M

Miee51

Guest
Hei!

Fikk skrevet ut Letrozol, men lurer på hva er det den egentlig gjør når man allerede har eggløsning?

Er det økt sjanse for tvillinger?

Har ei datter fra før med samme partner, men bruker veldig lang tid på å bli gravid …

Del gjerne erfaring med meg<3
 
Det kan vel gi en viss økt sjanse ettersom jeg har forstått, men samtidig er vel risikoen lavere for flerlingsvangerskap på Letrozol enn med visse andre medikamenter med samme formål.
Jeg går på første runde med Letrozol nå, og har også eggeløsning. Prøvd i over 2 år, så håper det klaffer nå, selv om jeg etter alt for lenge med prøving har blitt evig pessimist for å skåne meg selv for skuffelsen hver mnd, haha..
 
Det kan vel gi en viss økt sjanse ettersom jeg har forstått, men samtidig er vel risikoen lavere for flerlingsvangerskap på Letrozol enn med visse andre medikamenter med samme formål.
Jeg går på første runde med Letrozol nå, og har også eggeløsning. Prøvd i over 2 år, så håper det klaffer nå, selv om jeg etter alt for lenge med prøving har blitt evig pessimist for å skåne meg selv for skuffelsen hver mnd, haha..
Ååå! Masse lykke til <3 skjønner hva du mener, nesten utenkelig at det skal lyse opp 2 streker på denne forbanna testen. Håper det sitter for oss begge nå:D
 
Ja! Har helt slutta å teste, for det blir jo bare bortkasta penger og skuffelse, så ja, det er blitt helt utenkelig. Så dagen det eventuelt lyser opp to streker, blir jo helt uvirkelig!
 
Ååå! Masse lykke til <3 skjønner hva du mener, nesten utenkelig at det skal lyse opp 2 streker på denne forbanna testen. Håper det sitter for oss begge nå:D
Kan meddele at her satt spiren på første mnd med Letrozol! Trodde ikke mine egne øyne når det lyste opp 2 streker 4 dager før IKM på mandag! Ble 4 tester på rappen, da jeg rett og slett tenkte at det ikke kunne være sant. :joyful:
 
Jeg har pcos og lange sykluser, men får eggløsning iflg temping og eggløsningtester. Likevel ble jeg ikke gravid. Etter nesten fire år fikk jeg letrozol, dobbel dose, og da satt den på tredje forsøk! Kan være tilfeldig, men jeg tester definitivt letrozol tidligere når vi skal prøve på nr to!
 
Jeg har eggløsning av meg selv hver syklus men mine eggløsninger kommer sent og uregelmessig (uten at gynekologen aner hvorfor, de fant absolutt ingen avvik på blodprøver etc så de mente jeg bare var sånn) , alt fra cd 20-30 får jeg el til vanlig liksom.
Prøvde dobbel dose letrozol forrige måned og fikk eggløsning cd 16 :) ble ikke gravid og startet på dobbel dose i dag igjen.

Hos oss ligger feilen egentlig hos mannen fordi han har nedsatt mengde sperm , men de ville likevel jeg kunne prøve letrozol fordi jeg har litt lange sykluser for å prøve få mer regelmessig og tidligere el så vi slapp vente så lenge hver måned.
 
Kan meddele at her satt spiren på første mnd med Letrozol! Trodde ikke mine egne øyne når det lyste opp 2 streker 4 dager før IKM på mandag! Ble 4 tester på rappen, da jeg rett og slett tenkte at det ikke kunne være sant. :joyful:
Oh wow! Gratulerer så masse. Jeg er i samme situasjon som du var i. Vil gjerne gi letrozol et forsøk. Fikk du eggløsningssprøyte eller tok du bare letrozol også prøvde å ha samleie? Del gjerne hele prosessen.
 
Oh wow! Gratulerer så masse. Jeg er i samme situasjon som du var i. Vil gjerne gi letrozol et forsøk. Fikk du eggløsningssprøyte eller tok du bare letrozol også prøvde å ha samleie? Del gjerne hele prosessen.
Jeg tok bare Letrozol fra dag 3-7 i syklus.
Hadde jo virkelig ikke troa, men ga det nå et forsøk. Jeg pleier alltid å få EL mellom dag 14 og 17 i syklus, og jeg har alltid tydelige symptomer på EL. Blant annet sykt ømme bryster. Men syklusen hvor jeg gikk på letrozol, fikk jeg ingen symptomer på EL. Så var egentlig bare litt oppgitt og tenkte at medisinen bare hadde tulla til hele syklusen min.:dead: Men! Fra noen dager etter jeg skulle ha EL, begynte det å stikke og verke/murre i magen. Og jeg fikk vondt av å ha på meg stramme bukser. Var også kvalm innimellom. Jeg tenkte med en gang at dette bare var bivirkninger av Letrozol. Disse symptomene fortsatte frem mot IKM. Fire dager før IKM, hadde jeg følelse av at så mye var annerledes denne gangen, og jeg satt og grubla på om jeg skulle prøve å ta en test eller ikke. Endte opp med å gjøre det, og jammen var den knall positiv, 4 dager før IKM. :joyful:
Ganske sikker på at jeg fikk EL tidligere enn vanlig med Letrozol. Jeg tok jo EL-tester flere dager før jeg forventa EL og i ti dager frem, uten å få positiv EL tester, noe jeg også alltid pleier å få. Det og uteblitte symptomer på EL var grunnen til at jeg mistenkte graviditet.
Kan jo selfølgelig være tilfeldig at det klaffet akkurat denne gangen, men det er vel stor sannsynlighet for at Letrozol har en finger med i spillet her siden jeg aldri har fått en positiv test før nå.
 
Back
Topp