Lets talk about sex

Riskornet

Flørter med forumet
Som tittelen viser - har dere kommet tilbake på hesten? Jeg ble satt i gang etter vannavgang, følte innsettelse av ballong var det verste og i etterkant byr det meg svæært mye i mot å ha noe som helst oppi der igjen. Har null sexlyst, vil ikke bli tatt på egentlig. Har angst for å bli gravid igjen, men klarer ikke tanken på spiral eller prevensjon. Vi forsøkte én gang og da gjorde det sykt vondt. Er nå over 3 mnd siden fødsel. Ble sydd i slimhinnene i selve skjeden, så det kan kanskje ha noe å si?

Hvor lenge gjør det vondt å ha sex etter fødselen egentlig? Har dere fått et normalt sexliv igjen? :pompus:
 
Har ikke hatt sex enda nei. Over 3 mnd siden fødsel her også.

Frister bare ikke. Også er jeg så redd for at noe skal være «feil» der nede :hilarious: Har ikke turt å kjenne etter selv engang :hilarious:
 
Vi har hatt sex igjen, ventet rundt 8-9 uker pga blødning og første menstruasjonen. Er jo normalt å være ganske tørr i skjeden pga hormoner, så de første gangene var det vondt og vi måtte stoppe. Men nå går det bedre :happy:
Hadde det ikke vært for at minsten våkner ofte og spesielt når hun legges ned, så hadde vi nok vært intime oftere. Blir jo en mental sperre når babyen ligger på meg eller han store deler av kvelden.

Ta dere god tid, ikke stress. Men jeg mener at man ikke skal glemme mannen helt, heller. Ikke press dere til noe dere ikke vil, men for både meg og han var det viktig å være intime på andre måter enn penetrering. Jeg har feks "hjulpet" han flere ganger når min egen lyst ikke har vært tilstede, fordi intimitet er en viktig del av forholdet vårt.
 
Sniker fra Juli gruppa :) Vil bare si at det er naturlig å ikke ha lyst etter fødsel, spesielt om man ammer fordi hormonene ikke er helt på styr. Vi startet igjen med en gang jeg sluttet å blø. Jeg var egentlig ikke super gira i starten fordi jeg var sliten og trøtt og lei meg og hadde fått nok nærhet av å styre med babyen hele dagen, men det var veldig bra for forholdet fordi mannen trengte den nærheten.
Det var litt vondt for meg også helt til jeg sluttet å amme, det føltes stramt og det var veldig tørt. Vi brukte glidemiddel, så fikk jeg også tips om en krem jeg kunne smøre på (husker ikke hva den heter)? som skulle hjelpe. Sluttet å amme kort tid etter og da ble alle problemene løst naturlig.Hvis jeg ikke orket så hjalp jeg innimellom med andre ting, men det var innafor å si at jeg ikke hadde lyst også, jeg følte kanskje en smule på presset til å «prestere», men det var kun fra meg selv, ikke fra mannen, han var kjempe snill og tålmodig.
 
Ble keisersnitt på meg, så ingen hindre «der nede» sånn sett (bortsett fra renselsen som ikke ble helt ferdig før vi hoppet i høyet). Ventet i 2-3 uker. Må ærlig si at de første to månedene kjente jeg ikke på noe spesiell lyst for å ha sex, men er litt mer meg selv igjen nå. Nå går det mest i å finne tid til å gjøre det:hilarious: Vi har gått fra å gjøre det daglig til 3 ganger i uken ca. etter babyen kom.
 
Her ble det også KS så når renselsen var ferdig «starta» vi.. lysten var kanskje ikke der så mye til å starte med- men som noen skriver over dette med å «ikke glemme mannen»...
 
Hadde hks. Hadde sex 18 dager senere :angelic: lysta var der hele graviditeten og enda verre etterpå :banghead: får ikke nok til mannens store frustrasjon:hilarious::dead:
 
Sliter selv med sex, men ble ødelagt nedentil. Seriøst om jeg kunne så hadde jeg valgt å ta ks. Kan fortsatt ikke gå på do ordentlig. Føler sexlivet mitt har blitt ødelagt... Jeg føler meg mindre verd som kvinne.
 
Her sover mini ALDRI alene så her er det lite/ingen sex. De få gangene vi har tatt sjansen så har det gått greit, men blir litt sånn "første gang" igjen hvor man spenner seg litt og da gjør det litt vondt i starten. Så har dere god tid så bruk den, viktig å være heeelt avslappa og det forstår jeg er vanskelig når du kvier deg litt..

Og en annen ting, fikk min første spiral her om dagen og jeg kjente absolutt ingenting! Hadde grua meg så utrolig masse og kjente jeg holdt på å gå i bakken bak munnbindet, alt stresset for ingenting. Så ville absolutt vurdert spiral, skulle det isåfall gjøre vondt så har jeg hørt at det kun varer i 2-3 sekunder.
 
