Lenge siden

Shauri

Forumet er livet
VIP
Hverdagen er travel og jeg har rett og slett måttet kutte ut BV for jeg har ikke tid. Vært innom litt nå og ville bare si hei :)
Daniel ble 1 år på mandag denne uken og vi hadde en feiring for han på søndag. Var kjempekoselig.
daniel-1-%C3%A5r.jpg

Vi har skaffet oss en valp (akkurat som om hverdagen ikke var travel nok), men er usikre på hvordan fremtiden med valp/hund ser ut. Vi har hatt valpen vår i litt over 3 uker nå og gutten vår på nesten 4 år er fortsatt redd henne. Hun er kjempenysgjerrig på han siden hun fortsatt ikke har fått hilse skikkelig på han og det hjelper ikke akkurat på. Vi har henne en del i lekegrind på gulvet når ungene er i stua sånn at ungene skal føle seg trygge i sitt eget hjem. Merker at hun bjeffer/knurrer mot 4åringen når han leker litt for voldsomt med 1åringen... er det noe å være bekymret for?
Vi har aldri hatt hund før så dette er helt nytt for oss.

Håper det står bra til med dere alle sammen! Tenker på dere selv om jeg ikke er her inne så mye lenger.

Gratulerer med 1 åring i hus:D så nydelig han er!! Hehe..

Synd å høre at 4åringen ikke trives så godt med hund:( håper dere finner ut av det!;) ene hunden jeg hadde, bjeffet og knurra når han var i lek..ikke ellers.. var bare noe han tydeligvis likte å gjøre når vi lekte..hehe.. men man må se på kroppsspråket til hunden..Virker den usikker eller sint når den oppfører seg sånn? Eller er det bare fordi den vil være med på moroa?

★Sender fra pipe-gjøken★

Hverdagen er travel og jeg har rett og slett måttet kutte ut BV for jeg har ikke tid. Vært innom litt nå og ville bare si hei :)
Daniel ble 1 år på mandag denne uken og vi hadde en feiring for han på søndag. Var kjempekoselig.
daniel-1-%C3%A5r.jpg

Vi har skaffet oss en valp (akkurat som om hverdagen ikke var travel nok), men er usikre på hvordan fremtiden med valp/hund ser ut. Vi har hatt valpen vår i litt over 3 uker nå og gutten vår på nesten 4 år er fortsatt redd henne. Hun er kjempenysgjerrig på han siden hun fortsatt ikke har fått hilse skikkelig på han og det hjelper ikke akkurat på. Vi har henne en del i lekegrind på gulvet når ungene er i stua sånn at ungene skal føle seg trygge i sitt eget hjem. Merker at hun bjeffer/knurrer mot 4åringen når han leker litt for voldsomt med 1åringen... er det noe å være bekymret for?
Vi har aldri hatt hund før så dette er helt nytt for oss.

Håper det står bra til med dere alle sammen! Tenker på dere selv om jeg ikke er her inne så mye lenger.
Gratulerer med overstått ettårsdag! Daniel er bare kjempeskjønn :D :rolleyes:
Går det bra med dere? Er han begynt å gå? :)

Jeg tror nok valpen knurrer/bjeffer fordi hun vil leke sammen med barna, og i utgangspunktet burde hun nok få det slik at hun lærer at barna ikke er farlige ;) Det er fram mot 12 uker at valpene er mest mottakelige for sosialisering, og derfor er det nok veldig lurt å la henne få være sammen med barna i denne perioden. Jobber dere med Aleksander for at han skal bli trygg på hunden? Kanskje gi han litt ansvar mht til mating, få holde henne i båndet når dere går tur, gi henne godbiter, kaste ball osv?! Hvis situasjonen skal fungere er det nok essensielt at han blir trygg på henne, og vica verca ;) Forklar han igjen og igjen at hundevalper hopper fordi de er glade, biter fordi de ikke har hender å holde med, bjeffer fordi de er glade og knurrer når de leker, og at det slettes ikke er farlig ;)
Hvilken rase er det??? Enkelte raser er mer "verbale" enn andre, vår terrier bjeffa og knurra kun når han lekte nemlig, men var aldri farlig fordet :)

Gratulere så mye med overstått 1-årsdag! :D
Så flotte bilder, utrolig koselig å se dere igjen =)

Hunder har jeg ikke mye peiling på, men vil også tro den er veldig leken?

Gratulerer med overstått 1-årsdag!!!! :D Daniel er nydelig, som alltid.;)
Koselig å høre fra dere igjen. Jeg kan ikke uttale meg om hundesituasjonen, men håper det ordner deg for alle parter.:)

Takk for kommentarene - valget falt i dag på å omplassere Bella - det er mye viktigere at barna er trygge og komfortable i egen stue. Jeg har felt mange tårer i dag pga dette, men vet at vi gjør det riktige. Valget å skaffe oss en valp ble tatt alt for fort og impulsivt. Vi burde ha tenkt oss mye mer om. Heldigvis var de som vi kjøpte henne av veldig glade for å få henne tilbake, de hadde angret seg på at de solgte henne i det hele tatt, og vi er hjertelig velkomne til å komme på besøk å hilse på henne. Hun er en blandingshund - blanding av border collie, flatcoat, golden retriever og buhund.

