Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har brukt Letrozom for å få eggløsning da jeg har pcos. Eggløsning kom litt tidligere, men ikke veldig mye tidligere. Men igjen hadde ustabil syklus så vanskelig å si på min syklus da den ikke var stabil.Starter på Letrozol neste uke og lurte på om noen ville dele sine erfaringer. Leste at man kan få eggløsning tidligere, og har det klaffet fort etter oppstart? Evt hvor lenge etter oppstart har det klaffet
Brukte leteozol for og få eggløsning, det klaffe på trippel dose men mistet 2 i SA og 1 EX.U før spira satt nå er baby snart 4 måneder gammel Men det tok oss 3 år før det festa seg det ble en fullkommen graviditet!Starter på Letrozol neste uke og lurte på om noen ville dele sine erfaringer. Leste at man kan få eggløsning tidligere, og har det klaffet fort etter oppstart? Evt hvor lenge etter oppstart har det klaffet
Jeg har stabil syklus, el på da 15-17 så er spent på om den kan komme før nå.Jeg har brukt Letrozom for å få eggløsning da jeg har pcos. Eggløsning kom litt tidligere, men ikke veldig mye tidligere. Men igjen hadde ustabil syklus så vanskelig å si på min syklus da den ikke var stabil.
Men klarte å bli gravid 3 mnd etter jeg startet på dem. Mistet, men har ikke noe med letrozol å gjøre. Men finnes mange som har fått positivt resultat ved bruk av letrozol.
Gratulerer med babyBrukte leteozol for og få eggløsning, det klaffe på trippel dose men mistet 2 i SA og 1 EX.U før spira satt nå er baby snart 4 måneder gammel Men det tok oss 3 år før det festa seg det ble en fullkommen graviditet!
Fikk EL ca 1 uke etter siste dose var tatt!
Nei har alltid hatt ustabil syklus, men fikk stabil syklus etter leteozol men måtte ha en kur med provera for å sette i gang mensen også 1 gang husker jeg!Jeg har stabil syklus, el på da 15-17 så er spent på om den kan komme før nå.
En jeg kjenner ble også gravid etter 3 mnd, fikk tvilling gutter.
Gratulerer med baby
1 uke etter, det blir syklus dag 14.
Hadde du stabil syklus?
Jeg pleier å få EL på dag 15-17
Ja, jeg har BMI på 39. Vi snakket ikke noe om vekten min eller BMI så er jo ikke derfor jeg har fått det. Tenker det er mye pga alderen min. Og at jeg ikke har blitt gravid enda, har liksom blitt gravid bare samboeren min tok på meg før Har også bare 1 eggleder. @Mindel har samme Gyn som meg og hun skal også starte på det nå om hun ikke blir gravid denne syklusen om jeg husker riktig@Ametyst83 ikke for å kuppe tråden din, du fikk letrozol selv om bmi ikke var på 34 ?
Har noen andre med høyere bmi fått letrozol ?
Gir letrozol økt sjanse for graviditet selv om man får eggløsning av seg selv også? Har prøvd letrozol noen sykluser, men ikke blitt gravid. Har og fått pga. alder og at vi har prøvd lenge. Har brukt det i 4-5 sykluser på snart to år tror jeg. Har fått eggløsning en eller to dager senere i syklus på letrozol enn ellers. Har tidlig eggløsning (CD10-12) så kanskje bra å få den utsatt en dag eller to.Ja, jeg har BMI på 39. Vi snakket ikke noe om vekten min eller BMI så er jo ikke derfor jeg har fått det. Tenker det er mye pga alderen min. Og at jeg ikke har blitt gravid enda, har liksom blitt gravid bare samboeren min tok på meg før Har også bare 1 eggleder. @Mindel har samme Gyn som meg og hun skal også starte på det nå om hun ikke blir gravid denne syklusen om jeg husker riktig
Jeg har 0 erfaring med det. Jeg mistenker at jeg kanskje ikke får EL mye pga overvekt. Det eneste hun sa var at det er greit å få "pisket" eggene litt. Skal inn å ta blodprøve en dag mellom 21 og 24 mente jeg det var. Jeg er veldig spent på hvordan det blir denne mnd.Gir letrozol økt sjanse for graviditet selv om man får eggløsning av seg selv også? Har prøvd letrozol noen sykluser, men ikke blitt gravid. Har og fått pga. alder og at vi har prøvd lenge. Har brukt det i 4-5 sykluser på snart to år tror jeg. Har fått eggløsning en eller to dager senere i syklus på letrozol enn ellers. Har tidlig eggløsning (CD10-12) så kanskje bra å få den utsatt en dag eller to.
