Lets talk about sex

Så kjipt! Jeg er lei meg for det! Hva er behandlingen før operasjon? Knipeøvelser? Får du noe smertestillende da?
Fikk beskjed om knipeøvelser og bløtgjøre avføringen, så gjør det jeg kan. Ingen smertestillende da jeg kun har smerter ved avføring. Det er dessverre litt for vanlig med fødselsskader. En del kvinner sliter med det etter svangerskapet.
 
Last edited:
Fikk beskjed om knipeøvelser og bløtgjøre avføringen, så gjør det jeg kan. Ingen smertestillende da jeg kun har smerter ved avføring. Det er dessverre litt for vanlig med fødselsskader. En del kvinner sliter med det etter svangerskapet.
Har du fått henvisning til fysioterapeut som kan en del om problematikken? Kanskje det finnes noen hjelpemidler som kan hjelpe på treningen.

Så vil jeg bare legge til at "knipeøvelser" er ganske misvisende for mange, det kan høres ut som om det bare er å ta et knip her og der. Men bekkenbunnen trenger like mye trening som andre muskler i kroppen for å bli sterk og smidig igjen. Derfor liker jeg å kalle det bekkenbunnstrening, for da får man enda tydeligere fram hva det faktisk er.
 
Back
Topp