Leste akkurat denne

ECB

Glad i forumet
https://www.nrk.no/sorlandet/foreldre-settes-pa-gangen-etter-fodselen-1.13891604

Hvordan er det på sykehuset der dere regner med å føde?
Jeg regner med å føde her på lokalsykehuset (lofoten) kan risikere å bli sendt til bodø eller stokmarknes, men siden jeg har født tre barn på gravdal regner jeg med å få føde nr fire her også. Blir å nekte å reise til bodø eller stokmarknes så lenge det ikke er noe galt. Jeg skal ikke ha noe smertestillende denne gangen heller så for meg betyr det ingen ting.
Her på gravdal har de et familierom med dobbelseng og to dobbelrom tror jeg. Jeg har vært heldig hvær gang å fått familierommet å håper det ikke er noen i nærheten med termin i samme tidsrom som meg for da er det stor sannsynlighet for at jeg får familierommet denne gangen også

Var på dobbelt rom sist og det var slitsomt. Ikke noe særlig når man er nybakt mor og svimmel å skulle ta hensyn til andre og ikke få hjelp fra mannen. Ikke så gøy å ringe på hjelp i tilfelle jeg svimer av under bleieskift midt på natta...
Håper på å kanskje være litt tøffere denne gangen og legge frem behov for familierom. (fikk ikke komme på barselhotell da jeg var for dårlig )

Jeg er førstegangs, og hvis mannen min ikke får være på sykehuset så må vi jo dra hjem. Sier seg jo selv at han må hjelpe til. Han må jo få være med babyen han og! Så hvis vi er friske så drar vi bare hjem.

Jeg hører til St.Olavs, og de er av en eller annen grunn ikke med på oversikten. Men jeg har hørt veldig mye bra om barselhotellet, så jeg håper vi får være der :)

Hører til Haukeland. Med nr en fikk vi fam.rom, men det tror jeg var fordi jeg var i veldig dårlig form og var avhengig av hjelp hele det første døgnet. Men på dag nr 3 (måtte være der i 5 dager pga komplikasjoner) fikk jeg beskjed tidlig om morgenen at jeg måtte bytte til flermannsromm for noen andre trengte rommet. Jeg låg fortsatt i sengen og hadde ikke fått gått på do en gang før jeg fikk den beskjeden. Fikk beskjed om å ta tiden jeg trengte til å pakke, men etter 15 min kom det 2 stk inn og tok med seg tingene mine og viste meg det nye rommet. Ikke akkurat en koselig opplevelse. Håper på ingen komplikasjoner denne gangen sånn at vi kan reise fort hjem igjen. Var ikke noe koselig å ligge på rom med 5 andre damer og måtte gå ut i fellesrommet når pappaen var på besøk..

Jeg har født på kk bergen i april begge gangen. Fikk familierom i 4 dager første gangen. Sistgang fikk jeg og samboer et dobbeltrom. Ikke så mange som førder på den tiden av året og mye tomme rom. Men i juli så er det nok ganske fult. Drar nok hjem så fort jeg kan

Jeg føder på Kalnes, fødte der sist også. Der er det stort sett familierom, men ikke alle har dobbeltseng. Vi var heldige og fikk et skikkelig bra rom sist og var veldig fornøyd. Tror man kanskje må dele rom i perioder hvor det er stor pågang, men førstegangs prioriteres til familierom.
Kalnes er bygget med tanke (håp) om en relativt stor andel ambulerende fødsler (man drar hjem samme dag), men tror det er ganske få som egentlig gjør det. Pga dette er det ikke så god kapasitet på føde/barsel, slik at ei i barselgruppa mi som fødte uken etter meg fikk beskjed om å dra til Ahus da hun ringte for å si fra at hun hadde rier. Krysser fingrene for at de har plass til meg i juli, for fødselen kan gå veldig fort!

Føder på Bærum. Der har de kun familierom, heldigvis! Vet ikke hva jeg hadde gjort uten mannen sist [emoji173]️

Jeg skal føde på Levanger og såvidt jeg vet har de bare familierom <3 Så pappaen skal få være med :-D

Jeg hører til St.Olavs, og de er av en eller annen grunn ikke med på oversikten. Men jeg har hørt veldig mye bra om barselhotellet, så jeg håper vi får være der :)
Barselhotellet er veldig bra:)
Har snakket med flere som bodde på selve sykehuset, og det var bra der også :)

Min erfaring er at st. Olavs er dn flott plass å føde på :)

Uansett har St. Olavs kun enkeltrom, der far kan overnatte, også på barsel. [emoji4]

Såfremt alt er i orden så drar vi hjem. Gjort det med de andre.:) Kan jo ringe eller dra innom om det er noe.

Hører til Haukeland. Hadde en utrolig dårlig opplevelse med akkurat dette (i tillegg til resten av fødselen) der forrige gang, og merker at jeg gruer meg til å føde på Haukeland igjen. Har hørt at Storken er bra, men jeg havnet på Barsel 2 pga komplikasjoner, og ingen positiv opplevelse....

Jeg hører til Kalnes, har ikke født der før så er ganske spent. Med førSte fødte jeg i Fredrikstad og fikk stort rom med dobbeltSeng :)

Back
Topp