leter etter erfaringer...

Lillegumman

Elsker forumet
det gjelder den evinnelige trøsken da [&:] jeg fikk daktar å smøre på, noen som har erfaring med det?

nei, bare farris-erfaring her, og det hjalp.

Nei,vi fikk mycostatin for å smøre på,brukt det i 14 dager nå,trøsken er endelig borte:)

Skal du smøre Daktar på barnet? eller på ditt eget utslett?

Har erfaring med farris, corsodyl og det meste av kremer til meg selv.[:)] 

Sopp er no dritt, det eneste jeg kan si. Men daktar/Dactacort er nok mer effektivt enn canesten da, siden det også er hydrokortison i vil jeg tro.

Her har jeg vært plaget både med første og andre barn, og det som funket med barn nr. 1 funker ikke denne gangen, så nå må jeg bestille meg en legetime slik at jeg får bukt på det.

mente daktar på meg selv ja. snuppa har fått mycostatin. hun bæsjer så innmari, lurer liksom på om den daktaren gjør det, er jo litt usikker på hvor godt man får vasket det av...
~sol~: daktar er uten hydrocortison da...

har brukt farris her selv, og snuppa ble bra av det, men jeg tror ikke det var bra nok for meg, derfor startet vi.
greia var at jeg lurte på hvor ofte jeg kunne smøre daktar på....det står x1 i pakningsvedlegget, men den er jo ikke på hele døgnet siden jeg vasker det av...
bytte til canesten tro?

ORIGINAL: Lillegumman

mente daktar på meg selv ja. snuppa har fått mycostatin. hun bæsjer så innmari, lurer liksom på om den daktaren gjør det, er jo litt usikker på hvor godt man får vasket det av...
~sol~: daktar er uten hydrocortison da...

har brukt farris her selv, og snuppa ble bra av det, men jeg tror ikke det var bra nok for meg, derfor startet vi.
greia var at jeg lurte på hvor ofte jeg kunne smøre daktar på....det står x1 i pakningsvedlegget, men den er jo ikke på hele døgnet siden jeg vasker det av...
bytte til canesten tro?

Ja, seff. Daktar er uten og Daktacort er med hydrokortison[;)] ..er det legen som har bedt deg bruke den? er jo annet virkestoff i den enn i canesten, så tror jeg ville rådført meg med lege før jeg byttet..

ORIGINAL: ~Sol~

Ja, seff. Daktar er uten og Daktacort er med hydrokortison[;)] ..er det legen som har bedt deg bruke den? er jo annet virkestoff i den enn i canesten, så tror jeg ville rådført meg med lege før jeg byttet..

nei, legen skrev ut mycostatin krem, men apoteket ville gi meg daktar...

kanesten og daktacort skal smøres etter hver amming, men ikke oftere en 8 x i døgnet... sikkert det samme med daktar.

ORIGINAL: sherita

kanesten og daktacort skal smøres etter hver amming, men ikke oftere en 8 x i døgnet... sikkert det samme med daktar.

okei, da kan jeg bare smøre da. står jo at det ikke er farlig med "overdosering".... er bare så kjedelig med den vaskingen, kan ikke stå på kafe å gjøre det [:D]

bruk våtservietter... det gjorde jeg

ORIGINAL: sherita

bruk våtservietter... det gjorde jeg

veldig smart tips [:D] takk!

Back
Topp