Letrozol

M

Mara1992

Guest
Hei!
Kaster ut et spørsmål(eller flere), da jeg opplever å finne lite kunnskap ellers på nettet og lite informasjon fra gyn. Prøvd i 1 år uten hell, ble nettopp satt på Letrozol 2,5mg. Fikk beskjed om å starte opp CD5(leser at flere starter tidligere?). Har også fått beskjed om å ta det annenhver syklus. Skal ikke inn å sjekke om det kommer noen egg. Fikk aldri informasjon om hvorfor jeg skal starte på Letrozol, heller ikke hvorfor jeg kun skal ta det annenhver syklus. Er det farlig å ta det hver syklus? Er det noen av dere som vet hvordan oppstart på letrozl(hvilken dag) blir vurdert? Hvordan kan man vite at man faktisk har eggeløsning(får positive EL tester, og div symptomer så antar at jeg har eggeløsning). I Takk på forhånd.
 
Jeg tar det hver syklus. Starter på cd 4. Vet om folk som får beskjed om å starte på cd 2 og cd 3 også. Er vel helt opp til legens erfaring om suksess.
Jeg sjekker om det er el ved hjelp av tester og vaginal temping.
 
Jeg fikk letrozol for første gang denne syklusen. Rett og slett for å booste eggløsning litt. Fikk dobbel dose fra cd4-cd9. Han sa han alltid ga dobbel dose og jeg kunne bruke det hver syklus fremover. Var inne til UL på cd12 og hadde da en folikkel på 18mm, eggløsning to dager etter. Han likte å ta en ekstra UL rett før eggløsning for ved sjeldne tilfeller kunne letrozol gi veldig god effekt som førte til flerlinger. Lykke til :)
 
Jeg fikk letrozol for første gang denne syklusen. Rett og slett for å booste eggløsning litt. Fikk dobbel dose fra cd4-cd9. Han sa han alltid ga dobbel dose og jeg kunne bruke det hver syklus fremover. Var inne til UL på cd12 og hadde da en folikkel på 18mm, eggløsning to dager etter. Han likte å ta en ekstra UL rett før eggløsning for ved sjeldne tilfeller kunne letrozol gi veldig god effekt som førte til flerlinger. Lykke til :)
Interessant. Gir bruk av letrozol eggløsning tidligere enn i en naturlig syklus (for de som tar letrozol selv om de får eggløsning av seg selv)? Og, er det noen negative bivirkninger, f.eks. at eggløsning blir vanskelig/umulig uten letrozol i senere sykluser?
 
Interessant. Gir bruk av letrozol eggløsning tidligere enn i en naturlig syklus (for de som tar letrozol selv om de får eggløsning av seg selv)? Og, er det noen negative bivirkninger, f.eks. at eggløsning blir vanskelig/umulig uten letrozol i senere sykluser?
Ikke hørt noe om at det gjør det vanskelig uten letrozol seinere så det vet jeg ikke! Jeg fikk EL på cd14 denne gangen mens de tidligere har kommet på cd16 og cd21 tror jeg, husker ikke helt. Men det ble i hvertfall veldig regelmessig denne syklusen for min del :) merka mye mer til eggløsningen denne gangen også!
 
Interessant. Gir bruk av letrozol eggløsning tidligere enn i en naturlig syklus (for de som tar letrozol selv om de får eggløsning av seg selv)? Og, er det noen negative bivirkninger, f.eks. at eggløsning blir vanskelig/umulig uten letrozol i senere sykluser?
Jeg har tatt Letrozol for første gang på lenge dobbel dose og ser ut som EL kommer til Normal tid, gynekolog sa den kommer nok ikke før tidligst til helgen, da er jeg på CD17. Har tatt det før og da var det også normal syklus. Men leser at noen får den tidligere. Jeg har tidligere fått hodepine som en bivirkning og hørt om mange som får det, men fikk ikke det denne gangen. Det er en form for hormoner, men skal ikke være noen langvarige bivirkninger som jeg forstod på gynekolog :) går raskt ut av kroppen igjen.
 
Interessant. Gir bruk av letrozol eggløsning tidligere enn i en naturlig syklus (for de som tar letrozol selv om de får eggløsning av seg selv)? Og, er det noen negative bivirkninger, f.eks. at eggløsning blir vanskelig/umulig uten letrozol i senere sykluser?
El kom tidligere hos meg enn vanlig, bare noen dager i forskjell
 
Back
Topp