Vi hadde etter 5 uker. Da var jeg endelig ferdig å blø. Det var ikke vondt, men følte kanskje ikke at alt var helt på stell enda. Nå etter 2.5 mnd så er vi nok tilbake til normalen, men like ofte er det ikke mulig å få til lenger :p Jeg hadde forresten en veldig lett fødsel uten sying denne gangen.

Kan også nevne at jeg ble klippet og sydde en del etter førstemann. Da hadde vi sex igjen etter 6 uker. Da innbilte jeg meg at det skulle være vondt og stresset litt før jeg roet meg med at alt var bra, men tror det var mest fordi jeg var engstelig
 
Sliter selv med sex, men ble ødelagt nedentil. Seriøst om jeg kunne så hadde jeg valgt å ta ks. Kan fortsatt ikke gå på do ordentlig. Føler sexlivet mitt har blitt ødelagt... Jeg føler meg mindre verd som kvinne.
Sånn følte jeg det etter første fødsel ❤️ Hadde alvorlig fødselsskade og var egentlig bitter for at ingen tok ks istedenfor å «se hva som skjedde», som de sa.
Det er en fattig trøst nå, men det kan bli bedre med tid til å leges, både fysisk og psykisk ❤️ Det høres ikke ut som om du har det noe greit når du sier du føler deg mindre verdt som kvinne pga dette. Har du noen å snakke med?
 
Sliter selv med sex, men ble ødelagt nedentil. Seriøst om jeg kunne så hadde jeg valgt å ta ks. Kan fortsatt ikke gå på do ordentlig. Føler sexlivet mitt har blitt ødelagt... Jeg føler meg mindre verd som kvinne.
Huff det hørtes ikke godt ut. Som en anne skriver her så er det nok lurt å snakke med noen, evt dra til gyno for å se om alt gror som det skal? Du er forresten ikke mindre kvinne og det er knapt 4 mnd siden du fødte!! Hold ut :(
 
Sånn følte jeg det etter første fødsel ❤️ Hadde alvorlig fødselsskade og var egentlig bitter for at ingen tok ks istedenfor å «se hva som skjedde», som de sa.
Det er en fattig trøst nå, men det kan bli bedre med tid til å leges, både fysisk og psykisk ❤️ Det høres ikke ut som om du har det noe greit når du sier du føler deg mindre verdt som kvinne pga dette. Har du noen å snakke med?
Nei dessverre. Alt jeg får høre er at det vil gå seg til osv. Dro til gynekolog som bare viftet det vekk. Jeg har fremfall nedentil, men det verste er avføringen. Det gjør vondt, og jeg blør etter hvert dobesøk. Gjort det siden fødsel. Tro meg, jeg har prøvd å bløtgjøre avføringen, men pga utvidelse der nede så samler avføringen seg mye før jeg får den ut. Og så begynner smertene +++ Føler nesten jeg må ha konstant diare for å ikke ha smerter... Jeg føler jeg ikke blir hørt heller. Usj, nå fikk du for mye informasjon på en gang...
 
Sliter selv med sex, men ble ødelagt nedentil. Seriøst om jeg kunne så hadde jeg valgt å ta ks. Kan fortsatt ikke gå på do ordentlig. Føler sexlivet mitt har blitt ødelagt... Jeg føler meg mindre verd som kvinne.
Finnes det sexologisk poliklinikk på sykehuset du hører til? Få deg en time der, det er hjelp å få.
 
Vi hadde sex igjen 5 uker etter fødselen, men har ikke blitt mer enn max 2 ganger i uken gitt at lille fremdeles sovner seint på kvelden og då vil eg bare sove når hun sovner. Neste uke må eg operere ut en spiral som har vandret ut av livmoren, så etter operasjonen så må vi vente 8 uker før vi kan ha sex igjen :confused:
 
Nei dessverre. Alt jeg får høre er at det vil gå seg til osv. Dro til gynekolog som bare viftet det vekk. Jeg har fremfall nedentil, men det verste er avføringen. Det gjør vondt, og jeg blør etter hvert dobesøk. Gjort det siden fødsel. Tro meg, jeg har prøvd å bløtgjøre avføringen, men pga utvidelse der nede så samler avføringen seg mye før jeg får den ut. Og så begynner smertene +++ Føler nesten jeg må ha konstant diare for å ikke ha smerter... Jeg føler jeg ikke blir hørt heller. Usj, nå fikk du for mye informasjon på en gang...


Har du hemoroider? Jeg og hadde veldig vondt i starten ved avføring og blødde. Kjentes ut som en kniv/nål som stakk i anus lenge etter dobesøk. Hjalp masse å smøre Sheriproct x 2. Nå kjenner jeg ingenting.
 
Har du hemoroider? Jeg og hadde veldig vondt i starten ved avføring og blødde. Kjentes ut som en kniv/nål som stakk i anus lenge etter dobesøk. Hjalp masse å smøre Sheriproct x 2. Nå kjenner jeg ingenting.
Nei dessverre hvis man kan si det sånn :shy: Jeg har fremfall av anus inn mot vagina. Hele veggen har blitt ødelagt, så dette må opereres på sikt...
 
Back
Topp