Leser du barnets dagbok? (dere med eldre barn)

tiia85

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Min eldste på åtte fikk dagbok til bursdagen sin, og en venninne da at det var kjekt, for da kunne man leser og få litt innblikk :-O
Jeg ble ærlig talt litt sjokkert. Jeg ville virkelig ikke at mamma leste min dagbok da jeg var yngre....!!
 
Nei barn skal få lov å ha hemmeligheter så nei da skulle det vært meget sterke grunner til det..,

Hadde ikke tilgitt min mor om hun leste.... Viktigere med godt forhold til barna sånn de forteller selv det som er viktig for dem
 
Nei. Dagboka er hennes private bok. Der må hu hu få privatliv altså.
 
Jeg syns det var flaut at mamma hadde lest dagbøkene mine til og med nå som jeg er eldre... Hun hadde gjort det lenge etter at jeg hadde skrevet i dem. Men allikevel...
 
Ingen av mine skriver dagbok, men nei, det gjør man ikke!
 
Jenta mi på 8 har en dagbok hun skribler i nå og da. Ikke noe jeg kunne funnet på å lese i, men nå er hun og veldig glad i å vise meg hva som står også da, f eks om hun er sint på meg så skriver hun gjerne om det , å etter noen dager kan hun finne på vise meg det . Andre ganger gjør hun ikke det. Å det er helt greitt :)
 
Eg syns heller ikkje det er greit. Mamma las aldri min (som eg veit om). Brødrene mine var det verre med...

Fant igjen min gamle dagbok fra barneskolen for ikkje så lenge sida. Der var det egne sider som var merket "superhemmelige sidene, IKKJE les her". Jodå, det var sikkert lurt det. ;) Så da ble eg jo veldig nysgjerrig. Joda, hadde limt inn bilder av dei mannlige badevaktene i Baywatch. :p
 
Mi har bok med lås på som hun har fått av mormor. Jeg greier lett å åpne den, men jeg gjør d ikke. Leser ikke i den om ikke hun vil vise meg noe.
 
Nei det gjør jeg ikke, hu har noen bøker uten lås som hu skriver i. Det er hennes bøker og jeg forventer at hun ikke leser på ting jeg skriver og må jo da gå frem som et godt eksempel og la hennes bøker være i fred.
 
Det kaller jeg skikkelig overtramp og lite respekt for barnets privatliv!!! (Og jeg er tilogmed tilhenger av GPS i skolesekken ;)) Om jeg hadde vært skikkelig bekymret for et eller annet, overgrep, mobbing el og barnet nektet å snakke med meg, ville jeg vurdert det. ALDRI av nysgjerrighet eller for å holde meg "oppdatert"!!!
 
Det kaller jeg skikkelig overtramp og lite respekt for barnets privatliv!!! (Og jeg er tilogmed tilhenger av GPS i skolesekken ;)) Om jeg hadde vært skikkelig bekymret for et eller annet, overgrep, mobbing el og barnet nektet å snakke med meg, ville jeg vurdert det. ALDRI av nysgjerrighet eller for å holde meg "oppdatert"!!!
Helt enig!
 
Nei det hadde ikke falt meg inn. Men jeg må med jevne mellomrom sjekke instagram, facebook og sms. Dette for å snappe opp eventuell mobbing. Hun vet jeg gjør det da vi har avtale om det.
 
Fysj, nei det kunne jeg aldri gjort. Datteren til mannen min har dagbok hos oss, og hun skriver i den. Hun har vist meg hvor nøkkelen er.. Men dette er hennes bok, med hennes tanker, følelser og meninger. Dette skal hun ha for seg selv.. Kommer aldri til å lese vårt barns dagbok heller!! Jeg vet jo selv hvor hellig den boka er!!
 
Dagbok er privat.
 
Back
Topp