Leser du til barna?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Mini er bare 4,5 mnd, men jeg gleder meg til å lese til ham. :)
Foreløpig knøvler vi bare tøybøker før legging.

Leser du til barna?

Ja. Har gjort det siden hun var 6 mnd, som en del av leggerutinen :) :) Leser mest fra Baby Gaga bøkene fra Bokklubben - helt geniale :) hun blar når jeg leser.

Vi har lest
"En liten prinsesse" av Frances Burnett
og nå leser vi
"Sofie og Kathrine" av Grete Haagenrud

Vihar også lest masse andre bøker, om marker som skal finne seg kjæreste og andre bøker ment for små barn.. Men Arabella ville at jeg skulle lese noe som jeg likte å lese da jeg var liten, så da har vi vært i hylla hjemme hos mamma og pappa for å hente bøkene :D

Vi har lest siden våre var 5 mnd gamle :) det er en del av leggerutinen. Nå er de 5 og 6 år :)

Leser, men ikke ved senga. Da holder hun det gående i flere timer etter hun skulle ha sovnet.

Vi leser altfor sjeldent! Sa det senest i går at vi får begynne å lese litt på senga, ungene elsker det :D

Vi leser og det er veldig koselig :)

Ja hver kveld på senga :-)

Ja vi leser masse! :)

Har lest helt siden hun var bitte liten baby. Hun ble så rolig av at vi leste, så sang vi litt og hun kikka storøyd på bildene i bøkene :)

Utrolig viktig å lese både for å utvikle språk, ordforråd og begrepsforståelse.

Ikke minst den sosiale stunden man får med barnet mens man leser.

Har ikkje begynt enno for han eiger ikkje ro i rompa :P Men har kjøpt inn mange bøker og gledar meg til å fortelja om bukkene bruse osv :)

Ja, det gjør jeg. :) Hun er veldig glad i tellebøker og en bok som heter Asbjørn And. ;)
Hun er 2,5 år.

Hun sitter ikke lenge nok i ro til å høre på eventyr osv.

Tja, før leste vi hver dag. Nå blir det litt skjeldnere. Nå fortiden spiller vi brettspill hver dag. De to eldste hører på lydbok når de har lagt seg..

Leser hver kveld ja, enten jeg eller sambo. I det siste har det vært bare meg, for vi holder på med Den store Blåfjell-boka. :)

Begynte ikke å lese på senga før han var drøye året, han hadde ikke ro og var ikke interessert før det.

Ja, jeg leser for ham hver eneste kveld (ofte på dagen også i helgene) og har gjort det siden har var baby. Han elsker det, selv om han kan lese absolutt alle bøkene selv egentlig ;). Han er åtte år. Håper vi kan fortsette lenge enda med høytlesning!

Leser hver kveld et evenyr til frøkena på 3,har gjort dette siden hun bare var noen mnd gmmel, Leser også litt på ettermidagene om hun skulle være ekstremt sliten etter bhg. :) Kjempekos :)

Back
Topp