Lengre mellom måltidene??? Eller er det puppenekt på gang??

seb89

Blir kjent med forumet
Hei.

Snuppa mi er 12 uker nå og den siste uka syns jeg hun har begynt å spise sjeldnere, og om jeg tilbyr henne mat for at jeg tror hun er sulten (smatter enormt på hendene sine), så blir hun veldig fornærmet virker det som, og protester høylytt. Lurer på om det er normalt at de spiser sjeldnere når de blir større? Noen som vet noe om det? Erfaringer? Jeg tror ikke hun lider noen nød, for hun sover godt og er ikke noe spesielt urolig. Legger også godt på seg.
Hun var 4895 gram da hun ble født, og nå er hun 7160 gr.. Håper noen kan dele erfaringer med meg ang dette :-)
 
Vi hadde det akkurat sånn for 3 uker siden og da var vel vesla rundt 12 uker.. Hun er fremdeles slik om jeg prøver å gi hun mat når hun ikke er sulten.. Den uken hun begynte å spise sjeldnere hadde hun et par strekk på 7 timer noen dager. Synes det var fryktelig ekkelt selv, men var å veide ho jevnlig noen uker og hun legger godt på seg så da er ikke jeg bekymret..

Men om du er bekymret ville jeg ta kontakt med helsestasjonen for ekstra vektkontroll..
 
Er vanlig at rundt 3 mnd alder at de ikke trenger så ofte mat. Ting begynner å bli mer en rutine. De vokser ikke så mye somfedre gjør fra 0-3 mnd. Merket det samme med vesla denne gangen. Men ho spiser lite av ganga da, så blir hver 2. Til 3. Time om dagen. Spiser siste måltid mellom 22og 23 og neste måltid er mellom 7 og 8...
 
Her har jeg lurt på det samme. Snuppa er 11 uker. Prøver å gi henne mat når jeg tror hun er sulten, men hun drikker bare en sup, og så vil hun ikke ha mere. Var redd for puppenekt jeg og, men hun er jo fornøyd om dagen, smiler og ler, og legger fint på seg, så det er vell det at de trenger mat sjeldnere.. :)
 


krlstin skrev:
Her har jeg lurt på det samme. Snuppa er 11 uker. Prøver å gi henne mat når jeg tror hun er sulten, men hun drikker bare en sup, og så vil hun ikke ha mere. Var redd for puppenekt jeg og, men hun er jo fornøyd om dagen, smiler og ler, og legger fint på seg, så det er vell det at de trenger mat sjeldnere.. :)


Det er det jeg også har funnet ut :) Er ikke så lett å bli mor for første gang bestandig :) Hehe
 


seb89 skrev:


krlstin skrev:
Her har jeg lurt på det samme. Snuppa er 11 uker. Prøver å gi henne mat når jeg tror hun er sulten, men hun drikker bare en sup, og så vil hun ikke ha mere. Var redd for puppenekt jeg og, men hun er jo fornøyd om dagen, smiler og ler, og legger fint på seg, så det er vell det at de trenger mat sjeldnere.. :)


Det er det jeg også har funnet ut :) Er ikke så lett å bli mor for første gang bestandig :) Hehe


Ingen tvil om det :) er første for oss også, så det er ikke lett å vite hva og hvordan bestandig ;)
 
Back
Topp