Letrozol - hvor mange runder?

VictoriaH

Ventende
Assistert-jentene
August 2018
Oktobergull 2022
Uten stopp hadde du?

Vuuuuuuuuuuurderer kanskje en siste runde (nummer 6, men 5. med EL forhåpentligvis) før en lengre pause :)
 
Ingen?
 
Jeg gikk på de hver syklus i 1år før IVF, men så er jeg en lost cause og da :hilarious::hilarious::hilarious:
 
Da tar jeg ny runde... :)
 
Jeg gikk vel på det et år i strekk, minst. Muligens 1,5? Husker ikke. Var ikke så bra for psyken med alle hormonene, men det var nok andre ting som spilte inn som fks lengselen etter å bli gravid, 2 ma, skuffelser osv.
 
Hadde dere oppfølging med ultralyd hver syklus? Jeg har bare forsøkt med en runde Letrozol, og hadde da to ul. Vurderer å prøve uten ul, men fikk anbefalt å ikke gjøre det. Synes det er litt stress med så mange kontroller når jeg ikke anser muligheten for å bli gravid naturlig som så veldig stor.
 
Hadde dere oppfølging med ultralyd hver syklus? Jeg har bare forsøkt med en runde Letrozol, og hadde da to ul. Vurderer å prøve uten ul, men fikk anbefalt å ikke gjøre det. Synes det er litt stress med så mange kontroller når jeg ikke anser muligheten for å bli gravid naturlig som så veldig stor.

Det er litt rart... Jeg prøvde bare en runde, hadde en ul. Gynekologen sa at man kan fint bruke EL-tester og unngå ultralyd. Det var jeg som ønsket ultralyden, fordi jeg orker ikke å ta masse EL-tester.
 
Hadde dere oppfølging med ultralyd hver syklus? Jeg har bare forsøkt med en runde Letrozol, og hadde da to ul. Vurderer å prøve uten ul, men fikk anbefalt å ikke gjøre det. Synes det er litt stress med så mange kontroller når jeg ikke anser muligheten for å bli gravid naturlig som så veldig stor.

Sjeldent hatt ultralyd :)
 
Det er litt rart... Jeg prøvde bare en runde, hadde en ul. Gynekologen sa at man kan fint bruke EL-tester og unngå ultralyd. Det var jeg som ønsket ultralyden, fordi jeg orker ikke å ta masse EL-tester.

Så rart det er så forskjellig. Fikk beskjed om at da ble det så mange barn :rolleyes: Har et normalt antall egg og bare et egg som modnet med enkel dose. Kanskje jeg skal gi det et forsøk.
 
Jeg har fått beskjed om at jeg må ha ultralyd fordi jeg har tendens til mange egg. Får ikke sette el sprøyten ved flere enn to egg. Har til nå aldri opplevd å bare ha ett egg. Der jeg går sa de at de vurderte det med ul individuelt, at ikke alle trengte det. :)

Har fått beskjed om at jeg kan prøve 6 sykluser :)
 
Det er jo en god trygghet når man modner mange egg så forståelig i din situasjon :) Jeg ville trodd jeg kunne sluppet ul når jeg ikke har så mange egg. Hvor mange runder har du forsøkt med Letrozol?
 
Det er jo en god trygghet når man modner mange egg så forståelig i din situasjon :) Jeg ville trodd jeg kunne sluppet ul når jeg ikke har så mange egg. Hvor mange runder har du forsøkt med Letrozol?

Jeg er på første runde med letrozol, så veldig spennende! :) Jeg har tatt ul tidligere uten ekstra hormoner og har alltid hatt flere modne eggposer ved eggløsning. Ja, rart du må ta om du ikke har tendens til flere egg. Er jo egentlig ikke noe poeng da, med mindre man er blant dem som ikke får positiv el-test eller eggløsning av seg selv. I såfall må man jo ta ul for å vite når sprøyten skal settes.
 
Så spennende å komme i gang med hormoner :happy: Håper det klaffer fort for dere. Har du PCO/PCOS? Jeg får både positiv el test og har eggløsning av meg selv hver måned så har ikke tatt eggløsningssprøyte heller. Fikk dog ut 24 egg ved IVF og ble litt overstimulert.
 
Jeg ble gravid med 1. runde men spontanaboterte 11+4 (pga. hematoma).
Nå har jeg begynt med runde nr2, første runde etter SA.
 
Jeg ble gravid med 1. runde men spontanaboterte 11+4 (pga. hematoma).
Nå har jeg begynt med runde nr2, første runde etter SA.
Jeg aborterte på samme tidspunkt som dei, også pga hematom.. Hvor mange runder med letrozol prøvde du igjen etter SA før du ble gravid på nytt?
 
Back
Topp