Takk. :) Stod ikke noe direkte om det, men kan den potensielt hjelpe mot for tidlig eggløsning?
Ja det mener jeg, fordi den stabiliserer hormoner og den er ekstra fin mot for mye østrogen som kan være årsak til feks tidlig el eller litt lavt progesteron eller små blødninger eller spottinger før mens.
 
Ja det mener jeg, fordi den stabiliserer hormoner og den er ekstra fin mot for mye østrogen som kan være årsak til feks tidlig el eller litt lavt progesteron eller små blødninger eller spottinger før mens.
Ser nå at det er alkohol i denne. Smaker det ikke forferdelig da? Jeg har alltid vært totalavholds. Finnes denne også uten alkohol?
 
Ser nå at det er alkohol i denne. Smaker det ikke forferdelig da? Jeg har alltid vært totalavholds. Finnes denne også uten alkohol?

Du får det som tabletter og, usikker om du får samme konsentrasjon av urten dog. men dette er da altså en tinktur. Alle tinkturer inneholder alkohol (urten trekkes ut i alkohol). Forøvrig, med 40 dråper i et lite glass vann, så blir det neppe noe høyere alkoholinnhold enn det du får i vanlig kefir og andre matvarer.

men ja. Det smaker drit. Ikke alle tinkturer smaker drit, så er nok mye pga urten selv og.
 
Du får det som tabletter og, usikker om du får samme konsentrasjon av urten dog. men dette er da altså en tinktur. Alle tinkturer inneholder alkohol (urten trekkes ut i alkohol). Forøvrig, med 40 dråper i et lite glass vann, så blir det neppe noe høyere alkoholinnhold enn det du får i vanlig kefir og andre matvarer.

men ja. Det smaker drit. Ikke alle tinkturer smaker drit, så er nok mye pga urten selv og.
Vet du om man kan ta Letrozol OG vitex samtidig?
 
Ser nå at det er alkohol i denne. Smaker det ikke forferdelig da? Jeg har alltid vært totalavholds. Finnes denne også uten alkohol?
Vitex smaker ikke godt. Alkohol er jo såpass lite at det tror jeg ikke du skal tenke på. Finnes tabletter også men flytende funker visst bedre etter hva jeg har forstått.
 
Vet du om man kan ta Letrozol OG vitex samtidig?

Jeg ville ikke risikert det. Vitex skal stabilisere hormonene og syklusen.
Letrozol hemmer østrogen for en periode. Du risikerer å motvirke effekten av medisinen, og klusse til skikkelig.
 
Jeg tok 40 dråper hvor morgen fra cd 1 til cd 10 denne syklus. Ble gravid :)
Jeg er 4dpo. Vært småkvalm og svimmel helt siden eggløsningen var ferdig. Litt stikk nederst i magen og mensensmerter. I dag så fikk jeg litt lyst blod på papiret når jeg tørket meg!!!

Er dette festeblødning? Rart hvis det er mensen, da det enda er 10 dager til jeg skal ha???

Hadde samleie for 5 og 7 dager siden nå!!!
 
Er jo lov å håpe! Litt tidlig for svangerskapsrelatert kvalme, men jeg tenker at det er mye vi ikke vet. Mulig kroppen "sier i fra" at "nå kommer det et befruktet egg!" tidligere. :)

(Men det GÅR også utrolig mye sykdom for tiden)
Jeg er 4dpo. Vært småkvalm og svimmel helt siden eggløsningen var ferdig. Litt stikk nederst i magen og mensensmerter. I dag så fikk jeg litt lyst blod på papiret når jeg tørket meg!!!

Er dette festeblødning? Rart hvis det er mensen, da det enda er 10 dager til jeg skal ha???

Hadde samleie for 5 og 7 dager siden nå!!!
 
Jeg er 4dpo. Vært småkvalm og svimmel helt siden eggløsningen var ferdig. Litt stikk nederst i magen og mensensmerter. I dag så fikk jeg litt lyst blod på papiret når jeg tørket meg!!!

Er dette festeblødning? Rart hvis det er mensen, da det enda er 10 dager til jeg skal ha???

Hadde samleie for 5 og 7 dager siden nå!!!

Festeblødning er det nok ikke. For tidlig. Egget har ikke blitt en blastocyst enda, og har kanskje såvidt kommet inn i livmorhulen. Men noen gang får man bare noen bloddråper her og der.
 
Jeg er 4dpo. Vært småkvalm og svimmel helt siden eggløsningen var ferdig. Litt stikk nederst i magen og mensensmerter. I dag så fikk jeg litt lyst blod på papiret når jeg tørket meg!!!

Er dette festeblødning? Rart hvis det er mensen, da det enda er 10 dager til jeg skal ha???

Hadde samleie for 5 og 7 dager siden nå!!!
Jeg vet ikke? Har aldri opplevd festeblødning selv. Men kan jo være det? Du er helt sikker på el?
 
Du kan jo lese litt om wild yam og inositol. Kanskje det fungerer:) og evt conceive +/prefert. Masse lykke til!❤️
 
Var visst mensen som kom … Er bare lei, trist og frustrert
Hvis mensen kom bare 4 dager etter du trodde du hadde el, er nok sjansene små for at du hadde el når du trodde. Hvor lange er syklusene dine? Første skritt på veien for å bli gravid er å kartlegge syklusene og finne ut Om man har el :) enklest er det om man bruker eltester. Hvis det ikke er så mange måneder siden man sluttet med hormonell prevensjon kan dette også føre til manglende eggløsninger eller ustabile eggløsninger og dermed også sykluser. Vitex kan hjelpe å stabilisere. Lykke til ❤️
 
Back
Topp