp en gang uten å hive etter pusten..har aldri hatt noe god kondisjon, men nå er det helt grusomt...gruer meg til de neste 3 mnd, da det nok blir verre :-/ er vel fare for at jeg også da blir anpusten av å bare stå rett opp å ned til slutt... :-/

men man jo ver at det hos deg er livmoren som er problemet?? Det er nok veldig varierende fra person til person :-) du får trøste deg med at du har korteste del av svangerskapet igjen ;-)

Jeg blir også veldig fort andpusten om dagen.. Kan ikke gå opp trappa til andre etasje før jeg peser som en hvalross.. :) jeg var ikke sånn forrige gang..​

Var iallfall et stort problem i slutten av svangerskapet med første mann, at det føltes ut som livmoren presset seg på lungene, og gjorde at jeg fikk problemer med å puste, men det var kun når jeg lå på ryggen. Andre svangerskapet hadde jeg det ikke sånn. Men nå er det nok med å bare stå opp og ned da. Men heldigvis er det ikke slik hver dag heller da. Ja, får trøste meg med det, og håpe det går litt fortere å :P

Ja! Sa det nettopp til sjefen min. Føler meg som en hval. Puster og peser for hver minste ting. Blir nesten litt bekymra. Føler jeg må "hive etter pusten". Har ikke spesielt dårlig kondis, men er mye tett i nesen. Det gjør det ikke lettere å puste akkurat..

Jeg og må noen ganger hive etter puste, og dette omtrent bare når jeg står rolig rett opp og ned. Har ikke så god kondis fra før av, men ikke på denne måten da. Nei, blir ikke lettere når man er tett i nesa, men det føles ut som at det blir pressa mot lungene, og får lite luft.

Jepp, er helt normalt.

N åhar jo livmora di kommet opp mot ribbeina, pluss at du er jo 3 gangs?

Merker det nok enda mere du da tenker jeg.
Er ikke så mye som skal til før jeg blir det heller, å det er skikkelig plagsomt.

Jammen, kunne det ikke ha ventet litt til a?? Kjett å gå slik i 15uker til....hehe. Jaja....får vel bare leve med det. Kommer jo noe godt ut av det :)

Har litt press i brystkassen, og tungt og vondt og trekke pusten til tider.

Jeg kan ikke gå på do engang uten og bli andpusten. Er helt forferdelig. Er Itilegg veldig tett i halsen og nesa, så noen ganger blir jeg faktisk litt redd.
Blir andpusten av å gå ut og ta inn av bilen :p Gleder meg veldig til denna ungen er ute.:p

Back
Topp