Daniel går ikke på egenhånd enda, men han kan finne på å reise seg opp midt på gulvet og stå og balansere der litt før han setter seg pladask ned på rompa igjen. En skikkelig glad gutt som er veldig aktiv. Mannen min var på 1 årskontroll med han og da var kurven dalt kraftig på vekten.

Takk for kommentarene - valget falt i dag på å omplassere Bella - det er mye viktigere at barna er trygge og komfortable i egen stue. Jeg har felt mange tårer i dag pga dette, men vet at vi gjør det riktige. Valget å skaffe oss en valp ble tatt alt for fort og impulsivt. Vi burde ha tenkt oss mye mer om. Heldigvis var de som vi kjøpte henne av veldig glade for å få henne tilbake, de hadde angret seg på at de solgte henne i det hele tatt, og vi er hjertelig velkomne til å komme på besøk å hilse på henne. Hun er en blandingshund - blanding av border collie, flatcoat, golden retriever og buhund.

Daniel går ikke på egenhånd enda, men han kan finne på å reise seg opp midt på gulvet og stå og balansere der litt før han setter seg pladask ned på rompa igjen. En skikkelig glad gutt som er veldig aktiv. Mannen min var på 1 årskontroll med han og da var kurven dalt kraftig på vekten.
En slik blanding krever MYE da, BC-ene har veldig mye energi og kan ofte bli litt "gale" om de ikke får brukt nok energi, mulig det gjelder for flere av rasene og.
Men utrolig trist er det, man blir veldig glad i disse dyrene!
Daniel er sikkert perfekt akkurat som han er, de bruker ofte mye energi på denne alderen har jeg inntrykk av :D

En slik blanding krever MYE da, BC-ene har veldig mye energi og kan ofte bli litt "gale" om de ikke får brukt nok energi, mulig det gjelder for flere av rasene og.
Men utrolig trist er det, man blir veldig glad i disse dyrene!
Daniel er sikkert perfekt akkurat som han er, de bruker ofte mye energi på denne alderen har jeg inntrykk av :D
Ja, jeg er ikke noe bekymret for vekten hans selv om helsestasjonen sa vi burde komme innom og veie igjen om ca en måned. Litt mer betenkt over at de påpekte at han har litt vann i ørene i forbindelse med forkjølelsen han har slitt med. Redd for at han skal bli en av de ungene som har mye ørebetennelse... (tar litt sorger på forskudd her, hehe) - så håper det gir seg og ikke kommer tilbake. Skal få time hos fastlegen over nyttår (etter anbefaling fra helsestasjonen) for å sjekke at det har gått seg til.

Ja, jeg er ikke noe bekymret for vekten hans selv om helsestasjonen sa vi burde komme innom og veie igjen om ca en måned. Litt mer betenkt over at de påpekte at han har litt vann i ørene i forbindelse med forkjølelsen han har slitt med. Redd for at han skal bli en av de ungene som har mye ørebetennelse... (tar litt sorger på forskudd her, hehe) - så håper det gir seg og ikke kommer tilbake. Skal få time hos fastlegen over nyttår (etter anbefaling fra helsestasjonen) for å sjekke at det har gått seg til.
Greit å vite at man får oppfølging om det skulle være noe slikt da, så får man heller håpe at det går seg til av seg selv :)

Så bra at oppdretteren ville ha henne tilbake, seriøse hundefolk bruker som regel å gjøre det :) oi, det var litt av en mix da! ...en slik mix krever myyyye trening og mental stimuli på daglig basis for ikke å bli gale :p ;) bc og retrievere er jo meget intelligente hunder som behøver å jobbe litt ;) Kanskje dere kan prøve på nytt med hund når barna blir litt større? ...og muligens mer planlagt og velovertenkt rasevalg? :p ;)

Huff, så kjedelig at vektkurven har dalt sånn, men han var vel veldig rund som baby og da er det vel i gunnen helt normalt at de på et punkt slutter å øke like mye hele tiden? ...i tillegg er de jo inne i en veldig aktiv fase, så de forbrenner mye og har kanskje ikke alltid like god tid til å spise ;)

For en nydelig Daniel<3<3<3 Gratulerer så mye med en 1 åring i hus:D Så bra oppdretteren mer enn gjerne tok valpen tilbake igjen:) Da løste det seg for alle parter;):)

Gratulerer så masse med overstått 1-årsdag til herlige Daniel! :):):)
Koselig å høre fra deg igjen! :) Har ikke så mye tid til å være her lenger jeg heller, dessverre :( men, men .. satser på at det går seg til med tiden :)

Så fine bilder, gratulerer med 1 åring i hus:-)

Back
Topp