Leser du for barnet ditt?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
J

Janet

Guest
Lesing gir bedre ordforråd og språk! Antall ord barnet lærer henger nært sammen med antall ord du bruker sammen med det. Barn som leses for utvikler større forståelse for ord og øker også sitt eget vokabular. Les mer her!

Leser du for barnet ditt?

Har ikkje begynt med det ennå, storebror har prøvd litt, men interressen har ikkje vore tilstades. Men tenkte eg snart skulle finne fram tøybøkene vi har liggandes ;)

Vi har prøvd litt, hun har vært veldig nysgjerrig på tegningene på sidene.. men tålmodigheten er ikke der så veldig lenge gitt, ikke for mammaen heller :p hehe.. slitsomt å ha en makrell på fanget:p

Har fått nye bøker fra goboken i posten, og da må de jo selvfølgelig leses ;-)
Jeg var også medlem av goboken, men syns de brukte så duse farger, og merker at O er mer intr i sterke. Også syns jeg at de var litt kjedelige. Den med speil var fin da! Men slenger meg på de andre og sier at rim, regler og sang er en større hit her i huset ;)

Vi får snart hele 12 nye engelsk bøker fra en bestemor som besøker familien i usa og vil gjerne at lillegutt skal høre mye engelsk. Jeg gleder meg, får bl.a ynnlings boka mi fra da jeg var liten:)

Vi får snart hele 12 nye engelsk bøker fra en bestemor som besøker familien i usa og vil gjerne at lillegutt skal høre mye engelsk. Jeg gleder meg, får bl.a ynnlings boka mi fra da jeg var liten:)
Er absolutt lurt å la han høre masse engelsk allerede fra han er baby.
Små barn "kan" jo alle verdens språk når de blir født. Men etterhvert som de vokser og hører språk så siler de ut de språkene de ikke har bruk for.

Så herlig! Jeg og ei venninne satt å snakka om baby og engelsk her... Hvis man forteller en godnatthistorie på engelsk hver kveld, vil ungen lære seg engelsk lettere da?

Så herlig! Jeg og ei venninne satt å snakka om baby og engelsk her... Hvis man forteller en godnatthistorie på engelsk hver kveld, vil ungen lære seg engelsk lettere da?
Jo mer barnet blir "utsatt" for et språk, jo bedre forutsetninger har det for å lære det.

Back
Topp