Om to dager er jeg 28+0, og dermed i tredje trimester! Det er veldig kjekt, men søvnen har blitt helt elendig siste tiden.
Jeg har aldri hatt vondt i ryggen, men siste uken har jeg virkelig begynt å kjenne det. Så når jeg nå skal legge meg, tar det rikelig med tid for å finne en grei posisjon mtp halsbrann og rygg.
Når jeg først har sovnet, blir det ofte mye romstering og våkning når jeg snur meg. Men det går greit.
Utfordringen nå er at jeg våkner så ekstremt tidlig. Gjerne i fem-tiden, og da dreper ryggen min meg. Hvis jeg er heldig klarer jeg å sovne igjen etter en time, men idag ga jeg eksempel helt opp.
Kombinasjonen av dårlig søvnkvalitet, lite søvn og vond rygg gjør at jeg våkner med hodepine hver dag. Så spørsmålet mitt er… Har noen av dere noen gode tips? Hvordan sikrer vi oss best mulig søvn frem til fødsel?
kan legge til at jeg trener styrke, går tur og tøyer så føler det er lite jeg kan forbedre på det området.
Jeg har aldri hatt vondt i ryggen, men siste uken har jeg virkelig begynt å kjenne det. Så når jeg nå skal legge meg, tar det rikelig med tid for å finne en grei posisjon mtp halsbrann og rygg.
Når jeg først har sovnet, blir det ofte mye romstering og våkning når jeg snur meg. Men det går greit.
Utfordringen nå er at jeg våkner så ekstremt tidlig. Gjerne i fem-tiden, og da dreper ryggen min meg. Hvis jeg er heldig klarer jeg å sovne igjen etter en time, men idag ga jeg eksempel helt opp.
Kombinasjonen av dårlig søvnkvalitet, lite søvn og vond rygg gjør at jeg våkner med hodepine hver dag. Så spørsmålet mitt er… Har noen av dere noen gode tips? Hvordan sikrer vi oss best mulig søvn frem til fødsel?
kan legge til at jeg trener styrke, går tur og tøyer så føler det er lite jeg kan forbedre på det området.

De siste dagene har jeg våknet rundt klokken 05.00 selv om jeg har lagt meg sent. Har ikke sjanse til å sovne igjen, så blir liggende våken i rundt to timer før jeg klarer å f meg litt mer søvn. Kjenner jeg bare er mye mer sliten utover dagen, så må ta minst en lur ila dagen også. Er veldig usikker på hvordan det skal gå med jobb fremover, for jeg fungerer ikke med så oppstykket søvn.
snur masse på meg i løpet av natten uten at det hjelper. Merkelig nok så er ikke det et problem når jeg sover på dagtid
i natt fikk jeg sovet noe. Men natta før så sov jeg kanskje bare 2 timer. Sliter veldig med kvalme/ sure oppstøt. (Knasker sånne tyggetabletter men ikke alltid de fungerer)