Blir slimhinnen tynn på letrozol?
Ok, har ikke hørt at overvekt kan føre til manglende eggløsning. Letrozol kan "piske" eggene altså? Kanskje mine og trenger det, pga. alder. Er så forvirrende å lese om letrozol, siden det jo øker FSH-mengden, og samtidig vet jeg at FSH-verdier som er høye betyr at man er mindre fruktbar. Så å øke FSH virker skummelt på den måten, men jeg forstår sikkert ikke helt hvordan dette fungerer. Vurderer å ta en tablett daglig i fem dager denne syklusen, men klarer ikke å bestemme meg.Jeg har 0 erfaring med det. Jeg mistenker at jeg kanskje ikke får EL mye pga overvekt. Det eneste hun sa var at det er greit å få "pisket" eggene litt. Skal inn å ta blodprøve en dag mellom 21 og 24 mente jeg det var. Jeg er veldig spent på hvordan det blir denne mnd.
Får også ekstremt smertefulle eggløsning smerter, og når jeg ble gravid i mai så hadde jeg ikke EL smerter. Da veide jeg 10 kg mindre en nå. Så tenker det må være en sammenheng med det
En høy BMI (kroppsmasseindeks) kan gjøre det vanskeligere å bli gravid, men det er viktig å forstå hvorfor og hvilke tiltak som kan hjelpe. Her er en forklaring:Ok, har ikke hørt at overvekt kan føre til manglende eggløsning. Letrozol kan "piske" eggene altså? Kanskje mine og trenger det, pga. alder. Er så forvirrende å lese om letrozol, siden det jo øker FSH-mengden, og samtidig vet jeg at FSH-verdier som er høye betyr at man er mindre fruktbar. Så å øke FSH virker skummelt på den måten, men jeg forstår sikkert ikke helt hvordan dette fungerer. Vurderer å ta en tablett daglig i fem dager denne syklusen, men klarer ikke å bestemme meg.
Du er sikker på at det ikke ødelegger noe? Har lest på noen forum tidligere at det kan gjøre slimhinnen for tynn, men det stemmer kanskje ikke?Jeg har en venninne som fikk det for å gi bedre kvalitet over eggløsningen, så er sikkert ulike måter å bruke det på? Det vil jo uansett ikke gi mye ulempe, så å prøve det ødelegger jo ikke mer enn ellers når man har prøvd lenge og ikke fått klaff. Kan ikke bli verre liksom
Har ikke hørt noe om bmi fra samme gynekolog som Amethyst, men hun har heller ingen info om min vekt eller bmi. Men tolker det som at hun ikke ser på det som en nødvendighet at den er under 34 for å teste det ut kanskje? Det er jo et lite inngripen tiltak med Leterozol (skjønner at ivf har en grense, da høy vekt har mye som det KAN gi trøbbel for, som vist over, da bør jo så mye som mulig ligge til rette for en såpass krevende prosess, både krevende av kvinnen, og systemet, og økonomien).
Nei, jeg vet ikke, må nok bare spørre en gynekolog om det.Du er sikker på at det ikke ødelegger noe? Har lest på noen forum tidligere at det kan gjøre slimhinnen for tynn, men det stemmer kanskje ikke?
Leste det du sier, men jeg tenker at det ikke er en stor bekymring. For hadde det vært en vanlig så hadde man nok ikke fått det og da hadde ikke så mange blitt gravide av bruke det. Jeg hadde en tykk finn slimhinne når jeg var hos henne, så tenker at hadde den også vært et problem så hadde jeg heller ikke fått det. Har jo 0 erfaring rundt Letrozol og vet ingen ting så prøver å tenker mere på det positive og lese om det positive en det negativeDu er sikker på at det ikke ødelegger noe? Har lest på noen forum tidligere at det kan gjøre slimhinnen for tynn, men det stemmer kanskje ikke?